DeHamster.nl krijgt nieuwe eigenaren Kees (Sicos) en Martin

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Re: Hamsterforum stopt per 1/1/2018

Bericht door Mirkku » 19 okt 2017 16:01

Jongens wat ontzettend goed zeg!!! Bedankt voor dit goede nieuws :) Ik ben blij dat het blijft bestaan, zoveel mensen hebben zoveel geleerd hier!

https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 40

Bericht door Sicos » 20 okt 2017 22:25

Voor wie het leuk vind om te volgen, op http://www.dehamster.eu zijn we begonnen dehamster.nl site een volledig nieuw jasje te geven. Dit gebeurt met WordPress waardoor de site een nieuw toekomstvast platform krijgt. Om te beginnen wordt alle zeer uitgebreide informatie die Dong in het verleden al heeft verzameld overgezet. Hierna gaan we kijken wat we houden, wat er bijgewerkt moet worden en wat niet meer relevant is. Houd er even rekening mee dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat alles is overgezet.

Mocht je vragen of suggesties hebben laat het ons dan weten.
Laatst gewijzigd door Sicos op 21 okt 2017 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gabriëlle
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » 20 okt 2017 23:46

Fijn om te lezen dat jullie eruit zijn gekomen met Dong, en dat het hamsterforum weer een toekomst heeft!
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden :D.

En mijn suggestie; het makkelijker maken van foto's plaatsen op het forum. Ooh en meer robbie foto's van een bepaald 3tal :lol: .

Sicos
Beheerder

Bericht door Sicos » 21 okt 2017 09:08

Het makkelijker maken van het zetten van foto's op het forum staat bovenaan mijn lijstje. Ik heb hier al een mooie oplossing voor gevonden maar moet nog even uitzoeken hoe dat precies in te bouwen in het forum.

P.S. Met de drie gezusters die de namen Pimmetje, Pammetje en Petje hebben gekregen gaat het erg goed. Ze kunnen nog steeds erg goed met elkaar opschieten. Inderdaad... van het spel Pim, Pam, Pet

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 21 okt 2017 15:35

Sicos schreef:Voor wie het leuk vind om te volgen, op http://www.dehamster.eu zijn we begonnen dehamster.nl site een volledig nieuw jasje te geven. Dit gebeurt met WordPress waardoor de site een nieuw toekomstvast platform krijgt. Om te beginnen wordt alle zeer uitgebreide informatie die Dong in het verleden al heeft verzameld overgezet. Hierna gaan we kijken wat we kijken wat er bijgewerkt moet worden en wat niet meer relevant is. Houd er even rekening mee dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat alles is overgezet.

Mocht je vragen of suggesties hebben laat het ons dan weten.
Ik vind het in de basis goed uitzien. Overzichtelijk en goed bruikbaar.
Staat u ook open voor hier en daar wat kritische feetback of geldt dit voor een select groepje mensen die u wat beter kent dan zo'n gewoon forumlid als ik?
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Sicos
Beheerder

Bericht door Sicos » 21 okt 2017 20:04

Ja hoor iedereen mag op of aanmerkingen geven, daarmee maken we het samen beter. Ik kan niet garanderen dat we er meteen iets mee doen (aangezien het een hele hoop werk is om de site in zijn nieuwe jasje te stoppen omdat Dong in alle jaren heel erg veel informatie op de site heeft gezet)

Gabriëlle
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » 21 okt 2017 22:33

De vorige update van de teksten op de site hebben we gedaan door een oproepje voor vrijwilligers die de teksten wilden herschrijven ook zodat het een algemeen gedragen site zou zijn waar verschillende meningen gerespecteerd zouden worden en niet de mening van 1 persoon de overhand zou hebben.
Veel teksten zijn nu achterhaald, maar ik denk dat het overzetten van de site en deze achter de schermen aanpassen om over te zetten nu het eerste is wat gedaan gaat worden, en de teksten zelf later pas komen, hopelijk kan dat laatste weer op een vergelijkbare manier als toen ;).

Ik vind hun namen Pimmetje, Pammetje en Petje nog steeds geniaal 8). Ben blij dat ze nog steeds zo goed gaan samen :+: .

En jullie mogen mij wel weer op de fokkerslijst zetten ;).

Martin Braak
Beheerder
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Martin Braak » 22 okt 2017 12:12

Gabriëlle, dat is nu ook de bedoeling. DeHamster.nl wordt in een vereniging gegoten. We moeten eerst even een groep vaste een reeds betrokken mensen bij elkaar hebben om de basis te regelen t.b.v. de oprichting van de vereniging. En daarna kijken of we meer leden en vrijwilligers kunnen krijgen. En iedereen staat vrij om opmerkingen te plaatsen. Maar Sicos is goed bezig!! En laten we eerst zo overnemen en daarna op allerlei gebieden verbeteren.

Binnenkort meer hierover!

Sicos
Beheerder

Bericht door Sicos » 22 okt 2017 20:27

Doordat de website nu in WordPress gebouwd wordt is het straks ook veel eenvoudiger om dingen aan te passen. Met WordPress kan je bijvoorbeeld verschillende mensen aan verschillende delen van de site tegelijk laten werken. Zoals dehamster.nl nu in elkaar zit kan dat niet. Wil niet zeggen dat dehamster.nl slecht in elkaar is gezet maar toen dat allemaal gebouwd werd bestonden dingen zoals WordPress helemaal nog niet.

Mariska1808
Leeftijd: 21

Bericht door Mariska1808 » 23 okt 2017 08:24

Ziet er al goed uit! Heel slim om met wordpress te werken, dat is inderdaad ideaal! De teksten kunnen wel een update gebruiken inderdaad, maar alles op z'n tijd. :) Fijn dat het blijft bestaan!!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

yunansia
Hamsters: Hoodie & Xillia

Bericht door yunansia » 23 okt 2017 10:22

Ik ben blij dat het blijft bestaan! Er staat hier toch wel heel veel info op. Helaas wordt je bijna altijd verkeerd geïnformeerd bij een dierenwinkel. Er ging voor mij echt een wereld open toen ik de site en dit forum ontdekt had. Zelfs nu lees ik vaak nog ervaringen en tips van andere die ik nog kan gebruiken.

Sicos
Beheerder

Bericht door Sicos » 24 okt 2017 16:52

Martin Braak schreef:Gabriëlle, dat is nu ook de bedoeling. DeHamster.nl wordt in een vereniging gegoten. We moeten eerst even een groep vaste een reeds betrokken mensen bij elkaar hebben om de basis te regelen t.b.v. de oprichting van de vereniging. En daarna kijken of we meer leden en vrijwilligers kunnen krijgen. En iedereen staat vrij om opmerkingen te plaatsen. Maar Sicos is goed bezig!! En laten we eerst zo overnemen en daarna op allerlei gebieden verbeteren.

Binnenkort meer hierover!
Update: De complete website is nu overgezet naar WordPress. Ik moet er alleen nog even doorheen lopen om te kijken of ik nog wat gemist heb en alle linkjes kloppen.

-- 24 okt 2017 17:50 --
Gabriëlle schreef:De vorige update van de teksten op de site hebben we gedaan door een oproepje voor vrijwilligers die de teksten wilden herschrijven ook zodat het een algemeen gedragen site zou zijn waar verschillende meningen gerespecteerd zouden worden en niet de mening van 1 persoon de overhand zou hebben.
Veel teksten zijn nu achterhaald, maar ik denk dat het overzetten van de site en deze achter de schermen aanpassen om over te zetten nu het eerste is wat gedaan gaat worden, en de teksten zelf later pas komen, hopelijk kan dat laatste weer op een vergelijkbare manier als toen ;).

Ik vind hun namen Pimmetje, Pammetje en Petje nog steeds geniaal 8). Ben blij dat ze nog steeds zo goed gaan samen :+: .

En jullie mogen mij wel weer op de fokkerslijst zetten ;).
De site is op wat kleine puntjes na nu helemaal overgezet. Dus als je op of aanmerkingen hebt of zelf iets wilt schrijven voor de site houd je dan niet in :-)

Romy S

Bericht door Romy S » 25 okt 2017 16:06

Geweldig dat jullie het door willen zetten, zou jammer zijn dat de stekker eruit ging.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Gabriëlle
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » 25 okt 2017 19:05

Ik denk dat de topic titel ook wel aangepast mag worden ;).

Wat ik eigenlijk wel leuk zou vinden is als Dong nog een geüpdatet stukje schrijft over de geschiedenis van het forum en de website, zij is toch de oprichtster van het forum, en ik denk wel dat het leuk is als op de nieuwe site blijft staan hoe het ooit begonnen is.

Zodra ik wat tijd heb ga ik eens kijken waar ik mee kan helpen met het herschrijven en een beginnetje maken.

Er staat nu in het menu een kopje verenigingen, en nog eentje met shows en daaronder weer verenigingen, misschien handig om die samen te voegen?
Tips en tips en verhalen is denk ik wel heel erg oud, staan geen datums bij de verhalen.

Ik vind het super hoe jullie het zo opgepakt hebben met het forum en de site :oke: .

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 26 okt 2017 00:48

@Sicos

Gefeliciteerd. Je bent de nieuwe beheerder.
Ben je een man of een vrouw?

Als ik iemand met watforumproblemen of vragen, naar jou kan verwijzen kan het handig zijn om te weten of ik over hij of zij moet praten.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Plaats reactie