Op zoek naar dwerghamstertje die een baasje zoekt

Zoek je een hamster of hamsterspulletjes? Of wil je juist wat verkopen?

Moderator: I

Armadillo

Op zoek naar dwerghamstertje die een baasje zoekt

Bericht door Armadillo » 17 nov 2017, 22:43

Ach, van de week is mijn kleine rusje gestorven in mijn hand.
Ik heb de afgelopen jaren hamsters opgevangen die gedumpt waren. Twee jaar geleden twee Syrische zussen die met kooi (vogelkooi :evil: ) over hek van de kinderboerderij was gegooid.
Kleine Vladimir was mijn eerste rusje. Stond in de bijkeuken van de vorige eigenaar. Ouders hadden hamster gekocht voor kind van 3 (!!). Arme beestje zat in een vieze kooi, kind rammelde om de haverklap aan de kooi. Snel meegenomen en goed leven gegeven. Was niet echt tam (auw!) maar dat maakte niet uit. Hij was dol op zijn schotelrad, rook komkommer van verre, en was lekker relaxed.
Al met al, heel verhaal. Maar nu zit ik op de bank en mis ik het gekrabbel, het geluid van het rad, zo’n dolblije hamster die zijn snoeptomaatje met luid lawaai door zijn buis duwt.
Ik wil toch heel graag weer een Rusje. Ik wacht geduldig op een jonkie van een nestje van een Hamstery in Hoogeveen maar ook komt dat gevoel naar boven.. is er ergens een hamster die een plekje zoekt? Een oudere maakt niet uit. Ik accepteer dat ze dan vaak kort bij mij zijn, niet echt tam zijn etc. Ik zou hem/haar graag in huis nemen.
Kooi staat in de woonkamer, krijgt goed eten/groenvoer, geen kinderen, oppas in vakantie, luie katten die niet eens omkijken naar de hamster.
Wie weet wat?
(Omgeving Groningen, te verre autorit lijkt mij niet goed)

Plaats reactie