Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

alsatian
Leeftijd: 35

Re: Waar is iedereen gebleven?

Bericht door alsatian » 21 dec 2015, 14:18

nienke555 schreef:
alsatian schreef:@Hamster Bibi: ik ben wel heel erg nieuwsgierig waarom je erbij vermeld dat je 50 bent? Is dat in enig opzicht relevant?
Omdat ze dan misschien al veel ervaring heeft. Misschien heeft ze al heel lang hamsters als huisdier? (Weet ik niet zeker hoor, maar dat denk ik :) )
Dat is exact de reden van mijn vraag. Het is compleet nutteloze informatie.

Daarbij is eigen ervaring erg leuk maar kan compleet verkeerd uitpakken. En daarom zijn er dierenartsen die met hun kennis bepaalde zaken kunnen vaststellen. Daarom zou ik een advies om niet naar de dierenarts te gaan vaak ook niet serieus nemen (ik stel hier niet dat er dergelijke adviezen gegeven worden).

LindaB
Leeftijd: 37

Bericht door LindaB » 21 dec 2015, 15:32

Ik vind het vooral jammer dat er minder nestjes worden vermeld. Als ik ooit weer een hamstertje wil, moet ik harder zoeken ;)

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 51

Bericht door Hamster Bibi » 21 dec 2015, 15:45

Een aanvulling of tip geven die ik vergat te vermelden, daar heb ik het niet over. Ik vul ook wel eens aan. Maar ik bedoel dat ik een antwoord geef en ik wordt afgevallen. Dat schreef ik ook duidelijk. Dit betekent dat men in een volgende antwoord laat weten dat men er anders over denkt en weer een volgende beaamt het met diegene eens te zijn met: 'ik ga mee met... (naam fokker).
Wat betreft mijn leeftijd: meer levenswijsheid? Ik geef nu hele andere antwoorden als dat ik gaf toen ik rond de 20jaar was. Wat natuurlijk niet gek is. Antwoorden die ik geef zijn uit al die jaren ervaring met allerlei dieren, kennis opgedaan van anderen, leesvoer. Iedereen doet het natuurlijk anders en een antwoord dat aanvult of iemand die aangeeft het anders te doen, maar het antwoord van mij niet afvalt is ook niet wat ik bedoel, dat is juist een aanvulling waar ik ook weer van leer.

-- 21 dec 2015 15:51 --
LindaB schreef:Ik vind het vooral jammer dat er minder nestjes worden vermeld. Als ik ooit weer een hamstertje wil, moet ik harder zoeken ;)
Op facebook zijn heel veel pagina's te vinden met goede fokkers. :D Net wat hierboven al vermeld staat is nu heel veel te doen op fb wat hamsters betreft :) ]
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

alsatian
Leeftijd: 35

Bericht door alsatian » 21 dec 2015, 15:56

@Hamster Bibi: Levenservaring is wat anders dan levenswijsheid. Maar ik ken jou niet persoonlijk dus ik wil absoluut niet zeggen dat jij niet wijs bent. ;)

Vind je het trouwens echt zo raar dat het wel eens voorkomt dat iemand het niet met jou eens is en dus wel met een ander? Zeker als je het over (ongefundeerde) ervaringen hebt kan het zijn dat daar heel wisselend over gedacht wordt. Dat is toch juist logisch?

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 21 dec 2015, 16:18

Ik denk, sorry vind, dat levenswijsheid en levenservaring wat dit onderwerp betreft heel nauw samenhangen alsatian.
Verder ligt het eraan waar men het niet mee eens is. En ik zie jouw naam nu voor het eerst, dus jij hoeft je in ieder geval niet aangesproken te voelen. Ik spreek verder alleen uit ervaringen waar ik zelf achter sta, anders zou ik ze niet als antwoord op iemands vraag geven. Ik wil mensen helpen hun hamster een zo goed en leuk mogelijk leven te geven en dat doe ik niet metantwoorden waar ik niet volledig achter sta.
maar goed. Ik wilde dit even aangeven,, maar het is niet mijn bedoeling om hier een ellenlange discussie over te blijven voeren.

Rip:

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 21 dec 2015, 19:08

Leeftijd zegt niet zo veel.

Hamster Bibi, bedoel je dan dat persoon A zegt 'het is zo' en dat de rest zegt 'ik ben het met A eens'? Want dat vind ik zelf wel irritant :-| maar ik mis soms de discussies die er waren. Nu weet ik meer over dieren, ik heb heel veel geleerd (jammer genoeg, ik heb twee jaar de dierenarts platgelopen) en mijn dieren geobserveerd en ik zou mijn standpunten nu beter kunnen verwoorden dan eerst. Ik had een topic geopend over het LICG, over minimale maten, maar daar wordt ook maar summier op gereageerd. Had ik dat jaren terug gedaan, dan was het wel anders geweest (denk ik!).

melson

Bericht door melson » 21 dec 2015, 20:05

Ik had een topic geopend over het LICG, over minimale maten, maar daar wordt ook maar summier op gereageerd. Had ik dat jaren terug gedaan, dan was het wel anders geweest (denk ik!).
een tijdje (ook al jaren geleden?) terug heb ik hierover een topic geopend, toen waren er net de minimummaten verandert omdat ik twee wetenschappelijke artikelen naar het licg had gestuurd. Zij vonden deze artikelen reden genoeg om die maten aan te passen... je zult wel ergens nog dit topic terug kunnen vinden - en de reacties van sommige hamsterliefhebbers hier op het forum ;) :-?

ik kijk hier nog regelmatig, maar schrijf eigenlijk niets meer. voor mijn gevoel heeft het op dit moment toch geen zin, maakt geen plezier en zover ik het heb begrepen zijn er niet alle meningen gewenst en in elk topic maar 'wat leuk' te schrijven vind ik voor mij persoonlijk ook niet zo uitdagend ... nieuwe leden lezen toch niets terug , maar stellen de zelfde vraag voor de honderdste keer op de eerste pagina over hetzelfde thema. dit zijn enkel redenen die mij op dit moment forum-moe maken. Over een tijdje gaat dit misschien weer veranderen -of ook niet - wie weet?!
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 21 dec 2015, 21:34

Ik zat er ook al over te denken...
Ik ben hier nooit geweest in de bloei van het hamsterforum, ik zit hier pas sinds 2013, maar toen was het toch aanzienlijk drukker dan nu. Er waren echt heel veel nestjes om te volgen en veel leuke fototopics (nu nog steeds, maar minder) en dat is nu bijna weg. Helaas. De meeste fokkers van toen zijn ook gestopt geloof ik.
Ik heb geen Facebook en er ook geen behoefte aan, dus ik blijf lekker hier rondhangen :D En ik hoop nog veel mensen met mij! Ik vind het namelijk erg leuk om verhalen te horen en de mijne te delen.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 21 dec 2015, 21:40

Nimfee schreef:Leeftijd zegt niet zo veel.

Hamster Bibi, bedoel je dan dat persoon A zegt 'het is zo' en dat de rest zegt 'ik ben het met A eens'? Want dat vind ik zelf wel irritant :-| maar ik mis soms de discussies die er waren. Nu weet ik meer over dieren, ik heb heel veel geleerd (jammer genoeg, ik heb twee jaar de dierenarts platgelopen) en mijn dieren geobserveerd en ik zou mijn standpunten nu beter kunnen verwoorden dan eerst. Ik had een topic geopend over het LICG, over minimale maten, maar daar wordt ook maar summier op gereageerd. Had ik dat jaren terug gedaan, dan was het wel anders geweest (denk ik!).
Ja, dat bedoel ik Nimfee. :]

-- 21 dec 2015 21:52 --

Dat is het juist Melson. Mensen die het met me eens zijn gaan deze discussie toch niet aan, omdat ze zich liever niet meer daarin mengen, daar hun tijd niet meer in gaan steken. Ken genoeg mensen die hier niets meer posten of zelfs niet meer komen omdat ze toch worden afgevallen zoals ik nu ook een paar keer. Hierdoor wordt het voor nieuwelingen ook onaantrekkelijk hier, want ik geef een antwoord en een ander eronder met nog een bevestiging van weer een ander dáár weer onder dat die tweede gelijk heeft en dat van mij niet klopt geeft een beeld van een forum (ik in dit geval) die 'maar wat zegt wat niet klopt'.

Rip:

**Lilia**

Bericht door **Lilia** » 21 dec 2015, 23:31

Nou ben ik toch wel benieuwd naar een voorbeeld. Het is me namelijk niet opgevallen.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 22 dec 2015, 07:56

Oh ik bedoelde alleen dat A wat zegt en de rest amen zegt. Maar niet dat iemand wordt aangevallen of afgevallen wordt...

**Lilia**

Bericht door **Lilia** » 22 dec 2015, 09:53

Ik reageerde ook niet op jou maar op Hamster Bibi. :)
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 22 dec 2015, 11:35

**Lilia** schreef:Nou ben ik toch wel benieuwd naar een voorbeeld. Het is me namelijk niet opgevallen.
Zoals ik al eerder aangaf, stop ik nu met deze discussie Lilia. Als ik hier voorbeelden ga geven, gaan we weer opnieuw strijden om de eretitel en daar zijn de dagen me te kostbaar voor. ]

Rip:

**Lilia**

Bericht door **Lilia** » 22 dec 2015, 11:58

Dan zorg je er wel voor dat mensen je ook niet kúnnen begrijpen. Dan is het een beetje flauw om dat soort dingen wel te roepen zonder aan te geven waar het volgens jou dan 'mis' gaat.

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 22 dec 2015, 14:12

Ik vind eht ook jammer dat het in het algemeen 'niet zo druk' meer is. Vroeger was het niet eens bij te houden, nu zijn er soms 10 reacties op 1 dag...!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Plaats reactie