Dukat herschrijft

Wie wil ons helpen met het (her)schrijven van de artikelen op http://www.dehamster.nl
Plaats reactie
Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Dukat herschrijft

Bericht door Dukat » 09 nov 2017, 14:05

Ik ontferm me over deze artikelen.
https://www.dehamster.nl/gedrag/

https://www.dehamster.nl/aanschaf/

Het kan even een paar dagen duren. Ik bereid dit in alle rust voor.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Daarbij tracht ik naar een neutrale stijl, waarin het de bedoeling is lezers informatie te verschaffen en voorlichting waarin ze zelf maar zien wat ze er mee kunnen en willen.

Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Re: Dukat herschrijft

Bericht door Dukat » 23 nov 2017, 19:23

Ik ben nog niet tevreden over de kwaliteit van mijn tekeningen bij gedrag. Ik ben er nog mee bezig.

Wel heb ik wat weizigingen aangebracht bij aanschaf:
Blauw gekleurd is wat ik er bij heb gezet:
Waarom een hamster?

Een hamster heeft minder verzorging nodig dan sommige andere huisdieren en kan daarom ook verzorgd worden door een kind (natuurlijk wel met goede begeleiding). Vanwege zijn formaat is de Syrische hamster (ook wel goudhamster genoemd) meer geschikt voor kinderen. Wel moet je je realiseren dat hamsters vooral ‘s avonds en ‘s nachts actief zijn, dus niet overdag! Bedenk daar ook bij dat een hamster echt niet altijd alleen maar een huisdier voor kinderen hoeft te zijn. Volwassenen kunnen er ook veel plezier aan beleven.

Voordat je een hamster neemt moet je aan een paar dingen denken:

Uw kind wil een hamster, maar u ziet het zelf (nog) niet zo zitten: U kunt uw kind eerst een kans geven door u te overtuigen dat het verantwoordelijkheid kan nemen, zoals allemaal huishoudelijke taken te geven en daar een dagelijkse routine in aan te brengen. Het loont de moeite dat u en het kind zich eerst goed inlezen over hamsters. Als u echt geen hamster wilt, zou het kind dit gewoon moeten accepteren.Een begrijpelijke reden om het niet goed te vinden is dat het kind misschien na verloop van tijd op de hamster is uitgekeken. Dan komt de zorg al gauw op u neer of er is weer eens een huisdier afgedankt. Impulsaankopen zijn om die reden af te raden. Aan de andere kant kan een hamster dus wel degelijk ook voor volwassenen leuk zijn.
Wat zijn uw verwachtingen van een hamster? Weet u zeker dat de hamster in uw leefwijze past? Als u niet zeker weet wat u kunt verwachten van een hamster leest u dan eerst over Hamstersoorten, Kooi, Verzorging, Gedrag en Tam maken. Een dier hebt u niet alleen voor uw eigen plezier, maar het dier in kwestie moet ook in zijn natuurlijke behoeften voorzien worden.
Deze alinea zit nu ergens onderaan de pagina. Is het niet beter om het wat hoger op de pagina te plaatsen?
Hamstersoort
Op de pagina over hamstersoorten vind je een uitgebreide beschrijving van alle verschillende soorten. Over het algemeen zijn Syrische hamsters (ook wel goudhamsters genoemd) geschikter voor jonge kinderen. Ze zijn groter en meestal ook wat rustiger. De populairste hamstersoorten zijn de Syrische hamster en de Russsische dwerghamster.
Verder is er altijd ruimte voor verbetering. Ik sta open voor advies of aanvullende info.

Edit:
Foutje is hersteld
Laatst gewijzigd door Dukat op 24 nov 2017, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Manja
Hamsters: Yuki,Tomodachi en Kruimel
Leeftijd: 37

Re: Dukat herschrijft

Bericht door Manja » 24 nov 2017, 09:38

1 typfoutje, gouw is gauw.

Grt Manja
2 Syrtjes, Yuki en Tomodachi en dwergje Kruimel.

Plaats reactie