Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 30

Re: Waar is iedereen gebleven?

Bericht door LadyGuardian » 25 dec 2015, 14:35

Overigens vind ik een hamster als huisdier vergelijken met een hamster in de natuur ook onzin. Een hamster in een kooi zou nooit kunnen overleven buiten.

Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 25 dec 2015, 14:58

Wat ik niet snap is dat het of of moet zijn en niet en en kan zijn. Bij mij hebben ze en een grote kooi of bak en ik ga met ze naar de dierenarts, ongeacht de kosten.
Hoe een hamster het daarvoor heeft gehad oid is niet relevant. Dan had ik mijn vorige syr ook wel in zijn minimale formaat hok kunnen houden want hij had eerst de helft minder.

Sowieso neem ik alleen herplaatsers omdat ik wel vindt dat dieren altijd te kort komen. Ook bij mij. Ruimte etc. Is iets subjectiefs maar als je kijkt naar het echte leven van een wild dier dan kom ik bij lange na niet in de buurt. De enige reden dat ik dieren neem is omdat herplaaters er toch al zijn en op die manier dan in elk geval voor een x aantal dieren een 'beter' leven hebben dan gemiddeld.

Iemand zei ook iets over dat ze haar dieren geen groter verblijf kan geven want geen ruimte...
Ook zoiets. Ik neem er gewoon niet te veel, precies genoeg zodat ik altijd de verblijven van upgraden. Gewoon, rekening houden met.

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 51

Bericht door Hamster Bibi » 25 dec 2015, 15:03

Ladyguardian: als ik zeg een hamster in de natuur is hij daar ook geborenn... Nee, ik ga het niet vergelijken met een kooihamster die je in de natuur zet.

Maar jongens ik ga kerstmis vieren ipv discussiëren, hihihi.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 27

Bericht door Jenna » 25 dec 2015, 18:19

Discussies zoals deze hierboven, zijn precies de reden waarom ik niet meer zo veel op het hamsterforum kom :bloos:
Nou krijg ik in 2016 weer een nestje en misschien ga ik die dan wel eens hier in het Fokken&Voortplanting subforum bijhouden, daar heb ik over het algemeen goede herinneringen aan.
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥

_mona_
Hamsters: 3

Bericht door _mona_ » 25 dec 2015, 18:24

Nimfee: daarmee impliceer je dus dat ik een slechter baasje ben omdat ik 4 dwergen elk in een hok van 100x40 heb dan dat ik zou zijn met 2 dwergen in een 200x40 hok?

Ik vind het echt super dat meer mensen zich inspireren door duitsland. Maar dat betekend gewoon niet dat al het andere slecht is.
Groetjes van Mona
En van syrtje Taran, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 25 dec 2015, 20:11

Dat voel ik dus ook een beetje zo, Mona.
Ik bied mijn rusje (ik mag überhaupt maar 1 hamster) een prachtig hok van 60x40 met veel spullen, veel uitdaging, lekker eten en andere verwennerijen en lekker loslopen als daar behoefte aan is, ik ga ermee naar de DA (wat imo logisch is als je een dier hebt) maar dat wat ik naast de ruimte te bieden heb doet er niet toe? Ik wil best een groter hok aanschaffen, echter ben ik ook nog afhankelijk van mijn ouders.
Zoals ik al zei voel me er schuldig door dat ik mijn hamster niet meer ruimte kan bieden, maar ben ik daardoor een slecht baasje? Ik heb wel heel veel dingen te bieden die net zo belangrijk zijn voor het welzijn van mijn hamster.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 30

Bericht door LadyGuardian » 26 dec 2015, 01:45

@Jenna: De discussie an sich of de manier waarop deze gevoerd word?

Het gaat ook niet om of of/en en. Maar ik baal er van als mensen van het forum worden verjaagd en zo kennis mislopen, omdat ze zich schuldig moeten voelen vanwege dat ze een kleiner hok kunnen of willen bieden. Zolang het maar groter is dan minimum maten. We houden allemaal van hamsters en we willen ze ook allemaal houden mits we het minimale kunnen bieden. En ieder doet dat met wat in zijn eigen vermogen ligt met een goed hart.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡

Nimfee

Bericht door Nimfee » 26 dec 2015, 08:11

_mona_ schreef:Nimfee: daarmee impliceer je dus dat ik een slechter baasje ben omdat ik 4 dwergen elk in een hok van 100x40 heb dan dat ik zou zijn met 2 dwergen in een 200x40 hok?

Ik vind het echt super dat meer mensen zich inspireren door duitsland. Maar dat betekend gewoon niet dat al het andere slecht is.
Nee daar gaat het al fout. Je maakt het persoonlijk nu. En dat is absoluut niet wat ik bedoel of überhaupt op doel. Ik ben me veel meer bewust geworden van de gedragingen van dieren en dat ze veel meer nodig hebben dan de minimale maten. Daarmee zeg ik helemaal niet dat iemand meteen slecht is voor zijn dieren.
Mijn syr moet voorlopig ook in een 100*50 traliekooi :-| mijn rus heeft het veel leuker. Betekent ook niet direct dat ik slecht ben. Ik weet alleen dat het net wat beter kan doen. Om even mezelf als voorbeeld te nemen.

Geloof me dat ik veel liever een hamster zie bij iemand die er echt gehecht aan is en er veel voor doet. Maar daat gaat de disucissie an sich niet over, het gaat over het verblijf nu (dat dacht ik althans).

xXjolienXx
Hamsters: 5
Leeftijd: 25

Bericht door xXjolienXx » 26 dec 2015, 08:14

Ik reageer nog, maar inderdaad een pak minder dan vroeger. Ik zit bijna 10 jaar op het forum ondertussen, en de hamsterzaken heb ik allemaal wel al eens zien langskomen. Verder hou ik inderdaad niet van die overdreven mentaliteit die er nu soms is. Dat is trouwens ook de reden dat Facebook groepen me al helemaal niet aan staan.

In het gedeelte dat niet over hamsters gaat, reageer ik wel, maar daar krijg je vaak geen reactie dus dan moet het niet meer voor mij. Ik blijf wel posten, maar een pak minder dan vroeger wel.
Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.

Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes

Bericht door Jenna » 26 dec 2015, 14:19

@ Sanne; de 'kampen' vooral. Dat is altijd al wel een beetje zo geweest (zeker onder fokkers) maar ik merk dat ik me daarin niet meer zo op mijn plek voel.

Heee Jolien! ;)
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 25

Bericht door syrischehamster » 27 dec 2015, 14:23

Oeh wat leuk Jenna, een nestje!
Ik hoop dat je er een topic voor aanmaakt! :)

Wat betreft het 'overdrevene' vind ik dat het ook steeds verder gaat inderdaad.. Nog even en de minimale maten zijn '150 x 100', ik zeg maar iets.
Ik vind dit ook absoluut niet het topic om daar over te gaan discussiëren.
Al vind ik een goede discussie op zijn tijd niet vervelend maar dan moet het wel op de juiste manier gaan
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Nimfee

Bericht door Nimfee » 27 dec 2015, 15:26

Ik denk dat mensen het zich wat te persoonlijk maken. Dat maakt discussiëren sowieso moeilijk.

aloif
Hamsters: aloim,hammie

Bericht door aloif » 28 dec 2015, 06:50

Hamster Bibi schreef:Dit laatste zie ik hier net zo goed. Mensen die al lang op dit forum zitten en vooral als ze zelf fokken, krijgen meestal als ze een antwoord gegeven hebben: 'ik ga mee met het antwoord van...' , mijn antwoord wordt afgevallen en men gaat mee met de persoon die ze vanuit dit forum 'kennen', terwijl ik tegen de 50 ben en antwoord geef uit eigen ervaring. Ik vind zelf dat dit voor nieuwe mensen een onduidelijk antwoord wordt als ze om advies vragen en mensen hier jouw antwoord op die manier afvallen. Ik ben verder ook niet zo'n dierenartsbezoeker, ook met mijn honden niet. En ook daar zijn velen hier ( en op de meeste fora hoor) het niet mee eens. Maar dit is ook uit ervaring en ervaringen die ik in de loop der tijd van anderen heb opgedaan. Mijn dieren worden allemaal zeer oud en zien.er goed en gelukkig uit. Lijkt mij dat dat genoeg zegt. En juist met die ervaring wil ik mensen adviseren en helpen met mijn vragen .
hoi Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar hoe weet je of je Russische dwerghamster gelukkig is? Als je die hebt.

Mirkku

Bericht door Mirkku » 28 dec 2015, 22:46

Ik vind eigenlijk dat de discussie hier op dit moment een heel stuk beter gaat dan soms in andere topics. Mensen blijven in elk geval allebei hun mening en kijk op dingen uitleggen, wat anderen sowieso kan helpen hun eigen mening over dingen te vormen...

En ik snap wél dat sommige mensen voor zichzelf minstens 100 x iets willen hanteren, ik snap níet dat mensen niet naar de dierenarts gaan als een beestje iets mankeert; dit ben je zelfs wettelijk verplicht....
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

alsatian
Leeftijd: 35

Bericht door alsatian » 29 dec 2015, 08:43

Mirkku schreef:ik snap niet dat mensen niet naar de dierenarts gaan als een beestje iets mankeert; dit ben je zelfs wettelijk verplicht....
Daar zou ik wel eens een bron van willen zien...

Plaats reactie