't Verhaal van Bondin

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: I

Plaats reactie
rogonow
Hamsters: Rudy

't Verhaal van Bondin

Bericht door rogonow »

Bondin kocht ik als kleine vrouwelijke dwerghamster. 'Bond' wijst op de bonte vacht en 'in' verwijst naar de vrouwelijkheid. :zwaai:
Afbeelding
Ze is mijn tweede hamster en ik wou haar verhaal hier posten:
Af en toe maak ik het zaagsel los omdat ze het zo kan platlopen. Beter meer zaagsel aan één kant (5 cm links en 1 cm rechts) dan overal maar dat minimum van 3 cm 8) .
Ik zocht ooit eens iets over euh, zelfbevrediging op dit forum wegens euh 1 keer 'betrapt' maar ik vond hier niets en ik denk hier nu een taboe te hebben doorbroken: een hamster is een zoogdier en blijft dus niet jong, he. (Ik wordt zelf bijna 40.) :lol:
Ze is erg slim. Ze heeft veel afwisseling nodig. Ik heb 2 kooien die ik af en toe wissel. Zich wassen in het zand doet ze in 1 seconde. Ze is nieuwsgierig en ze loopt heel veel. Ze kan snel op de tralies klimmen naar het eten en ze leerde ook achterwaarts te klimmen. Ik geef haar dagelijks wat lekkers, daar zijn ze dan vrolijk van. In de buis laat ze zich soms glijden, om dat dan enkele keren te herhalen voor de fun. Soms wil ze op wandel op mijn schoen.
Ze is meer dan een jaar oud en ik hoop dat er zo nog een jaar bij kan!

melson
Contacteer:

Re: 't Verhaal van Bondin

Bericht door melson »

leuke hamster :-)
Beter meer zaagsel aan één kant (5 cm links en 1 cm rechts) dan overal maar dat minimum van 3 cm
ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar voor dwerghamsters is het minimum zaagsel 15 tot 20 cm....
ook verder lijkt uit jou verhaal dat jou kooi(en) niet bij de behoeftes van een hamsters aansluit. Als je hier tips over wilt hebben ben je altijd welkom om ook een foto van je kooi te plaatsen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
rogonow

Bericht door rogonow »

Ik zal meer zaagsel in de kooi doen. Ik las ergens minimum 3 cm maar ik weet niet meer waar. Ik heb een kooi Ferplast laura en nog ferplast mini duna.
xDenies
Leeftijd: 27
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Wellicht vind je het eens leuk om op deze website te lezen. Daar staat veel up-to-date informatie op en is ook een budgetvriendelijke manier om je hamster te houden.
www.HamsterScaping.Info

Beide huisvestingen zijn in mijn ogen niet geschikt als permanent verblijf, eerder als tijdelijke verschoonkooi. Ook niet als je ze aan elkaar verbind. Een oppervlakte dient minimaal uit 2800cm2 ononderbroken te bestaan.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamster.lucy
Hamsters: Lucy-Tommy-Jerry-Billy

Bericht door Hamster.lucy »

ik sluit mij aan bij XDenies. ik zou gaan kijken voor een groter verblijf want de kooien die je beschrijft zijn beide te klein. mocht je tips willen voor een (goedkoop) verblijf dan kun je gerust om advies vragen :D
zie foto's en filmpjes van mijn hamsters op Instagram.
Instagram gebruikersnaam: @hamsters.wereld

de minimale aangeraden kooimaten (volgens het LICG) voor een dwerghamster is 70×50cm en voor een Syrische hamster 100×50cm, en hoe groter hoe beter
ingeborg58
Hamsters: Victor

Bericht door ingeborg58 »

Pfff ....iemand vertelt enthousiast over z'n hamster. Hij vertelt niets over vreemd gedrag of over problemen met z'n hamster. Beestje en eigenaar lijken volmaakt gelukkig en hup.. Daar komen de ongevraagde adviezen weer over scaping. Laat de mensen toch eens lekker hun eigen pad volgen. Als er geen problemen zijn, is er toch niks aan de hand??
Voor mij een reden om afstand te nemen van dit forum. Te dwingende toon naar mijn smaak!
xDenies
Leeftijd: 27
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Je kan ook van een mug een olifant maken, Ingeborg58. Je anti-scaping siert je niet. Een advies geven staat iemand vrij, of dit nu op pietjepukzoekteenthuis.nl is of om hamsterscaping.info - aan de ontvanger een eigen keus om er wel of niet iets mee te doen. Informatie is informatie. Dit is een informatief forum en iedereen heeft hier de ruimte om zijn kijk van hamsterhouden te delen met elkaar. Nogmaals aan de ontvanger om te zien of ze er iets mee willen doen. Met je mond houden is de wereld nog nooit beter geworden.

Daarnaast, misschien nog even goed het bericht doorlezen. Het is wel meer dan 'gewoon een leuk verhaaltje'.
Ik ga het topic in ieder geval temmen.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamster.lucy
Hamsters: Lucy-Tommy-Jerry-Billy

Bericht door Hamster.lucy »

ingeborg58 schreef: 16 mar 2021, 15:06 Pfff ....iemand vertelt enthousiast over z'n hamster. Hij vertelt niets over vreemd gedrag of over problemen met z'n hamster. Beestje en eigenaar lijken volmaakt gelukkig en hup.. Daar komen de ongevraagde adviezen weer over scaping. Laat de mensen toch eens lekker hun eigen pad volgen. Als er geen problemen zijn, is er toch niks aan de hand??
Voor mij een reden om afstand te nemen van dit forum. Te dwingende toon naar mijn smaak!
we geven advies waar rogonow niet om heeft vraagt....maar wat is daar mis mee? mocht rogonow dat niet willen dan ga ik er niet verder op in en ik ga het zeker niet verplichten om een grotere kooi te kopen. maar misschien wil rogonow wel advies/tips, dus ik vindt het nogal overdreven om meteen zo een probleem van te maken.
zie foto's en filmpjes van mijn hamsters op Instagram.
Instagram gebruikersnaam: @hamsters.wereld

de minimale aangeraden kooimaten (volgens het LICG) voor een dwerghamster is 70×50cm en voor een Syrische hamster 100×50cm, en hoe groter hoe beter
rogonow

Bericht door rogonow »

Vroeger waren zulke kooien niet als mini beschouwd. Ik heb ingezien dat ik mijn hamster best dagelijks uit de kooi laat tegen ontsnappingsdrang. Ik heb daarvoor een kamer van enkele vierkante meter. Met het jagersinstinct speelt die wel eens bijtend met mijn schoenveters. Naast zeer nieuwsgierig heeft mijn hamster dus wat weg van een hond, die graag eens uitgelaten wil worden en ook wat weg van een kat, die haar tanden eens in een 'prooi' wil zetten.
Ik wou op dit forum toch eens iets posten terwijl ze nog leeft.
Ik zal eens die link zien voor grotere kooi, al is een kleinere makkelijk naar mijn badkuip te dragen.
Plaats reactie