Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

Mirkku
Leeftijd: 27

Re: Waar is iedereen gebleven?

Bericht door Mirkku » 29 dec 2015, 10:08

alsatian schreef:
Mirkku schreef:ik snap niet dat mensen niet naar de dierenarts gaan als een beestje iets mankeert; dit ben je zelfs wettelijk verplicht....
Daar zou ik wel eens een bron van willen zien...
http://wetten.overheid.nl/BWBR0030250/v ... _Artikel21

6. Een ieder verleent een hulpbehoevend dier de nodige zorg. <-

Als dat een antibioticakuur is die je zelf niet in huis hebt ga je dus tegen de wet in als je niet naar de dierenarts gaat om zo'n kuur te halen (voorbeeld).

https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

alsatian
Leeftijd: 34

Bericht door alsatian » 29 dec 2015, 14:07

Die rechtsregel is nogal onderhavig aan interpretatie. De nodige zorg verlenen is behoorlijk iets anders dan verplicht naar de dierenarts moeten. Maar ik denk dat we die discussie hier niet moeten voeren. ;)

sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle » 29 dec 2015, 16:27

Ik vind het ook jammer dat het "minder druk" is op het forum.. Ik ben hier ook nog niet heel lang, maar het was wel altijd een stuk drukker. Ik vind het forum ook echt leuker dan facebook, en het leukste is om iedereen op de EXO te ontmoeten :-)
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 29 dec 2015, 16:54

Hoofdstuk 2 Dieren, Lid 8 staat:
Het is houders van dieren verboden aan deze dieren de nodige verzorging te onthouden.
Nodige verzorging is nl. als een dier ziek is en medische zorg nodig heeft. Als je niet gaat, dan onthoudt je zorg.

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 30

Bericht door LadyGuardian » 30 dec 2015, 13:49

Overigens is er meende ik ook een artikel dat je verplicht bent om medische zorg te verlenen als het nodig is. Maar dan alsnog: interpretatie?

Zorg = zorg. Medische zorg of gewone dagelijkse verzorging... Een ziek dier heeft medische hulp nodig, dat is ook zorg.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡

Nella
Hamsters: roborovski's
Leeftijd: 33

Bericht door Nella » 30 dec 2015, 22:08

Ook ik vind het een bijzondere ontwikkeling. Op het andere hamsterforum is het zelfs nog extremer dan hier. Zelf heb ik niet veel met facebook dus ik kan me er ook weinig bij voorstellen dat dat de fora zal gaan vervangen. Maar kennelijk is dat wel het geval.... helaas. Ik lees de laatste tijd weer vaker mee op dit forum, maar reageer niet veel. Nooit gedaan ook.

Mijn laatste hamstertje is afgelopen week overleden. Op dit moment na flink aantal jaar dus echt hamsterloos. Ik weet nog niet of er in de toekomst weer terug zullen komen of niet. Op dit moment vind ik alle onzekerheid voor fokkers (regeltjes etc die er wellicht aan komen) niet echt bemoedigend. En als ik dan fokkers spreek die keihard aangeven dat ze voor de Exoknaag dan maar gezondheidscertificaten zelf maken om aan de regels te voldoen kenmerkt dat naar mijn idee wel waar we met zijn allen naartoe gaan. We slaan compleet door. In dat hele circus heb ik absoluut geen zin en al helemaal geen tijd voor. Erg jammer dat het daarmee voor de kleinere hobbyfokkers moeilijk wordt gemaakt om de hobby te continueren. Terwijl dat toch vaak degenen zijn die de meeste aandacht aan stambomen / gezondheid etc besteden. Blijf het bizar vinden......

Maar dus respect voor eenieder die door gaat!
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 51

Bericht door Hamster Bibi » 02 jan 2016, 16:36

http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... #p11252278

Ik ga het forum jammer genoeg ook verlaten. Ik heb het al eerder aangegeven, maar ik doe mijn best om nieuwe mensen te helpen om hun hamster een zo fijn mogelijk leven te geven door ze te adviseren met mijn opgedane kennis door de jaren heen, maar hier wordt gewoon overheen gewalst. Mijn antwoord had daar net zo goed niet kunnen staan.

Ik maak er niet meer woorden aan vuil en sluit me aan bij de mensen die mij adviseerden niet aan dit forum deel te nemen om precies deze reden.
Vaarwel!
Laatst gewijzigd door Hamster Bibi op 02 jan 2016, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

_mona_
Hamsters: 4
Leeftijd: 26

Bericht door _mona_ » 02 jan 2016, 16:46

Sorry hoor, maar ik zie echt niet wat daar nu 'verkeerd' is in dat topic.. Jij deelt jouw ervaring, andere de hune.. Niemand zegt dat wat jij zegt fout is ofzo?
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, rusje Amberle enn robo'tje Dot ♥

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 02 jan 2016, 17:32

Jammer Bibi, als iedereen dat zou doen worden we helemaal nooit meer uitgedaagd na te denken over onze handelswijzen... en juist die discussie kan zó waardevol zijn. Natuuriljk zullen het mensen met je eens zijn en anderen niet, maar dat houd je volgens mij altijd en daar is ook niks mis mee. Ja ok, als er mensen zijn die zeggen dat hun Syrtje prima leeft in een kooi van 40 x 30 met een loopwiel van 18 cm, dan zullen we eht er allemaal mee eens zijn dat dit niet goed is. Maar als zo iemand dan inziet dat 80 x 50 veel leuker én beter voor het beestje is, dan hebben we toch al veel gewonnen? Zelfs als jij denk dat het nog groter zou moeten zijn.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 25

Bericht door syrischehamster » 03 jan 2016, 00:10

Maar hamster bobi, in dat topic worden iedereen zijn adviezen toch in de wind geslagen? Moet dan meteen iedereen zich maar afmelden? Dat zou hartstikke zonde zijn! Helaas worden adviezen niet altijd ter harte genomen maar van de 10 adviezen die je geeft steekt er altijd eentje wel wat op! Dat die andere 9 dat niet doen is jammer maar helaas de realiteit! :(
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 03 jan 2016, 10:19

Hamster Bibi schreef:http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... #p11252278

Ik ga het forum jammer genoeg ook verlaten. Ik heb het al eerder aangegeven, maar ik doe mijn best om nieuwe mensen te helpen om hun hamster een zo fijn mogelijk leven te geven door ze te adviseren met mijn opgedane kennis door de jaren heen, maar hier wordt gewoon overheen gewalst. Mijn antwoord had daar net zo goed niet kunnen staan.

Ik maak er niet meer woorden aan vuil en sluit me aan bij de mensen die mij adviseerden niet aan dit forum deel te nemen om precies deze reden.
Vaarwel!
Bedoel je deat de nieuweling niet reageert? Want dat gebeurd zo vaak. Evenals ik bij mensen langskom en ineens zie dat ze een hamster in een minikooi houden en vinden dat dat prima kan.

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 30

Bericht door LadyGuardian » 04 jan 2016, 07:56

Ik vind het ook een beetje overdreven dat je dit zo ontzettend aantrekt. Iedereen deelt zijn ervaring em hoe vaak het wel niet gebeurd dat een TS niet terugkomt.
.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡

_mona_
Hamsters: 4
Leeftijd: 26

Bericht door _mona_ » 04 jan 2016, 09:56

Volgens mij was dat niet het probleem, toen ze dit hier poste had enkel ik en Chantal na haar bericht gereageerd. Ik denk dus dat ze valt over het feit dat niemand op haar bericht reageert en chantal het met mij eens was...
Nog steeds heel overdreven vind ik, want niemand zegt dat ze onzin verkoopt, helemaal niet. Ik ben het zelf volledig eens met het chinchillazand in de buurt zetten, maar vind het gewoon niet nodig om op iedereen te gaan instemmen. Maar goed.. :razz:
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, rusje Amberle enn robo'tje Dot ♥

alsatian
Leeftijd: 34

Bericht door alsatian » 04 jan 2016, 15:13

Als je moeite hebt met verschillende meningen dan is het inderdaad de vraag of je op een forum (een plek om te discussiëren) wel op je plek bent.

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 51

Bericht door Hamster Bibi » 04 jan 2016, 17:08

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, dat is mijn punt en dat gaf ik ook al aan. Dan zou het inderdaad overdreven zijn dat ik van het forum af ga. Maar ik heb het al verschillende keren meegemaakt en het steeds maar aangezien. Ik geef een nieuweling uitgebreid advies en men verkondigde (bijvoorbeeld) 'helemaal mee te gaan' met een ander advies, dat erna gegeven werd. Zelfs vaak met dezelfde adviezen erin als dat ik gaf, maar dan in een andere context. Dit komt over bij die nieuweling alsof ik onzin sta te verkopen. En dat is mijn punt.
Ik vind dat niemand hier kan oordelen hierover als je het zelf niet hebt ervaren. Natuurlijk hebben fokkers veel ervaring en van fokken weet ik ook weinig af, dus hierover ga ik ook niet adviseren, maar ik denk dat ik in al mijn jaren dieren, waaronder hamsters, houden en veel kennis opdoen dmv lezen, navragen aan oa fokkers (omdat ik ook het beste wil voor mijn diertjes) net zo'n goed advies kan geven. Ik vind het ook leuk dit over te brengen aan andere mensen, die (net als ik overigens toen ik voor de eerste keer een huisdier aanschafte) mss die kennis niet hebben en zo kan helpen dat het diertje de zorg krijgt wat het nodig heeft. Maar als dan mijn antwoord in de wind wordt geslagen en men verschillende keren ingaat op een ander en het lijkt alsof mijn antwoord daar niet staat, dan gaat je zin snel over. De nieuweling zal sneller iemand serieus nemen waar het antwoord door gesteund wordt door een ander, als een antwoord dat genegeerd wordt. Maar zoals ik al schreef moet je dit zelf meemaken. Nu lijkt het alsof mijn antwoorden altijd 'aangehaald' moeten worden. Maar iemands antwoord wordt wel aangehaald, alsof mijn antwoord daar niet eens staat.
Natuurlijk wil iedereen het forum goedpraten, want dan ben je in de meerderheid. Mensen die met mij zijn, hebben het forum al verlaten na hetzelfde te hebben meegemaakt.

@asatian: is een forum om te discussiëren? Ik zit hier om kennis op te doen die ik mss nog niet heb en kennis over te brengen aan anderen die mijn kennis weer niet hebben en zo met zn allen ons huisdiertje een zo fijn mogelijk leventje te geven...
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Plaats reactie