met hoeveel weken mag je jonkies vast nemen?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

bloem

Bericht door bloem » 16 nov 2003, 13:57

precies

Stan

Bericht door Stan » 17 nov 2003, 19:46

dat mag pas na een week of vier vijf. Dat is het betrouwbaarst want na vier à vijf weken zijn ze zelfsandig
Stan, Mats en Syn.

Louise
Leeftijd: 53

Bericht door Louise » 17 nov 2003, 22:38

knolde schreef:Moet ik de moeder nu iets extra aan voeding geven? Ik heb hier al gelezen over brinta. Hoe maak je die klaar? Met melk of water? Als de jongen zelf gaan eten moeten ze dan iets speciaals krijgen?
Brinta met half melk, half water. Inderdaad is extra dierlijke eiwitten bijvoeren wel heel goed. En nee, de jonkies hoeven geen speciale dingen, ze eten met moeder mee.

Wél kun je eventueel dingen voeren die makkelijk voor ze zijn, dus kleine stukjes, bijvoorbeeld havermout, en het groenvoer in kleine stukjes knippen - héle kleine stukjes - zie je dat bovenste kleintje op mijn foto met een klein oranje dingetje in z'n pootjes? Dat formaat dus! Dit was de allereerste keer dat ik een jonkie iets zag vasthouden/eten, en toevallig staat dat op de foto - ik zag het ook eigenlijk pas op de foto.

En oja, andijvie kunnen jonge hamstertjes al gauw goed verdragen. Maar goed, het hoeft allemaal niet, hoor, moeder zorgt wel voor ze met haar eigen eten!

Louise

Plaats reactie