Animo voor hamster blog

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

Plaats reactie
Wolfje-lobita
Hamsters: Wolfje RIP
Leeftijd: 20

Animo voor hamster blog

Bericht door Wolfje-lobita » 16 feb 2020, 20:09

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de hamster-hobby, en hoewel ik tot nu toe (door zaken buiten mijn invloed) niet veel succes heb gehad, heb ik wel heel erg veel geleerd. Ik plaats mezelf altijd wel in de categorie van creatieve mensen en ik hou van schrijven. Nu speel ik al een tijdje met het idee om een hamster blog op te starten. Hoewel er een aantal blogs zijn die zich op hamsters richten, zie ik er weinig die met name over syrische hamsters gaan (waar ik met name interesse naar heb). Ook denk ik dat ik iets nieuws kan toevoegen vanuit mijn studie, ik studeer biologie met een focus op gedragsbiologie, daarnaast heb ik een tweedegraads lesbevoegdheid en vind ik het erg leuk om wetenschappelijke kennis over te brengen op anderen.

Mijn vraag is of er animo zou zijn voor zo'n soort blog. Gericht op syrische hamsters, met kwalitatief goede informatie gebaseerd op echt onderzoek. Hopelijk met een prettige schrijfstijl, maar zeker niet kort maar krachtig.
Daarnaast vroeg ik me af of een blog hier het goede format voor is, of dat er andere opties zijn die ik zou moeten proberen. Is er een format hiervoor mogelijk binnen het forum, of is dat niet de bedoeling? Waar zou jij persoonlijk het meest in geïnteresseerd zijn, en zou je zo'n blog volgen?

Alvast bedankt voor jullie feedback, het wordt zeer gewaardeerd!

BuzzLightyear
Hamsters: Buzz
Leeftijd: 21

Re: Animo voor hamster blog

Bericht door BuzzLightyear » 16 feb 2020, 21:36

Ik denk dat er vanuit de hamster community altijd wel vraag is naar kennis over hamsters, maar dat zeg ik op gevoel. Een blog is misschien 'ouderwets' maar met behulp van promoten (door social media bijv.) kun je toch wel wat lezers trekken. Bloggen (algemeen iets opbouwen op het internet) is veel werk, maar uiteindelijk is het fijn als er gewoon informatie te vinden is, vooral als jij degene bent die lege gaten vult. Zelf kijk ik veel videos maar het creëren van videos heeft zoveel meer werk nodig, maar het kan natuurlijk een aanvullend medium zijn voor je blog.

Ik weet niet hoe je Engels is en ik ga ervan uit dat je het in het Nederlands doet, maar als ik op Google Scholar 'hamster behavior' intyp is het meteen een beetje intimiderend. Het lijkt me super interessant voor iemand die ook meer in de wetenschap zit een beetje de brug te vormen over algemene hamster kennis (ervaring van hamster eigenaren bijv.) tot wetenschap (onderzoek uitgevoerd met grote aantallen), waarbij je een verslag kan verduidelijken en misschien verder op kan discussiëren. Maar goed, nu ben ik gewoon een beetje aan het brainstormen :P In het Engels heb je natuurlijk een groter bereik maar in het Nederlands heb je wel meteen een specifieke groep en is diepgang misschien iets makkelijker. Kan een moeilijke keuze zijn maar dat is aan jou.

Als je al een idee hebt hoe een blogpost/artikel eruit zou zien, wil ik als creatief persoon zeggen dat je niet jezelf moet tegenhouden op basis van animo vanuit anderen, maar gewoon even tijd spendeert aan een blogpost en kijk hoeveel energie, tijd en werk het voor jou kost. Zet het misschien op meerdere outlets om verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben. Op basis daarvan weet je misschien ook meteen wat je anderen wil leren en wat voor jou natuurlijk leuk is. Je weet ook meteen of het het ook waard is als er toch geen animo blijkt te zijn.

Ik hoop dat dit een beetje hielp! Zelf heb ik (nog) niks met Syrische hamsters maar als een creatieveling die ook hier en daar lege plekken probeert te vullen (al dan niet in wetenschap) moet je zeker kansen grijpen als jij er ook veel plezier en kennis uit gaat krijgen!

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 43

Bericht door Sicos » 17 feb 2020, 06:30

Mochten jullie een blog willen beginnen dan kan ik eventueel de website van dehamster.nl daarvoor beschikbaar stellen.

Sylvia.
Hamsters: Kody

Bericht door Sylvia. » 17 feb 2020, 10:01

Ja zeker! Dat lijkt me heel leuk om te volgen. Zelf ben ik met name geïnteresseerd in dwerghamsters, maar ik volg veel op gebied van de andere hamsters (met name ook Korenwolf) ook. En zoals Sicos al zegt, misschien leuk voor op de site van de hamster.nl te doen?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Wolfje-lobita
Hamsters: Wolfje RIP
Leeftijd: 20

Bericht door Wolfje-lobita » 17 feb 2020, 14:26

Leuk om te horen! Ook van jou, Sylvia. Ik vond je artikel over parkinson heel interessant.

Sylvia.
Hamsters: Kody

Bericht door Sylvia. » 17 feb 2020, 15:17

Wolfje-lobita schreef:
17 feb 2020, 14:26
Leuk om te horen! Ook van jou, Sylvia. Ik vond je artikel over parkinson heel interessant.
Ook leuk om te horen! Dankjewel! :D
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Plaats reactie