Herziening vakantie oppas topic

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: I

Gesloten
morgantcm
Moderator
Leeftijd: 32

Herziening vakantie oppas topic

Bericht door morgantcm » 19 jan 2011, 15:58

Hallo allemaal,

Sinds de overgang van het 'oude' forum naar de nieuwe versie zijn alle links uit het Vakantie Oppas topic door de war gegooid en linken ze niet door naar de juiste persoon. En als de juiste persoon dan wel benaderd wordt, blijkt soms dat diegene al een tijd niet meer online is of niet meer wilt oppassen, maar dat niet heeft doorgegeven aan de moderators.

Het plan is dus nu om een geheel nieuw oppas topic te openen, waarbij we dus de meest recente informatie hebben en daarbij de juiste linkjes kunnen creëren.

Ter informatie: in het oppas topic kun je kijken of je iemand kan vinden die op je hamster(s) wil passen als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Je kunt in dit topic dus jezelf aanmelden als oppas, maar je kunt hier géén oproepje plaatsen als je op zoek bent naar een oppas. Let er wel op dat je alleen aanbiedt om op te passen als je hier ook de tijd en de ruimte voor hebt. Als je jonger bent dan 16 jaar, zorg er dan ook voor dat je toestemming van je ouders hebt.

De regels:
-Reageren op een aanbod alléén via PM, niet in het topic.
-De aanbieder houdt zijn eigen advertentie up to date. Als je merkt dat er iemand tussen staat die niet meer wil of kan oppassen en de advertentie is niet aangepast, stuur dan een PM naar één van de moderators.
- Wanneer je een een oppas aanbod plaatst blijft deze geldig (elk jaar) totdat je verzoekt om verwijdering uit de lijst.
-Iedereen die een oppas plekje heeft moet deze dus ook hier plaatsen en niet in een apart topic.
-Kijk als je opvang zoekt ook éérst hier en plaats dan pas een verzoek. Stuur hierover ook eerst een PM naar één van de moderators zodat wij weten dat je eerst hebt gezocht in het topic, maar niks hebt kunnen vinden.

Hoe meld je je aan:
Je kunt je aanmelding gewoon in dit topic plaatsen. Vermeld hierbij graag de volgende dingen, zodat we alle aanmeldingen consistent en duidelijk kunnen plaatsen:

- Je naam (achternaam is niet nodig, maar het is wel fijn als mensen weten dat ze je met 'Carla/Pim' kunnen aanspreken ipv 'h@mst3rlovvur' of zo)
- Je woonplaats (stad), inclusief provincie en land (bijvoorbeeld: Nijmegen, Gelderland, Nederland)
- Op welke dieren je wil oppassen: (alle soorten hamsters of ook andere knaagdieren - vermeld dan ook welke andere dieren!)
- Beschikbaarheid van materiaal: (hoeveel kooien heb je beschikbaar voor wat voor soort hamsters, moeten mensen hun eigen transportbakjes/kooi/voer/nestmateriaal/etc. meegeven)
- Beschikbaarheid van data: (wanneer kun je oppassen; met name vakanties zijn handig)
- Gewenste vergoeding: (als dat van toepassing is - in geld/materiaal/voer/hamstersnoepjes/etc.)
- Extra informatie: (als er nog iets is wat je wilt toevoegen, bijvoorbeeld of je een voorschot wilt voor eventuele dierenarts kosten of dat je allergisch bent voor bepaald nestmateriaal, dan kan dat hier)

Tips of opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom :)

EDIT: Vergeet ik bijna iets belangrijks te melden: totdat het nieuwe oppastopic klaar is en in V&A staat, zijn oproepjes/topics waarin een oppas gezocht wordt voor een bepaalde periode wel tijdelijk toegestaan :)

Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)

Evaluna
Leeftijd: 23

Re: Herziening vakantie oppas topic

Bericht door Evaluna » 19 jan 2011, 16:14

Naam: Eva Luna
Oppasen op: Enkel op hamsters&ratten
Zelf de kooi meegeven, voeren nestmateriaal kán je meegeven, ook kan ik het van mezelf gebruiken en vraag ik dan een kleine vergoeding.
Beschikbaarheid: Nog geen vakanties gepland de komende tijd, dus momenteel nog geen datums dat ik niet kan.
Gewenste vergoeding: Gewoon iets lekkers voor de hamsters! En eventueel een kleine vergoeding als ik voer en nestmateriaal voorschiet.
Extra informatie: Een voorschot voor dierenartsbezoek zou wel handig zijn, krijg je achteraf natuurlijk gewoon terug

:)
Laatst gewijzigd door Evaluna op 19 jan 2011, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Eva&Sterre&Yue!
Maan, ik mis je.

annieaardbei
Leeftijd: 27
Contacteer:

Bericht door annieaardbei » 19 jan 2011, 18:57

- Je naam: Anouk
- Je woonplaats: Enschede
- Op welke dieren je wil oppassen: Hamsters sowieso, ratjes en vogels mogen ook. Eigenlijk alles wel maar in overleg want ik heb ook maar beperkte ruimte.
- Beschikbaarheid van materiaal: Liefst eigen kooi meenemen en evt voer en bodembedekking. Ik heb ook wel 2 a 3 extra kooien voor dwergen en syren
- Beschikbaarheid van data: Het hele jaar door.
- Gewenste vergoeding: vergoeding in overleg, bij het niet meegeven van eigen voer en bodembedekking wil ik daar ook een vergoeding voor.
- Extra informatie: Ik wil graag van tevoor weten hoe ik moet handelen als je dier ziek is, wil je dat ik naar een DA ga ja of nee en wat mag een DA allemaal doen qua behandeling. Kosten voor evt de DA mogen naderhand betaald worden want dat kan ik wel voorschieten.
Hamstery Merci
xx Anouk en de parkietjes, nijntjes Tess en Beer, poezel Trix en paard Rakesh
Rust Zacht mijn schatjes..

_mona_
Hamsters: 7
Leeftijd: 25

Bericht door _mona_ » 19 jan 2011, 19:12

Naam: Mona
Oppassen op: Hamsters. Andere diertjes mag altijd gevraagd worden. Ik garandeer absoluut niet dat ik daar ruimt/tijd/toestemming voor zal hebben, maar vragen staat vrij :-)
Woonplaats: Olmen, provincie Antwerpen (op de grens met Limburg), België
Wanneer: Altijd in overleg.
Mijn materiaal: Dit hangt echt van de situatie af.
Kooi: Momenteel heb ik 2 jenny's, een ferplals criceti 9 met een connector die ik koppel aan een ferplast laura, en een verdieping in mijn hamsterkast leeg staan. Hier kunnen dus hamstertjes in. Verder heb een hoop spullen, maar sommige dingen zijn wel handig om zelf mee te nemen. Een rad voor een radplassende syr bijvoorbeeld. :razz:
Het handigste is om gewoon een eigen kooi mee te brengen. De grootte van de kooi maakt niet veel uit, maar hij moet wel de trap op kunnen. (groter als een jenny is dus niet handig). Als dit niet lukt heb ik hier dus eventueel wel kooien vrij.
Uitloop: Ik beschik over een ren van 1X1m en een kamer die hamsterproof is, en waar syren in mogen loslopen, dus beweging zullen de diertjes niet tekort krijgen.
Voer: Uw hamstertje kan hier gewoon mee eten. Ik heb meestal verschillende soorten droogvoer als afwisseling en geef elke dag groenvoer.
Gelieve wel een beetje eigen voer mee te brengen, zodat ze geleidelijk kunnen overgaan op ander voer (als u liever hebt dat u diertje zijn eigen voer blijft eten is dit uiteraard ook geen probleem ;))
Verschonen: Indien u wenst/indien het nodig is worden de kooien hier schoongemaakt. Ik gebruik zaagsel (plopsan) als bodembedekking, en hooi en wc-papier als nestmateriaal. Ik zou wel graag een vergoeding krijgen voor voor gebruikt materiaal (bodembedekking toch). Als u liever andere bodembedekking/nestmateriaal hebt kan dit ook, maar dan is het wel handig om die zelf mee te brengen. Eventueel kan ik die ook gaan kopen, maar de kosten zijn dan voor u.
Kosten:
Ik vraag geen geld, maar ik vind het wel fijn om iets kleins voor de hamsters te krijgen. :)
Eventuele DA-kosten zijn voor de eigenaar. Hiervoor zal ik dan wel een bewijsje van de dierenarts vragen, zodat u kan controleren dat ik er echt geweest ben.
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, de bellies James, Sirius & Albus en rusjes Nailah, Tiana, Snoepje en Amberle ♥

Eveline
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Eveline » 19 jan 2011, 20:16

- Je naam: Eveline Thijssen
- Je woonplaats: Helvoirt, Noord-Brabant, NL
- Welke dieren: in principe alleen hamsters, want daar heb ik nou eenmaal ervaring mee.
- Beschikbaarheid van materiaal: Ik heb eventueel 2 of 3 kooien beschikbaar (80x50 of 70x40), maar het fijnst voor de hamster is zijn eigen kooi natuurlijk. Transportbakjes heb ik voldoende, bodembedekking heb ik ook (hemperade); eigen voer meegeven aub (uitgezonderd snoepjes, die heb ik wel)
- Beschikbaarheid van data: 20-27 juni 2011 zijn we op vakantie, andere data kunnen gewoon
- Gewenste vergoeding: is niet nodig
- Extra informatie: Ik wil van tevoren wel afspraken maken over evt dierenartsbezoek of wat te doen bij plotseling overlijden bijvoorbeeld.
Groetjes van Eveline

Clover
Hamsters: Hamsterloos
Leeftijd: 33

Bericht door Clover » 19 jan 2011, 21:49

- Je naam: Irene
- Je woonplaats: Ens, Flevoland, Nederland
- Op welke dieren je wil oppassen: Alle soorten hamsters, eventueel andere knaagdieren/konijnen in overleg
- Beschikbaarheid van materiaal: Eigen kooi + inhoud. Ter zijner tijd heb ik wel een paar mary's leeg staan, maar het aankomende jaar (2011) niet. Hennepvezel, hooi en wc papier heb ik zelf. Eigen droogvoer mee is wenselijk, niet noodzakelijk.
- Beschikbaarheid van data: Het hele jaar door, tenzij ik zelf op vakantie ben
- Gewenste vergoeding: wat je zelf wenst te geven (geen snoepjes, daar kom ik in over)
- Extra informatie: Vooraf overleg wat te doen bij ziekte of overlijden. Eventuele dierenarts kosten zijn voor de eigenaar, maar ik kan wel voorschieten indien nodig.
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi

Mila

Bericht door Mila » 19 jan 2011, 23:12

- Je naam: Mila
- Je woonplaats: West-Knollendam (Zaanstad) - Noord-Holland, Nederland
- Op welke dieren je wil oppassen: Alle knagers zijn welkom
- Beschikbaarheid van materiaal: Eigen kooi meenemen is handig. Eigen voer/bodembedekking of een vergoeding voor de mijne is naar keuze van wat de eigenaar het fijnste vind
- Beschikbaarheid van data: In principe altijd, ik ga nooit op vakantie
- Gewenste vergoeding: Wat je zelf wenst te geven, geen vaste afspraak
- Extra informatie: Overleg over ziekte en overlijden is wel erg fijn, dierenartskosten kan ik best voorschieten in het vertrouwen het volledig terug te krijgen.

Vampiria
Hamsters: Coraline
Leeftijd: 27

Bericht door Vampiria » 21 jan 2011, 09:04

Naam: Dominique
Welke dieren: Hamsters. Eventueel kunnen een aantal andere knaagdieren ook
Hoeveelheid plaats: Meer dan genoeg. Wel een eigen kooi meegeven, dit is gewoon fijner voor de hamster. Ik heb in principe 8 kooien beschikbaar, maar die zijn voor opvanghamsters
Beschikbaarheid data: Alleen de laatste en eerste week van augustus niet en van 7 t/m 28 februari niet.
Gewenste vergoeding: Zie mijn website voor de vergoedingsprijzen
Extra informatie: Ik vraag een borg van 20 euro, nu snap ik dat er hier op het forum niet snel een hamster zal zijn die niet opgehaald meer wordt, maar het zou maar zo kunnen gebeuren.
Als het dier een bepaald probleem heeft, van te voren melden. Dierenartskosten zijn voor de eigenaar (die schiet ik wel voor)
Kusjes Vampiria

CelineM
Hamsters: Heb een hamstery
Leeftijd: 21
Contacteer:

Bericht door CelineM » 23 jan 2011, 11:39

Naam: Celine
Welke dieren: Alle hamsters.
Hoeveelheid plaats: Niet meer als 5 hamsters. De hamsters moeten natuurlijk wel genoeg aandacht enzo krijgen :D
Beschikbaarheid data: Altijd, wij gaan niet op vakantie.
Gewenste vergoeding: €5,- per week per hamster, 2 weken €10,- enz.
Extra informatie: Wel graag een eigen kooi mee brengen & een wat voer voor de hamster( de rest krijgt hij/zij hier) en 15 euro borg, kan worden gebruikt voor dierenarts kosten (na overleg met de eigenaar) En word weer terug gegeven aan de eigenaar als hij/zij de hamster(s) weer komt ophalen.
Groetjes van Celine.

http://hamsteryzoe.webnode.nl/ Website van mijn hamstery.

denise1997
Hamsters: 2
Leeftijd: 20

Bericht door denise1997 » 23 jan 2011, 17:14

Naam: Denise
Leeftijd: 14
Ervaring: Ik heb 1 syrtje en 1 rusje. Op 30 januari komt er nog een syrtje bij.
Welke dieren: Hamsters en in overleg ook evt ratjes, konijnen, enz.
Hoeveelheid plaats: Ik kan op maximaal 3 hamsters passen.
Beschikbaarheid data: PB maar of ik een plekje heb ;)
Kosten: Heb ik niet. Alleen als ik naar de DA moet, wil ik dat het terugbetaald wordt.
Extra informatie: Je moet je hamster zelf brengen en ophalen. Kooi moet je ook zelf voor zorgen.
♥ Groetjes van Denise, syrtje April en rusje Hazel ♥

Mandytjuh
Leeftijd: 20

Bericht door Mandytjuh » 04 mei 2011, 17:57

Naam: Mandy
Welke dieren: Hamsters (Syr of Rus, maakt niet uit.) evt. ook andere knaagdieren in overleg.
Ervaring: Aangezien mijn leeftijd is dit misschien wel handig dat ik dit plaats. Ik heb al jaren ervaring met hamsters. Deze heb ik allemaal zelf tam gemaakt en er voor gezorgd. Ik heb vaker opgepast op hamsters van de buren of cavia's van een kennis. Overigens heb ik ook ervaring met een nestje hamsters en ik heb zelf momenteel twee hamsters.
Beschikbaarheid van materiaal: Ik heb altijd spullen over, dus mocht er iets gebeuren heb ik altijd reserve.
Beschikbaarheid van data: Ik kan altijd, behalve deze zomervakantie van 16 juli t/m 6 augustus.
Gewenste vergoeding: In overleg!
Extra informatie: Wel graag met kooi brengen, dan heeft de hamster zijn eigen huisje en dat is waarschijnlijk wel fijn. Het liefst ook met eigen voer/bodembedekking want ik weet niet of iedereen het zelfde voer/bodembedekking heeft als ik.
Puck, Fay, Pipo, Roos, Mini. ♥

Mimosa
Leeftijd: 24

Bericht door Mimosa » 04 mei 2011, 20:02

Naam: Marrie
Welke dieren:Alle knaagdieren zijn welkom
Ervaring: Tot nu toe alleen met alle soorten hamsters, muizen, cavia's en konijnen. Maar om op bijv. Gerbils te passen lijkt me ook heel leuk!
Beschikbaarheid van materiaal: Ik heb hier vanalles te beschikking
Beschikbaarheid van data: Altijd, maar wel in overleg
Gewenste vergoeding: Gaat ook in overleg
Extra informatie: Graag de eigen kooi mee, gezien ik niet graag zie dat een van mijn kooien word stukgeknaagt omdat de hamster of knager deze niet kent. Bodembedekking en voer mag in overleg, want het is een beetje dubbel dat als ik ze hetzelfde voer, of als ik dezelfde bodembeddeking gebruik, dat toch extra mee te nemen.

Romy D
Leeftijd: 26

Bericht door Romy D » 05 mei 2011, 21:54

Bij deze is het nieuwe oppas-topic online en hier te vinden: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=6&t=87753. Alle bovenstaande aanbiedingen zijn opgenomen in het vernieuwde topic. Nieuw aanbod kan in het nieuwe topic gepost worden :)!
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥

Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!

Gesloten