Hamsters voorstellen!

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: I

Plaats reactie
AlwaysH
Hamsters: Syren, een bellie en gerbils!
Leeftijd: 17
Contacteer:

Hamsters voorstellen!

Bericht door AlwaysH » 08 dec 2017, 12:24

Hoi mede hamster liefhebbers!

Al jaren ben ik met hamsters bezig, heb alleen nooit echt op dit forum meegepraat (ik praat vooral op een paardenfora) en vond het tijd worden om ook hier eens mezelf te melden.
Momenteel heb ik een hamster in de hamstery zitten en twee Belli's voor de gezelligheid. Ik stel ze graag eens aan jullie voor!

Azurro is mijn dove (aapp + roestdrager) mannetje van twee maanden oud. Hij is momenteel de enige in de hamstery en mag nog lekker groeien tot hij wordt ingezet! In april komen er nieuwe hamsters bij de hamstery en tot die tijd is hij enigs kind. Azurro is een verlegen man die langzaamaan steeds opener wordt. Ik weet zeker dat er een hartstikke leuke knuffel uit groeit. :)

Afbeelding

Cinderella is mijn jonge Bellie. Ze is echt onwijs brutaal en nieuwsgierig. Ook is ze volop in de groei, dus ze is binnenkort net zo groot als d'r vriendinnetje Ariel. Zoals te zien is ze dankzij haar vachtkleur en haar temperament niet erg fotogeniek, hihi.

Afbeelding

Ariel is de oudste van mijn twee Belli's. Ze is ietwat verlegen maar ook absoluut niet bang op de hand. Gelukkig blijft deze dame wel een stuk beter zitten voor de camera.

Afbeelding

Alle hamsters worden hier volgens de minimummaten gehouden met veel verrijking (via het hamsterscapen maar ik twist zelf veel) en uitdaging om hun natuurlijke gedrag te stimuleren en stereotype gedrag te voorkomen.

Bedankt voor het kijken!

Niks te vertellen :lol:

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 26

Re: Hamsters voorstellen!

Bericht door Mirkku » 08 dec 2017, 12:49

Wat een leuke beestjes! Uit nieuwsgierigheid: wat zijn volgens jou dé minimummaten? Volgens mij varieert dat zo'n beetje van 50x30 tot 80x50 voor rusjes en 100x50 voor syren...! Ben benieuwd hoe je hamsterscaping-bakken eruit zien!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

AlwaysH
Contacteer:

Bericht door AlwaysH » 08 dec 2017, 15:12

Mijn Bellies zitten 100x40x40 (uit mijn hoofd, idg 100) en deze Syr zit nu 120x60x60 (zelfgemaakt). Er komt een kast met vier plekken van 140x50x50.
En noodkooien (zoals Mary's of Alaska's). De kast kan ook nog verdelen in kleinere hokken, voor bijvoorbeeld het scheiden van ukken of moeder met jongen. :)

Ik zal binnenkort even kijken voor foto's van de bakken.

Edit; minimum vind ik ten alle tijden 80x50 om een normale inrichting te kunnen maken.

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 09 dec 2017, 10:37

Ohhh kijk, dat zijn gave afmetingen zeg! Nu ben ik helemaal benieuwd naar de foto's :)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

AlwaysH
Contacteer:

Bericht door AlwaysH » 09 dec 2017, 19:30

Ik zal eens kijken of ik een impressie kan maken!

Plaats reactie