Dwerghamster kopen in Amsterdam of buurt

Zoek je een hamster of hamsterspulletjes? Of wil je juist wat verkopen?

Moderator: I

Gesloten
rigelsfo
Hamsters: Nog geen naam

Dwerghamster kopen in Amsterdam of buurt

Bericht door rigelsfo » 13 dec 2017, 16:17

Hi, mijn dochter van 11 jaar wilt al sinds langere tijd een hamster. Ik heb nu voor Kerstmis een kooi gekocht voor haar (Duna large) en
twee boeken over verzorging. Ik heb gehoord dat het beter is om niet bij een dierenwinkel een hamster te kopen. Dus ik vroeg mij af of er
nesten met baby dwerg hamsters zijn in de omgeving van Amsterdam die we na de kerstdagen zouden kunnen bezoeken/ophalen? Lijkt me ook goed om lid van deze forum te zijn om meer te leren. Heb toen ik klein was altijd een hamster gehad maar dat is al een tijd geleden! Alvast bedankt voor tips/advies

Groeten,
Rigelsfo

AlwaysH
Hamsters: Syren, een bellie en gerbils!
Leeftijd: 18

Re: Dwerghamster kopen in Amsterdam of buurt

Bericht door AlwaysH » 14 dec 2017, 14:53

Ik weet wel een Syrische hamster fokker in Amsterdam. Anders heb je in Alkmaar Hamstery Philippo maar die is volgens mij helemaal vol gereserveerd.
Niks te vertellen :lol:

rigelsfo

Bericht door rigelsfo » 14 dec 2017, 19:50

Dank u wel. Kunt u mischien ook het adres van de Syrische hamster fokker in A'dam doorsturen? Dan kan mijn dochter zelf een beslissing maken. Denk dat de Duna large ook goed is voor een Syrische hamster? Alvast bedankt . MVG, Helen

AlwaysH
Hamsters: Syren, een bellie en gerbils!
Leeftijd: 18

Bericht door AlwaysH » 14 dec 2017, 21:06

Ik zou zeker groter nemen. Maar dat zou ik ook met een Rusje doen.
Hij is 71,5x46x40, ik houd 80x50x50 aan, liefst groter maar dit is echt het minimum.
Maar 80x50x50 houd ik ook bij dwergen aan als minimum.

Mocht je eventueel de kooi kunnen ruilen oid; Hamstery Horizon (maar nogmaals; ik weet niet of ze nestjes heeft).
Niks te vertellen :lol:

rigelsfo

Bericht door rigelsfo » 14 dec 2017, 21:14

Dank u wel!

Romy S

Bericht door Romy S » 18 dec 2017, 01:01

Ow dat is een prima formaat voor een rusje hoor. Hamstery Philippo in Alkmaar kun je altijd goed terrecht ook voor rusjes. Ook Hamstery Patches in midwoud bij hoorn fokt rusjes, of hamstery double special in purmerend van Gabrielle hier op het forum. Dit zijn hele goede en betrouwbare fokkers.
Ik zou met een van deze drie contackt opnemen, dan weet je zeker dat je goede en fijne dieren krijgt
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

sneeuwvlok
Hamsters: Mormel

Bericht door sneeuwvlok » 18 dec 2017, 21:04

Ik ben zelf voor Hamstery Phillipo gegaan! Ik heb een syr, maar dat is echt een onwijze schat. Laat je wel goed informeren, de duna large is eigenlijk net niet handig bijvoorbeeld voor een syr. Maar, Romy heeft al wat fokkers genoemd waarmee dat informeren wel goed moet komen :)

Romy S

Bericht door Romy S » 19 dec 2017, 00:21

sneeuwvlok schreef:
18 dec 2017, 21:04
Ik ben zelf voor Hamstery Phillipo gegaan! Ik heb een syr, maar dat is echt een onwijze schat. Laat je wel goed informeren, de duna large is eigenlijk net niet handig bijvoorbeeld voor een syr. Maar, Romy heeft al wat fokkers genoemd waarmee dat informeren wel goed moet komen :)
Bedankt voor je info sneeuwvlok, maar ze zoekt een rusje en deze hamstery's fokken deze ook rusjes, De hamstery in amsterdam fokt alleen syren.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

rigelsfo

Bericht door rigelsfo » 19 dec 2017, 09:55

Wil iedereen bedanken voor de reacties. Mijn dochter haar naam staat nu op de wachtlijst voor een rusje!

Gesloten