Mijn nieuwe Syrtje

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: I

Plaats reactie
Victorious
Hamsters: -
Leeftijd: 20

Mijn nieuwe Syrtje

Bericht door Victorious » 03 sep 2018, 19:29

Hoi!

Na het overlijden van mijn russische dwerghamster afgelopen vrijdag, wlde ik toch wel weer graag een hamster. Na twee dwerghamsters te hebben gehad besloot ik eens een goudhamster te nemen. Vanmiddag heb ik mijn nieuwe maatje opgehaald uit de dierenwinkel, hij heeft nog geen naam. Het is een mannetje en geboren op 22 juni 2018.

1. stukje komkommer eten
Afbeelding

2. toch wel spannend zo'n telefoon
Afbeelding

3.lekker eten
Afbeelding

Verder laar ik hem de komende twee dagen nog lekker wennen aan z'n nieuwe verblijf en dan langzaam aan beginnen met tam maken.
Ik moet ook nog even een ander wiel erin zetten omdat deze toch te klein is.
Groetjes Victorious.

† Harry & Kruimel †

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie
Leeftijd: 42

Re: Mijn nieuwe Syrtje

Bericht door Sicos » 04 sep 2018, 08:28

Veel plezier ermee

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 04 sep 2018, 10:02

Beste Victorious,

Veel plezier met je hamstertje!
Ik heb echter iets opgemerkt waar ik je alvast voor wil behoeden. Ik herken deze kooi als de Ferplast Favola. Ik heb hem zelf ook gehad en ik zal je vertellen dat je hamster zeer, zeer ongelukkig zal zijn in deze kooi. Deze kooi is beter geschikt voor dwergjes. Het radje is bijvoorbeeld veel te klein en je hamster zal zich gaam vervelen in de kleine ruimte, wat zal resulteren in veel traliebijten en misschien zelfs een aggressief karakter.

Ik heb dezelfde fout ook gemaakt bij het kopen van mijn eerte kooi voor een syr. Ik heb hem gelukkig terug kunnen brengen, en heb toen de cricetti 15 aangeschaft, die een stuk groter, handiger en 25 euro goedkoper was.

Romy S

Bericht door Romy S » 04 sep 2018, 16:28

Leuke hamster, veel plezier ermee, enne prima kooi om ze eerst handtam te maken, maar zou toch wel uitkijken naar een groter verblijf. op Marktplaats bv ;) Veel plezier met je hamster.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Angelinah
Hamsters: Sassy
Leeftijd: 16

Bericht door Angelinah » 04 sep 2018, 20:24

Veel plezier met hem!
Mens: Angelina
Hamster: Momenteel geen

Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
Rust zacht lieve Balou (20-04-2016 - 23-01-2018) Ik ga je missen x
Rust zacht Gijsje, mijn schatje (17-01-2018 - 17-10-2018) x

Victorious
Hamsters: -
Leeftijd: 20

Bericht door Victorious » 05 sep 2018, 00:10

Goudhamster Hammie schreef:
04 sep 2018, 10:02
Beste Victorious,

Veel plezier met je hamstertje!
Ik heb echter iets opgemerkt waar ik je alvast voor wil behoeden. Ik herken deze kooi als de Ferplast Favola. Ik heb hem zelf ook gehad en ik zal je vertellen dat je hamster zeer, zeer ongelukkig zal zijn in deze kooi. Deze kooi is beter geschikt voor dwergjes. Het radje is bijvoorbeeld veel te klein en je hamster zal zich gaam vervelen in de kleine ruimte, wat zal resulteren in veel traliebijten en misschien zelfs een aggressief karakter.

Ik heb dezelfde fout ook gemaakt bij het kopen van mijn eerte kooi voor een syr. Ik heb hem gelukkig terug kunnen brengen, en heb toen de cricetti 15 aangeschaft, die een stuk groter, handiger en 25 euro goedkoper was.
Bedankt voor de tip. Helaas vinden m'n ouders dat deze kooi groot genoeg is en willen dus niet dat ik hem inruil. De verkoopster can de dierenspeciaalzaak heeft namelijk gezegd dat deze geschikt is voor goudhamsters dus willen m'n ouders deze houden.
Ik heb het wiel vervangen met een grotere waarin hij goed kan rennen. Ook heb ik een loopbal zodat hij voldoende beweging krijgt.
† Harry & Kruimel †

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 05 sep 2018, 12:11

Wat een leuke hamster, veel plezier met hem!

Ik zag in een ander topic dat je aan het kijken was naar een ander verblijf en dat zou echt super zijn :-D
Een groter looprad is inderdaad ook een goede aanschaf (minimaal 27 cm). Een loopbal zou ik dan weer niet doen, is niet echt hamstervriendelijk. Een hamster wil graag ontdekken en rondlopen en dat gaat niet als ie in een bal gevangenzit. Wat je als alternatief kunt doen is hem bijvoorbeeld in de badkuip zetten (uiteraard zonder water!) met wat spulletjes erin om overheen te klimmen of onderdoor te lopen. Of een ander soort ren maken waar hij zijn energie in kwijt kan maar ook dingen kan besnuffelen.

Succes!
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 05 sep 2018, 12:15

Ik snap dit heel goed. Misschien kun je je ouders beter informeren over de behoeftes van hamsters. Misschien dat ze het vanzelf wel in zullen zien.

Het probleem bij advies van dierenwinkels is dat dit vaak verkeerd advies is. Ze hebben nauwelijks een idee waarover ze praten.

Misschien kun je in de toekomst zelf een kooi maken of een goedkope overnemen van iemand

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 05 sep 2018, 12:40

Wat een ukkie ! <3
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Anba

Bericht door Anba » 06 sep 2018, 20:59

Ach Victorious wat een lieverd!

Volgende week kan ik mijn nieuwe syrische hamster ophalen! Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik hamsters heb gehad! Ik heb een paar dagen op mijn man moeten inpraten, maar hij is nu dan toch akkoord. Al is hij het niet eens met de grootte van het hok. 120x40 cm. Ik heb hem al gezegd dat dit nog vrij krap is. Maar goed; ik heb hem al besteld dus geen discussies meer. ;)

Plaats reactie