Humpy, Wannie en Garfield!

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: I

Mooonie
Hamsters: Humpy, Pumpkin
Leeftijd: 24

Humpy, Wannie en Garfield!

Bericht door Mooonie » 29 feb 2016, 21:38

Tijd om mijn twee dwergjes aan jullie voor te stellen! Toen mijn syrtje Zippy hard achteruit begon te gaan ben ik naar de overburen gegaan. Ik had weleens opgepast bij hen en heb toen gezien dat zij meerdere dwerghamsters hadden in niet al te grote kooien. Bleek dat ze er twee gekocht hadden, welke natuurlijk man en vrouw bleken te zijn. Toen het eerste nestje geboren was hadden ze geen idee welke het vrouwtje was, dus konden ze de twee niet uit elkaar halen ivm de kleintjes. En toen ze het eenmaal wisten...was nestje 2 er al. Uiteindelijk hebben zij van beide nestjes een hamstertje gehouden, waarvan Humpy er eentje was. Maar goed...toen Zippy dus niet zo goed ging, ben ik bij hen gaan vragen of ze er eentje kwijt wilden. Het was eigenlijk het plan om er pas eentje te halen nadat Zippy overleden was, maar ze waren zo enthousiast dat ik er de volgende ochtend al eentje in huis had! Humpy zat in de kleinste kooi en was de jongste, zodoende kwam hij bij mij. Hij is sindsdien een stuk steviger geworden! Geniet van het goede leven denk ik, haha. Humpy is van eind februari 2015 en ik heb hem sinds 13 november :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zippy heeft het uiteindelijk een stuk langer volgehouden dan ik dacht! Ik heb nog tot 1 februari van haar aanwezigheid mogen genieten. Vlak daarna heb ik de overburen laten weten dat Zippy overleden was (we hielden contact sinds ik Humpy had opgehaald). Al snel volgde de vraag of ik nog een hamstertje zou willen. Dit ging over Wannie, het kleintje van het eerste nest die zij gehouden hadden. Ze hadden haar samen met moeders in een kooi, maar ze delfde het onderspit. Zo liet moeder haar niet bij de voerbak en werd er regelmatig gekrijst. Zodoende heb ik Wannie ook opgehaald op 13 februari. Zij is van het eerste nestje, dus ongeveer 3 weken ouder als Humpy.
Wannie is een beetje speciaal. Zij weegt maar 20 gram en heeft maar één oogje, de andere is nooit open gegaan. Ook maakte ze constant een geluidje, waarvan ik dacht dat het met haar tanden te maken hand. Ik vond het allemaal nogal zorgwekkend, dus heb ik al snel besloten om haar te laten nakijken bij de dierenarts. Ze zei dat ze nog nooit zo'n kleine volwassen hamster gezien had! Het viel haar op dat Wannie haar schedeltje niet helemaal symmetrisch is, waaruit ze de conclusie getrokken heeft dat er sprake is van een afwijking en de hypofyse waarschijnlijk niet genoeg groeihormoon aangemaakt heeft. Het geluidje wat ik steeds hoor gaat synchroon met de ademhaling en heeft waarschijnlijk te maken met een vernauwd neusgat. Ze mag nog wel wat steviger worden, maar meer dan 22 gram zal ze niet gaan wegen zei de dierenarts. Eigenlijk is ze een dwerghamster met dwerggroei :lol: Al met al is ze actief en lijkt ze nergens last van te hebben. Af en toe wat onstabiel, waarschijnlijk ten gevolge van haar ene oogje, maar het lijkt haar niet te hinderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mooonie op 12 mei 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 20

Re: Humpy en Wannie

Bericht door xAnnick » 29 feb 2016, 22:48

Wat een verhaaltje zit erachter. Humpy en Wannie zijn allebei erg schattig :+:
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

_mona_
Hamsters: 7
Leeftijd: 25

Bericht door _mona_ » 29 feb 2016, 22:51

Fijn dat ze naar jouw mochten komen zeg! Ze zijn echt leuk :+:
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, de bellies James, Sirius & Albus en rusjes Nailah, Tiana, Snoepje en Amberle ♥

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 01 mar 2016, 10:18

Zo te horen hebben ze bij jou duidelijk een beter huisje, heel fijn! En ze zijn echt wel schattig...!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Mooonie

Bericht door Mooonie » 01 mar 2016, 18:35

Bedankt! Ze worden zeker lekker verwend hier :-) En ze zijn allebei vanaf het begin al veel tammer dan ik had verwacht!

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 02 mar 2016, 09:45

Wat een schatjes! :+:

sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle » 02 mar 2016, 16:43

Lief! Fijn dat ze bij jou mochten komen :-)
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety

Mooonie

Bericht door Mooonie » 02 mar 2016, 20:02

Bedankt! :) ben er blij met ze

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 26

Bericht door Nimfee » 02 mar 2016, 21:08

Jeetje wat een kleintje inderdaad... ik hoop dat ze wat dikker wordt en nu meer kan genieten van het leven. Wellicht dat ze ook te weinig voeding heeft binnen gekregen omdat haar moeder haar weg hield van het eten?

Mooonie

Bericht door Mooonie » 02 mar 2016, 22:25

Te weinig voeding dacht ik inderdaad ook...en ik dacht ook dat dat geluidje dat ze steeds maakt met haar tanden te maken had en misschien door tandproblemen niet goed kon eten. Maar de dierenarts vertelde dat haar grootte geen kwestie van voeding zal zijn. Ze mag echter nog wel wat dikker worden ja, daar wordt hard aan gewerkt! :-) Dat ze wat mager is zal denk ik wel te maken hebben gehad met het feit dat haar moeder haar tegenwerkte. Humpy is in ieder geval wat aangekomen sinds hij hier is, maar dat was niet zo hard nodig :lol:

Mooonie

Bericht door Mooonie » 24 mar 2016, 17:32

Wannie in het rad in de speelkamer :-)

Afbeelding

En Humpy in de speelkamer :-) Hij blijft vaak wel even stilzitten, bij Wannie ligt dit wat lastiger, haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooonie

Bericht door Mooonie » 30 mar 2016, 14:56

Een foto van Humpy :)

Afbeelding

Mooonie

Bericht door Mooonie » 12 mei 2016, 16:14

Tijd voor een update! Het is alweer een tijdje geleden :-) Ik doe het even per hamster, want ik heb een hoop foto's/video's verzameld!
Hier is de kleine Wannie :+:

Wannie op haar flying saucer! Haar andere radje gebruikt ze bijna alleen maar om zich in te wassen :lol:
View My Video

Zo zag Wannie haar nestje eruit toen ik laatst de kooi ging verschonen. Dat fleece vind ze duidelijk heerlijk!
Afbeelding

Beetje jammer van de tralies ervoor :lol:
Afbeelding

Broccoli!
Afbeelding

Rondlopen in de speelkamer :-)
Afbeelding

Even een pauze!
Afbeelding

-- 12 mei 2016 15:40 --

Humpy :+:

Rennen op de bank :-)
Afbeelding

Ook Humpy lust zijn broccoli wel!
Afbeelding

De knaagstok valt ook in de smaak!
Afbeelding

Voor een stukje verfrissende komkommer laat hij de knaagstok wel even links liggen :-)
Afbeelding

Even knuffelen met een vriendin van me.
Afbeelding

Hij wilde denk ik even kijken of er iets te halen viel daarboven :lol:
Afbeelding

Wakker!
Afbeelding

Snoepen terwijl de kooi schoongemaakt wordt :-)
Afbeelding

Alsof we het afpakken, haha :lol:
Afbeelding

Ik heb nog een leuke video dat hij met zijn knaagstok in de weer is. Uiteindelijk klimt hij er helemaal overheen om aan de andere kant verder te gaan :lol: Maar helaas lukt het op het moment niet om deze video te uploaden. Volgende keer maar weer proberen!

-- 12 mei 2016 15:45 --

En er is een nieuw gezinslid bij gekomen...Garfield! Jullie hebben deze lieve schat vast wel voorbij zien komen in het vraag & aanbod topic. Ik heb hem afgelopen zondag (8/5) opgehaald. Hij moet nog een beetje wennen, maar is al een keer de kooi uit geweest!

Ik heb twee video's gemaakt van zijn eerste keer loslopen, maar ook deze willen op het moment niet uploaden helaas. Binnenkort wat foto's dan maar! :-)

Simone45

Re: Humpy, Wannie en Garfield!

Bericht door Simone45 » 15 mei 2016, 16:48

Wat een schatjes :)

Esmeralda
Hamsters: Kuki
Leeftijd: 34

Re: Humpy, Wannie en Garfield!

Bericht door Esmeralda » 16 mei 2016, 10:24

Wat leuk dat jij Garfield hebt nu!
En ook heel leuk die foto's hierboven. Wat een schattig/grappig beestje die Wannie. Ik ga int najaar ook maar eens strookjes fleece regelen :-)
Benieuwd naar de video's, altijd leuk om te zien.

Plaats reactie