Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

LindaB
Leeftijd: 37

Re: Waar is iedereen gebleven?

Bericht door LindaB » 22 dec 2015, 14:58

Hamster Bibi schreef:
-- 21 dec 2015 15:51 --
LindaB schreef:Ik vind het vooral jammer dat er minder nestjes worden vermeld. Als ik ooit weer een hamstertje wil, moet ik harder zoeken ;)
Op facebook zijn heel veel pagina's te vinden met goede fokkers. :D Net wat hierboven al vermeld staat is nu heel veel te doen op fb wat hamsters betreft :) ]
Er zijn genoeg Facebookpagina´s van de fokkers te vinden, maar je kunt moeilijk zien welke goed zijn, je hebt geen overzicht. Hier op het forum ´kende´ je de fokkers en had je er meer vertrouwen in.

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 51

Bericht door Hamster Bibi » 22 dec 2015, 20:00

**Lilia** schreef:Dan zorg je er wel voor dat mensen je ook niet kúnnen begrijpen. Dan is het een beetje flauw om dat soort dingen wel te roepen zonder aan te geven waar het volgens jou dan 'mis' gaat.
Dan ben ik maar flauw. Ik ga nu liever op het gemak de kerstdagen voorbereiden hahaha.
]

-- 22 dec 2015 20:02 --
LindaB schreef:
Hamster Bibi schreef:
-- 21 dec 2015 15:51 --
LindaB schreef:Ik vind het vooral jammer dat er minder nestjes worden vermeld. Als ik ooit weer een hamstertje wil, moet ik harder zoeken ;)
Op facebook zijn heel veel pagina's te vinden met goede fokkers. :D Net wat hierboven al vermeld staat is nu heel veel te doen op fb wat hamsters betreft :) ]
Er zijn genoeg Facebookpagina´s van de fokkers te vinden, maar je kunt moeilijk zien welke goed zijn, je hebt geen overzicht. Hier op het forum ´kende´ je de fokkers en had je er meer vertrouwen in.
Ja, dat klopt inderdaad. Ik heb ze ook eerst via de fokkerslijst op het forum gevonden en later ze op fb opgezocht. :)
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

**Lilia**

Bericht door **Lilia** » 22 dec 2015, 20:05

Hamster Bibi schreef:
**Lilia** schreef:Dan zorg je er wel voor dat mensen je ook niet kúnnen begrijpen. Dan is het een beetje flauw om dat soort dingen wel te roepen zonder aan te geven waar het volgens jou dan 'mis' gaat.
Dan ben ik maar flauw. Ik ga nu liever op het gemak de kerstdagen voorbereiden hahaha.
]
Hahaha dat is wel leuk ja. Nuttige reactie. ;) :zwaai:
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 30

Bericht door LadyGuardian » 23 dec 2015, 13:23

Ik hang hier ook nogsteeds rond, maar echt posten doe ik niet veel meer. Offtopic is al maanden saai. Als ik er iets post dan reageert er eigenlijk niemand of je krijgt 1 reactie en dan denk ik, laat ook maar. Gezondheid post ik soms nog wel eens. En daar verschillen de meningen inderdaad nog wel eens en dat mag ook. De een heeft andere ervaringen dan een ander.
Voor de rest kom ik niet echt op het forum omdat ik geen hamsters meer heb en ik dezelfde vragen een beetje beu was en daarnaast ook wel een beetje: Je moet dit en je moet dat. Net als de kooien bijv. Het was toen minimaal 60x40 voor een syr. Nu moet het bijna minimaal 80 maar het liefst over een meter. En dat is met voer en weet ik veel niet anders. Het word steeds extremer en omdat ik ook bijna geen tijd meer heb vanwege studie en straks vanwege werk is het hamster houden bij mij een beetje bekoeld.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡

VixenFromHell
Leeftijd: 32

Bericht door VixenFromHell » 23 dec 2015, 15:32

Ik kijk hier steeds minder.. posten was toch altijd al wisselend, maar er is nu ook niet echt veel meer om op te reageren (voor mij in ieder geval), en ik ben nooit zo iemand geweest die actief discussies gaat starten ;). Een hamster heb ik al heel lang niet meer en zelfs toen ik die nog wel had, kwam ik eigenlijk al alleen in offtopic. Maar nu ben ik toch een beetje naar andere fora aan het verhuizen, zowel qua lezen als posten...
Facebook groepen daar houd ik me ook niet zo heel erg mee bezig ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play

Also known as Maaike

Pics!

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 23 dec 2015, 19:02

LadyGuardian schreef:Ik hang hier ook nogsteeds rond, maar echt posten doe ik niet veel meer. Offtopic is al maanden saai. Als ik er iets post dan reageert er eigenlijk niemand of je krijgt 1 reactie en dan denk ik, laat ook maar. Gezondheid post ik soms nog wel eens. En daar verschillen de meningen inderdaad nog wel eens en dat mag ook. De een heeft andere ervaringen dan een ander.
Voor de rest kom ik niet echt op het forum omdat ik geen hamsters meer heb en ik dezelfde vragen een beetje beu was en daarnaast ook wel een beetje: Je moet dit en je moet dat. Net als de kooien bijv. Het was toen minimaal 60x40 voor een syr. Nu moet het bijna minimaal 80 maar het liefst over een meter. En dat is met voer en weet ik veel niet anders. Het word steeds extremer en omdat ik ook bijna geen tijd meer heb vanwege studie en straks vanwege werk is het hamster houden bij mij een beetje bekoeld.
Dat extremer vind ik niet erg hoor ;) is alleen maar beter. Minimum maten verschuiven bij veel knaagdieren en ook bij de konijnen en dat kan ik alleen maar toejuichen.

LadyGuardian

Bericht door LadyGuardian » 23 dec 2015, 23:21

Hmm. Soms gaat het echt ver, vind ik. Als ik een hamster wil houden in een kooi met minimum maten dan wil ik me niet schuldig hoeven te voelen als ik geen kooi van een meter kwijt kan. Minimum maten zijn helemaal top en voor sommige diersoorten ook zeker nodig, maar mensen aan praten dat de kooien nog groter en beter moeten dan heb ik wel zoiets van: Wees blij dat het beestje in een kooi met minimum maten zit en mensen hier zijn om goed voor hun beestje zorgen.

LindaB
Leeftijd: 37

Bericht door LindaB » 24 dec 2015, 10:17

Nu ik die vitrinekast van de Ikea heb gezien als hamsterverblijf zit ik eraan te denken om m'n boekenkasten de deur uit te doen :lol:

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 24 dec 2015, 10:46

LindaB schreef:Nu ik die vitrinekast van de Ikea heb gezien als hamsterverblijf zit ik eraan te denken om m'n boekenkasten de deur uit te doen :lol:
Hahahaha, álles voor je hamster toch! :p
]

Rip:

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 24 dec 2015, 14:52

LadyGuardian schreef:Hmm. Soms gaat het echt ver, vind ik. Als ik een hamster wil houden in een kooi met minimum maten dan wil ik me niet schuldig hoeven te voelen als ik geen kooi van een meter kwijt kan. Minimum maten zijn helemaal top en voor sommige diersoorten ook zeker nodig, maar mensen aan praten dat de kooien nog groter en beter moeten dan heb ik wel zoiets van: Wees blij dat het beestje in een kooi met minimum maten zit en mensen hier zijn om goed voor hun beestje zorgen.
Precies dat. Ik voel me best wel schuldig dat ik een ferplast karat heb (60x40) voor een rusje, omdat ik hier rusjes zie die veel meer ruimte hebben...Maar ik kan niks groters kwijt, en daarnaast mag het ook niet.
Of dat ik (nog) geen natuurlijke inrichting heb, bijv., voel ik me ook schuldig over. Of niet per se schuldig, maar het kan gewoon op dit moment niet omdat alle spulletjes pas 1 keer gebruikt zijn.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 24 dec 2015, 16:26

xAnnick schreef:
LadyGuardian schreef:Hmm. Soms gaat het echt ver, vind ik. Als ik een hamster wil houden in een kooi met minimum maten dan wil ik me niet schuldig hoeven te voelen als ik geen kooi van een meter kwijt kan. Minimum maten zijn helemaal top en voor sommige diersoorten ook zeker nodig, maar mensen aan praten dat de kooien nog groter en beter moeten dan heb ik wel zoiets van: Wees blij dat het beestje in een kooi met minimum maten zit en mensen hier zijn om goed voor hun beestje zorgen.
Precies dat. Ik voel me best wel schuldig dat ik een ferplast karat heb (60x40) voor een rusje, omdat ik hier rusjes zie die veel meer ruimte hebben...Maar ik kan niks groters kwijt, en daarnaast mag het ook niet.
Of dat ik (nog) geen natuurlijke inrichting heb, bijv., voel ik me ook schuldig over. Of niet per se schuldig, maar het kan gewoon op dit moment niet omdat alle spulletjes pas 1 keer gebruikt zijn.
Klopt. Terwijl schuldig voelen echt niet nodig is, want hoe klein ze ook zitten, in een winkel en in de groothandel worden ze slangenvoer als ze niet verkocht worden. Dus laten we wel wezen hihi... en zo'n detolf is gewoon voor de geluksvogels obder de hamsters. En natuurlijk het allerbeste. Het allerallerbeste is nog als we ze niet zouden fokken en kopen, want in de natuur zijn ze toch op hun best... alhoewel. .. als prooidier... hihihi
Dussss we maken ons druk om een beestje dat in de natuur waarschijnlijk al lang was opgegeten en als je hem niet had gekocht in de winkel als slangenvoer had gediend.

Bij mij hebben ze het goed, geef ze het beste (want zo ben ik gewoon), maar een dierenarts zoek ik echt pas op als het echt nodig is of mss dan nog niet. Is me echt te kostbaar. In de natuur zouden ze ook eraan overlijden en bij mij kunnen ze dan nog blij zijn dat ze in ieder geval een goed leven hebben gehad of dat ze het evt toch nog overleven met mijn zorg.
Maar daar zullen wel heeel veel mensen anders over denken.
:D]

Rip:

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 24 dec 2015, 19:45

Ik geef mijn dieren ook het beste, maar als dat een kooi van 60x40 is dan is dat het toch? Dan is dat het beste wat in mijn vermogen ligt.
Persoonlijk vind ik het ook een beetje raar staan als je zegt ''een detolf voor de geluksvogels''. Dan krijg het ik het gevoel dat iedere hamster die kleiner zit het dus eigenlijk slecht getroffen heeft. Zo bedoel je het vast niet, maar zo komt het op mij over.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 24 dec 2015, 21:53

xAnnick schreef:Ik geef mijn dieren ook het beste, maar als dat een kooi van 60x40 is dan is dat het toch? Dan is dat het beste wat in mijn vermogen ligt.
Persoonlijk vind ik het ook een beetje raar staan als je zegt ''een detolf voor de geluksvogels''. Dan krijg het ik het gevoel dat iedere hamster die kleiner zit het dus eigenlijk slecht getroffen heeft. Zo bedoel je het vast niet, maar zo komt het op mij over.
Tis maar hoe je het zelf interpreteert. Heb net uitgelegd dat ze het bij jou net zo goed prima kunnen hebben, al woont ie niet in een detolf.

Rip:

LadyGuardian

Bericht door LadyGuardian » 25 dec 2015, 00:13

En dit is precies wat ik bedoel: "Een hamster in een detolf is het allerbeste". Nee, een hamster in een detolf is niet het allerbeste. Er zijn zat hamsters die "pleinvrees" hebben in zo'n grote kooi. Daarnaast kan een hamster in een 60x40 kooi ook het allerbeste hebben. Een liefdevolle eigenaar die voor het beestje zorgt en naar een DA gaat als het beestje ziek is en hem voor de rest alles geeft wat het beestje nodig heeft.

En echt waar, ik ga ook niet voor elk wissewasje naar de DA en dat hoeft ook echt niet. Maar wat me wel tegen het hoofd stoot is dat een detolf kooi het allerbeste is, maar een DA te duur voor zo'n beestje. Want tja, in de natuur was hij uit zichzelf wel doodgegaan. Als eigenaar heb je een zorgplicht, de plicht om je beesten niet te laten lijden en ik baal er zelf ook van als ik weer eens 30 euro af moest rekenen voor twee spuiten om een hamster in te laten slapen. Maar mijn beesten zal ik nooit laten lijden want ik vind dat ik daar verantwoordelijk voor ben.

Dan heb ik liever iemand als Annick met een 60x40 kooi die naar de DA gaat als het moet. Dan denk ik, dat beestje heeft het allerbeste.

En dat is absoluut niet om iemand af te vallen of wat ook, maar op elk forum is er wel zoiets extreems. Mensen die een bepaald idee aanhangen en daar gewoon in doorslaan. Iedereen moet zelf weten wat bij zijn beesten past en bij zijn eigen levenswijze. Maar niemand is minder omdat de hamster in een kooi met minimale maten zit. Liever dat dan een syr in een kooi waar het beest zijn kont niet eens kan keren en binnen een maand op MP staat.

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 25 dec 2015, 10:39

Wat je zegt over 'pleinvrees' dat kan kloppen. Net als dat ik ook niet in een villa zou kunnen wennen en een ander wel. Liever klein en knus. Zelf heb ik ook geen detolf, maar wel een natuurlijke inrichting in aquaria van Mp. Ik kijk vanaf het begin wat een hamster interesseert en richt het zo in. Zo hebben ze zeer zeker hun eigen paradijsje. Maar een detolf zou ik best willen proberen en zoveel mogelijk de natuur nabootsen. Lijkt mij heerlijk voor het beestje.
Over de dierenarts verschillen nu eenmaal de meningen en zo heb ik daar ook mijn eigen mening over..

Rip:

Plaats reactie