Het plaatsen van foto's

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

morgantcm
Moderator
Leeftijd: 34

Het plaatsen van foto's

Bericht door morgantcm » 02 mei 2010, 14:46

Zoals duidelijk in de Forumregels staat aangegeven, is het niet toegestaan om foto's op het forum te plaatsen die groter zijn dan 640 bij 640 pixels. Dit houdt in dat je bij het plaatsen van een foto rekening dient te houden met de grootte van de foto en deze zelf via een computer-programma of via een website (bijv. Photobucket of ImageShack) dient te verkleinen. Controleer ook na het plaatsen van een topic/bericht of je foto's niet te groot zijn en verbeter dit eventueel met behulp van de edit-knop. Wanneer een foto te groot is en het lukt je niet om deze te verkleinen, kun je ook alleen de link in het topic plaatsen, zodat mensen erop kunnen klikken om de foto te zien.

Deze regel wordt op het moment behoorlijk vaak overtreden en bezorgt de moderators veel edit-werk, vandaar dat het nu een eigen topic in Forumzaken krijgt. Bij nieuwe leden zal er uiteraard vriendelijk worden uitgelegd door middel van een moderator-edit of PM dat ze hun foto's dienen te verkleinen en waarom er linkjes van zijn gemaakt. Voor de overige leden geldt het volgende:

Wanneer iemand langer dan 2 maanden lid is van het forum OF meer dan 200 berichten heeft gepost, dan worden de foto's uit het bericht weggehaald en de link naar dit topic in Forumzaken erin gezet.

Bedankt voor jullie medewerking :)
Laatst gewijzigd door morgantcm op 17 aug 2010, 14:45, 4 keer totaal gewijzigd.

Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)

Syltje
Leeftijd: 33

Bericht door Syltje » 02 mei 2010, 14:51

Ik heb nog een kleine toevoeging: ik word eerlijk gezegd behoorlijk moe van forummers die stiekem al weten dat hun foto's te groot zijn ofzo en daarom maar in hun bericht posten 'sorry als de foto's te groot zijn!'

Controleren of je foto het juiste formaat heeft doe je door met je rechtermuisknop op de foto de klikken. Vervolgens klik je op eigenschappen en daar verschijnt een keurig venster waarin de afmetingen van je foto te vinden is.
Doe waar je goed in bent, ook al is het helemaal niets..

Groetjes van Sylvana en poezendames Sofietje en Vuurtje

Nieske
Moderator

Bericht door Nieske » 02 mei 2010, 15:52

jeej voor een eigen topic hierover! Ik zit regelmatig hier op een 10 inch notebook en de grote foto's zijn dan extra hinderlijk ;)

en natuurlijk mag deze niet ontbreken: Hoe plaats ik een foto de meeste foto-sites geven je de optie hoe groot je de foto wil hebben. Ik heb mijn photobucket gewoon standaard gezet op "foto's maximaal 640x640 maken" en ik hoef er nooit meer over na te denken
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin

Romy D
Leeftijd: 28

Bericht door Romy D » 02 mei 2010, 18:47

Goed topic! Is hier ook een 1e waarschuwing, 2e waarschuwing en dergelijke van werking? Net als met het te vroeg schoppen van advertenties?
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥

Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!

PriemGirl

Bericht door PriemGirl » 02 mei 2010, 18:50

Nee want hier wordt je niet geband als je 5 keer de regels hebt overtreden. We gaan er van uit dat iedereen toch wel door heeft dat de foto's niet breder mogen zijn dan 640. Staat in de regels en als je een tijd lid bent, zou het duidelijk moeten zijn (en zou je de regels gelezen moeten hebben).
De foto's worden dus gewoon verwijderd en een link naar dit topic wordt neergezet. De volgende keer zou je het dan toch moeten snappen, lijkt me ;)
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -

Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 27

Bericht door Jenna » 03 mei 2010, 07:48

Hoe hoog mogen foto's zijn eigenlijk? Is dat ook 640 pixels? :)
Ik erger me ook kapot aan te grote foto's en rapporteer er dan ook op los :lol: Zo moeilijk is die regel niet hoor.
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥

Syltje

Re: Het plaatsen van foto's

Bericht door Syltje » 03 mei 2010, 10:52

morgantcm schreef:Zoals duidelijk in de Forumregels staat aangegeven, is het niet toegestaan om foto's op het forum te plaatsen die breder zijn dan 640 bij 640 pixels.(....)
Ja dus, maximaal 640 in alle richtingen

Jenna

Bericht door Jenna » 03 mei 2010, 11:25

Oke, er staat breder dus daarom vroeg ik het me af. Maar dan ga ik voortaan ook te hoge foto's rapporteren :twisted:
♥ Lexi en Archimedes ♥

Snadraa

Bericht door Snadraa » 06 mei 2010, 06:44

PriemGirl schreef:We gaan er van uit dat iedereen toch wel door heeft dat de foto's niet breder mogen zijn dan 640. Staat in de regels en als je een tijd lid bent, zou het duidelijk moeten zijn (en zou je de regels gelezen moeten hebben).

De foto's worden dus gewoon verwijderd en een link naar dit topic wordt neergezet. De volgende keer zou je het dan toch moeten snappen, lijkt me ;)
Toch blijf je het vaak tegenkomen, en zo'n ramp is het niet als een mod er links van maakt in plaats van foto's. Goed, er reageren misschien een paar mensen minder, maar dat vinden veel mensen kennelijk minder erg dan de foto's even verkleinen.

Persoonlijk zou ik een topic met alleen maar te grote foto's gewoon helemaal verwijderen, ongeacht of er al gereageerd is of niet. Typ nog maar een keer, en doe het dan goed. Ik denk dat mensen dat een stuk vervelender vinden en er dan meer rekening mee gaan houden.
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje

PriemGirl

Bericht door PriemGirl » 06 mei 2010, 08:41

Hoezo? Nu wordt het hele bericht toch ook verwijderd? Dus dan zien ze ook helemaal geen foto's meer.
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -

Snadraa

Bericht door Snadraa » 06 mei 2010, 16:37

Sorry, ik was nog niet helemaal wakker vanmorgen. Ik heb mijn koffie even verwerkt en zie nu de tekst ook eindelijk zoals hij was geschreven :')
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje

Margreet (mogwai)
Leeftijd: 36

Bericht door Margreet (mogwai) » 16 jun 2010, 21:51

die foto is net zo groot als de 2e waarom staat die er dan nog???
[b]groetjes , margreet
RIP
mogwai en squeaky en tesoro bandito en squirtle[/b]

www.stralendhengelo.nl

Syltje

Bericht door Syltje » 16 jun 2010, 21:55

Die andere foto was 700x.. In ieder geval werd hij zo bij mij en degene die het rapporteerde weergegeven. Als hij 640 is kan je mijn link weer veranderen in de foto.

Jenna

Bericht door Jenna » 25 jun 2010, 10:21

Is deze regel ook van toepassing in het subforum van De Regenboogbrug? Dat kan ik niet echt uit de regels halen bij dat forum namelijk, maar voel me zo lullig om daar een te grote foto te rapporteren :?
♥ Lexi en Archimedes ♥

Trudi
Hamsters: Orrie, Annabel en Sjakie
Leeftijd: 57

Bericht door Trudi » 25 jun 2010, 10:36

van mijn kant een tip (als dat mag?): mail grote foto's vanaf de map mijn documenten met 1 klik op je rechter muistoets naar jezelf (kopiëren naar....... mailontvanger) , dan vraagt Windows zélf of de foto's verkleind moeten worden of dat de originele grootte doorgemaild moet worden....... Ze zijn dan dacht ik wél kleiner dan 640, maar dat is beter dan te groot ;)
groetjes, Trudi
langharige syr Orrie (2.2 jaar) en langharig syrtje Jack Sparrow (Sjakie ruim 1 jr). RIP Jansuhh: ? - 10-6-2011 RIP Harry: 19-12-2009 - 9-5-2012 RIP Annabel
NIEUW: nu caps/t-shirts bedrukken met tekst/foto www.t-shirtprinten.nl

Plaats reactie