[Syr] LoZ-Nest: Lotus x Tobias | foto's p31

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Denise
Hamsters: 3
Leeftijd: 29
Contacteer:

[Syr] LoZ-Nest: Lotus x Tobias | foto's p31

Bericht door Denise »

Yay! Eindelijk na ruim 1,5 jaar weer een nestje van mijn kant. Na de dingen die er toen gebeurt zijn had ik er eigenlijk helemaal niet zo veel zin meer in. Daarnaast was ik ook ontzettend bang om weer een keer zoiets mee te maken. Vandaar dat ik ruim de tijd heb genomen om te kijken wat ik nou eigenlijk wou. In eerste instantie was ik er van overtuigd dat ik nooit meer van mijn leven zou gaan fokken. Maarja, bloed kruipt waar het niet gaan kan en na een tijd begon het toch weer te kriebelen.

Rond Mei dit jaar overleed de hamster van mijn vader, hij wou heel graag een nieuwe hamster en het liefst dit keer een vrouwtje. Zo kwam ik uiteindelijk bij Roza terecht die toen nog fokte onder de naam Hamstery Rosa Aurata. Na wat heen en weer mailtjes was het duidelijk, er mocht een dame naar mij verhuizen. Helaas zal mijn vader haar nooit kleintjes zien krijgen, vanwege het plots overlijden van mijn vader zal Lotus ook de rest van haar leven bij mij blijven wonen.

Toen begon het wachten, op 7 augusutus werd een geweldig nestje geboren en daar zaten twee dove dames bij, het kortharige dametje is bij mij komen wonen en op een leeftijd van 9 weken naar mijn vader verhuisd. Op 11 december is ze terug naar mij verhuisd om haar hier vast te laten wennen aan de omgeving. Na het nestje zal ze dus ook weer lekker bij mijn vader gaan wonen.

Eigenlijk vond ik het onzinnig om een hamstery naam te bedenken voor iemand die maar zeer beperkt nestjes zou krijgen. Echter vind ik het wel fijn als mijn gefokte hamsters een mooie naam met zich mee dragen, dit omdat het ook een stuk duidelijker staat op een stamboom. Dit nestje zal dus geboren worden onder de naam Hamstery Indigo!

Allereerst dus de mama van het nest:
Lotus de rosa Aurata
Afbeelding
Foto gemaakt door Miriam

Dove korthaar dame Lotus is zoals eerder al gezegd geboren bij Roza in Eindhoven. Lotus is echt een dame met een eigen willetje die lekker onverstoorbaar bezig kan zijn met haar eigen ding maar af en toe wat menselijke aandacht ook wel kan waarderen, als het haar uitkomt natuurlijk. Haar favoriete hobby's zijn rennen in haar radje, voedsel buiten de kooi gooien en gaten in de muur knagen :lol: De vader van Lotus is Jade’s Imre Igorov, een zwart korthaar mannetje dat een geweldige leeftijd van 2 jaar en 7 maanden heeft mogen bereiken! De moeder van Lotus is dove langhaar vrouwtje Absinthe de Roza Aurata’s kort genoemd, Abby. Abby heeft een 3de prijs voor mooiste langhaar van de show in de wacht gesleept. Voor een vrouwtje is dit een hele mooie prestatie. Ook is lotus op 11 december mee geweest naar de knaagdierenkeuring, hier kreeg ze helaas een onvoldoende omdat haar buikvlek te veel aanwezig was maar voor de rest was haar keuringsraport zelfs iets mooier dan die van haar moeder die ook aanwezig was op de show! Een geweldige vrouw dus!
Daarnaast is Lotus ook nog wel een beetje specialer, ze is namelijk eigenlijk de hamster van mijn vader die haar helaas nooit meer kleintjes zal zien krijgen :(

Dan de papa van het nest:
La Mascotas de Peluche's Tohias (roepnaam: Tobias)
Afbeelding
Foto gemaakt door Miriam

Vader van dit nest word lieve Tobias, Tobias is geboren in Spanje en samen met een aantal andere hamsters door Sanne naar Nederland gehaald. Hij is een dove umbrous witband mannetje met korte haren. Tobias woont bij Miriam en is geboren op 27-12-2009. Hij heeft zeer kort geleden nog bewezen dat hij een prima dekman is en heeft ook geweldige kindjes verwekt bij Duimelijntje. Met Tobias hoop ik eindelijk een nestje te krijgen want na al die tegenslagen met mannetjes word het daar toch zeker wel eens tijd voor!
Wat miriam schrijf over Tobias:
Tobiasje is mijn kleine Spaanse schoonheid.Hij is geboren hamstery Mascotas de la Peluche van Enrique in Spanje. In februari 2010 is hij met nog een paar andere hamsters door Sanne (Sine Cera hamsters) naar Nederland gehaald, en bij mij komen wonen! Tobias is een heerlijk dove witband korthaar ventje, van inmiddels bijna twee jaar oud, en nog steeds in zeer goede gezondheid. Zijn ouders waren creme roodoog en zwart driekleur, zodat hij sowieso creme draagt. Andere dragende kleuren zijn mogelijk, maar niet zeker. Hij komt bij een fokker vandaan die als hoofddoel heeft hamsters te fokken met een hogere levensverwachting, een doel dat mij zeer aansprak, en dat hij met behoorlijk succes lijkt te bereiken, onder andere door juist ventjes in te zetten die al bewezen hebben in goede gezondheid een hoge leeftijd te bereiken. Tobias komt dus uit een lijn van hamsters die zeer mooie leeftijden behalen, in de ogen van deze fokker is een hamster die minder oud wordt dan 2 jaar en 3 maanden al niet echt fokgeschikt. Ook de vader van Tobias was dus al ruim over de twee toen Tobiasje geboren werd. Tobias zelf is tot nu toe ook altijd kerngezond geweest, en vertoont nog niet echt tekenen van oud worden, hij is al bijna 2 jaar en 2 maanden, maar nog zeer fit en actief, en echt aan hem af te zien is zijn leeftijd ook nog niet. Qua uiterlijk is hij wat aan de kleine kant, niet te klein en mooi in verhouding, maar zeker geen grote hamster. Hoewel wat klein van stuk, heeft hij een mooie bouw, en een lekker koppie. Tobias is een ontzettend lieve hamster, een beetje een sulletje, dat niet zo snel zijn eigen mening doordrukt, maar wel een heerlijke schat. De andere hamsters hier eisen bijvoorbeeld gewoon "NU UIT!", Tobiasje wacht rustig tot hij aan de beurt is, want hij weet dat dat toch wel komt, en is dan helemaal tevreden als het zover is. Hij is in zijn kooi heel actief, rent kilometers, en klautert graag de hele kooi door, maar op de hand is hij heel rustig en lief, ongeacht bij wie ik hem op de hand zet. Kortom, een heerlijke kleine knuffel!

Keuze voor de ouders?:

Omdat beide Cavia (door ziekte) en Enrique (door ouderdom) het niet meer gelukt is om raak te schieten was het eventjes zoeken naar een mooie nieuwe man, je houd er natuurlijk geen rekening mee dat je eerste en je tweede dek keuze alle twee onvruchtbaar blijken te zijn geworden! Tobias heeft een prima leeftijd van 2 jaar en 2 maanden en heeft zichzelf kort geleden nog bewezen als vruchtbare dekman! Ik ben erg blij dat Miriam haar geweldige mannetje nog een keertje wilt laten dekken :+: Tobias en Lotus zijn totaal onverwant aan elkaar. De opa van Lotus komt ook uit Spanje maar is geboren in een andere lijn met andere ouders.

Verwachtingen?:
Mijn favoriete onderdeel! Lekker puzzelen over de uitkomst van een nestje. De genetische code van Lotus is: aa pp B_ E_ Ll en die van Tobias aa pp Ee B_ Ll U_ Baba. Dit betekend dat alle hamstertjes de kleur dove of dove Umbrous zullen hebben. Wij gaan er niet van uit dat Lotus crème draagt en Tobias draagt waarschijnlijk geen roest. De hamstertjes zullen met en zonder witband geboren worden waarvan 25% langhaar en 75% korthaar.

Dekking:
Op 20 februari is Lotus gedekt door Tobias! Ze hebben samen ruim 3 kwartier lol gehad!
Afbeelding
Afbeelding

Reserveringen?
Het werken met nestletters zag ik niet zo zitten gezien het aantal nestjes dat hier geboren gaan worden is dat gewoon niet relevant om bij te houden. Daarom heb ik besloten om een thema aan dit nest te koppelen, dit is geworden: The legend of Zelda! Alle dieren moeten dus een naam hebben die te maken heeft met een karakter uit The legend of Zelda. Gelukkig kan je met dit thema ontzettend veel kanten op denk aan:
Link, Zelda, Epona Ingo, Malon, Keaton, Saria. Met een beetje googlen kom je een heel eind. Bij de volgende link kan je ook eventjes kijken. http://zelda.wikia.com/

Reserveren kan nog steeds!
Voor vragen en opmerkingen kunnen jullie altijd bij mij terecht!
Laatst gewijzigd door Denise op 08 apr 2012, 20:39, 29 keer totaal gewijzigd.

http://hamstery-indigo.nl/
Pootje van Syrtjes Na'vi en Merlijn! <3
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 28

Re: [Syr] Lotus x Cavia

Bericht door _mona_ »

Succes met dit nestje! Worden vast prachtige ukjes :+:
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Mimosa
Leeftijd: 27

Bericht door Mimosa »

Heel veel succes met dit nestje Denise! Ik ga hem natuurlijk helemaal bijhouden, hihi. :D
CrazyCatLady
Hamsters: Newton

Bericht door CrazyCatLady »

Jeeey! :D Succes Denise, lekker genieten! Ik denk dat je alleen even moet aanpassen dat Lotus bij jou blijft wonen.....
~M'Zorro
Leeftijd: 25

Bericht door ~M'Zorro »

Wat een prachtige ouders en ik ben benieuwd wat voor ukken eruit komen :D
Professionel & betaalbare fotoshoot van uw geliefde viervoeter boekt u bij Marieke Haver Fotografie.
Bezoek de Facebookpagina of de Website voor meer informatie.
Sandra
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Sandra »

Succes :D geweldig thema, Justin (m,n oudste zoon) heeft van de week het spelletje van Zelda gehad voor op de wii en is nog net niet verslaafd haha.
Groetjes Sandra, syrische hamster fokster sinds 26 januari 2004.
Hamstery il Criceto
http://www.vansandra.nl
HIC on Facebook
Annee
Hamsters: 0
Leeftijd: 27

Bericht door Annee »

ik kan niets anders zeggen dan dat dit mijn droomnest is :+: dove x dove is nog mooier dove :+: en zoveel dove :+: :+:
toto en toto
Hamsters: 1
Leeftijd: 24

Bericht door toto en toto »

Succes met dit nestje!
✞Skittle✞Pineapple✞Melon✞ & Quasi :]
JaMarah
Hamsters: Balou, Charlie, Dwalin
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door JaMarah »

Succes met het nestje! Lekker naar Syr-beebs kijken :+:
"The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep."

Weblog
Facebook
Fotografie Portfolio
Clover
Hamsters: Hamsterloos
Leeftijd: 36

Bericht door Clover »

Succes met het nestje Denise! Leuk leuk :D
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi
paardje21991
Hamsters: Beer
Leeftijd: 22

Bericht door paardje21991 »

omygosh, wat een droomnest! :+:
Mentha
Leeftijd: 25

Bericht door Mentha »

Och, ik ga even thuis overleggen, want hier wil ik wel een kleintje van! Waaaauw :+:
Denise
Contacteer:

Bericht door Denise »

Je bent meer dan welkom hoor Mentha!

Op dit moment voltrekt hier zich een klein beetje ware hamster liefde, de afgelopen twee dagen werd Caaf keihard afgewezen door mevrouw. Dit keer stond gelijk voor hem klaar. Na het nodige voorbereidende schoonmaak en likwerk kon het echte werk beginnen. Meneer is nu nog bezig en ze zijn zo leuk samen! Echt een geweldig stel! Mevrouw kijkt ook echt zo genietend uit dr oogjes als hij bezig is :+:
Afbeelding
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
Hamstery Candy
Leeftijd: 32

Re: [Syr] Legend of Zelda Nest: Lotus x Cavia | 3/1 dekking!

Bericht door Hamstery Candy »

THE day !! :)
Nu hopen dat bij in 1x raak schiet! :D
Spannend..
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Denise
Contacteer:

Re: [Syr] Legend of Zelda Nest: Lotus x Cavia | 3/1 dekking!

Bericht door Denise »

Ze zijn nu al een uur bezig, in 1 keer raak schieten zal dus niet hoeven maar ik hoop wel dat hij een van deze keren raak geschoten heeft :lol:
Gesloten