Even mijn nieuwe kooi showen

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Hamster_Tjibbe

Even mijn nieuwe kooi showen

Bericht door Hamster_Tjibbe » 14 nov 2017 16:52

Hoi iedereen,
aanstaande donderdag komt mijn dwerghamstertje en ik heb haar kooi alvast klaargemaakt! Ik ben er erg blij mee :) Als bedding heb ik Carefresh natural, en op sommige stukjes ligt Joris no smell Cotton 'n Card. Verder is er een deel met chinchillazand, en heb ik als nestmateriaal wat hooi en toiletpapier. Ik heb de kooi op een natuurlijke manier ingericht, met een wijnrank, stukken schors en een kokosnoot als huisje :razz: Het radje is een Karlie Wonderland Bogie Wheel van 20cm. Alles bij elkaar (kooi, bedding, eten, inrichting etc) heeft het me rond de €100 gekost. Ik vind dit best meevallen, aangezien je meestal al de helft van dat budget kwijt bent aan de kooi (deze kostte me maar €25, het is een Ikea Billy extra onderdeel). Natuurlijk zit er ook een deksel op de kooi: een houten frame met kippengaas. Maar die had ik er even afgehaald voor de foto's ;)
Wat vinden jullie? Ik hoop dat mijn hamster het leuk vindt en dat ze er nog lang in mag verblijven :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 40

Re: Even mijn nieuwe kooi showen

Bericht door Sicos » 14 nov 2017 18:10

Dat is een erg mooie kooi. Zo zie je maar dat je voor niet al teveel geld een mooie kooi kan maken door slim te zijn.

Hamster_Tjibbe

Bericht door Hamster_Tjibbe » 14 nov 2017 18:27

Sicos schreef:
14 nov 2017 18:10
Dat is een erg mooie kooi. Zo zie je maar dat je voor niet al teveel geld een mooie kooi kan maken door slim te zijn.
zeker. kooien in de dierenwinkel zijn vaak een stuk duurder, terwijl ze kleiner en (naar mijn mening) minder mooi zijn. dit is ideaal!

Nunchaku
Hamsters: Pluche

Bericht door Nunchaku » 18 nov 2017 11:42

Helemaal waar. Mooi gedaan.

Plaats reactie