Igor de hamster

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: I

Plaats reactie
RononNL
Hamsters: Max, Coco,
Leeftijd: 22

Igor de hamster

Bericht door RononNL » 14 okt 2018, 13:13

Hallo allemaal!

Ik ben nog redelijk nieuw op het forum en ik heb sinds 2 weken een nieuw hamstertje.

Zijn naam is Igor en is van 30 Juli 2018.

Het is een russische dwerghamster(jongen).
Ik heb hem de eerste 5 dagen met rust gelaten maar wel zoveel mogelijk bij de kooi geweest en tegen hem gepraat als die wakker was.

Het is een heel actief beestje en is niet bang voor mij.
Na een paar dagen mijn hand in de kooi gehad te hebben en hem er aan laten snuffelen, was ik begonnen om hem zonnebloempitten te geven op mijn hand de eerste keer was die erg aan het twijfelen maar na dat die 1 zonnebloempit heeft gehad was die gelijk niet meer bang voor mijn handen.
Paar dagen heb ik dit herhaald en heb hem nu al een paar dagen op mijn hand en op de bank laten lopen.

Alleen hij is nog een beetje schrikkerig, als maar iemand in de kamer te snel onverwachts beweegt schrikt die zich een hoedje. Daarmee moeten we maar even mee oppassen.

Hierbij wat foto's van Igor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik weet het. Het huisje is klein en simpel maar dit is ook maar even het "beginnershuisje" aangezien deze dicht is aan de onderkant en zo kan controleren of het een "bedplasser" is. Mijn vorige hamster was dat namelijk wel en moest ik het dus vaker schoonmaken. ik heb al een andere en die ga ik in verloop van de week erin doen.

amberiscool
Hamsters: Molly
Leeftijd: 20

Re: Igor de hamster

Bericht door amberiscool » 14 okt 2018, 17:16

Hij is echt mooi!

Mirkku
Hamsters: Hamster Herman (Syr)
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 15 okt 2018, 11:07

Wat een leukje!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 15 okt 2018, 18:59

Wat een knapperd is Igor!

En wat fijn dat hij de ruimte heeft. Deze ruimte zou je nog meer op kunnen vullen met bijvoorbeeld zaagsel, zodat hij naar zijn instinct kan graven en tunnels kan aanleggen! Als je meer bodembedekking gebruikt, hoef je ook minder vaak schoon te maken, dus twee vliegen in één klap :-D
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

RononNL

Bericht door RononNL » 16 okt 2018, 16:27

xAnnick schreef:
15 okt 2018, 18:59
Wat een knapperd is Igor!

En wat fijn dat hij de ruimte heeft. Deze ruimte zou je nog meer op kunnen vullen met bijvoorbeeld zaagsel, zodat hij naar zijn instinct kan graven en tunnels kan aanleggen! Als je meer bodembedekking gebruikt, hoef je ook minder vaak schoon te maken, dus twee vliegen in één klap :-D
Dankje. Het is een redelijk kooitje ja. 80×36x30. Het kan natuurlijk altijd groter. Maar helaas kan ik niets groters kwijt.

De dierenwinkels hier in de buurt hebben alleen maar zaagsel van dennenhout. En wat ik las is dat vaak de boosdoener is bij hamsters?

Tot nu toe heb ik hem nog niet zien/horen graven. Maar wil het natuurlijk wel proberen. Alleen wat kan ik dan het beste als bodembedekker gebruiken? Aangezien ze hier alleen dennen zaagsel hebben.

Wat ik nu gebruik is back 2 nature. Heb ik bij mijn vorige 2 hamsters ook gebruikt. Geurloos, stofvrij en dat verschoonde ik meestal 1x in de maand. En het stukje waar ze plassen verschoon ik iedere week. De rest laat ik gewoon.

melson

Bericht door melson » 16 okt 2018, 21:33

Igor ziet er heel schattig uit, leuke tekening.

wat is dan zo boos aan zaagsel van dennenhout? Waar heb je dat gelezen?

Ik gebruik het al jaren en zelfs bij dieren die aanzienlijk langer leven dan hamster heb ik er nooit problemen mee gehad. ik gebruik ontstoft zaagsel.
Het zou kunnen dat er een hamster allergisch op reageert, maar ja, dat kan op alles...
je moet geen vers dennenhout geven i.v.m. het hars.

heb je een deksel op je kooi?
want als je 20cm bodembedekking erin doet kan de hamster er natuurlijk wel uit ontsnappen. en dan er ook aan denken om zware spullen op een verdieping te zetten.

dat je hamster nu niet graaft geloof ik graag. bij zo weinig bodembedekking maakt het voor hem geen zin. ook denk ik dat bij deze bodembedekking alles gelijk weer terug zakt, dus hij kan geen gangen bouwen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

RononNL

Bericht door RononNL » 16 okt 2018, 22:13

Van het dennenzaagsel heb ik op meerdere websites/forums gelezen.

Op de kooi zit ook een deksel. Maar voor deze foto's had ik hem eraf gelaten. Dit zijn de eerste foto's die ik van hem heb gemaakt toen die voor het eerst in zijn nieuwe huis ging.

Mijn vorige hamster had wel neigingen naar graven. Voor hem had ik een graaftoren gekocht. Vond die helemaal geweldig. Heb de toren nogsteeds dus ik kan altijd nog proberen die erbij te zetten en kijken of die wil graven.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 17 okt 2018, 22:49

Ik gebruik ook gewoon zaagsel, als je dit fatsoenlijk aandrukt is het heel stevig om in te graven en dan blijven de tunnels ook heel.

Een graaftoren heeft een hamster niet zoveel aan, aangezien ze tunnels willen graven en de ruimte daarvoor te krap is in een graaftoren. Ik zou daarom aanraden om toch iets van zaagsel/minihemp in combinatie met eventueel iets anders als bodembedekking aan te bieden.

Ik heb voor mijn rusje een bodembedekking van ± 20 cm en hier wordt fanatiek in gegraven. Tunnels blijven ook heel lang bestaan en soms komt ze langs het glas, wat ook heel leuk is om te zien. Zo biedt je ook meteen weer een extra bezigheid :D

Afbeelding
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Plaats reactie