Hamster moet met spoed weg!!

Zoek je een hamster of hamsterspulletjes? Of wil je juist wat verkopen?

Moderator: I

Plaats reactie
Erika
Hamsters: Siri

Hamster moet met spoed weg!!

Bericht door Erika » 28 aug 2018, 21:49

Beste hamsterliefhebbers,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik mijn kinderen hun zin gegeven en hebben we samen een hamster gekocht.
Een Syrische hamster van ongeveer 10 weken.
Natuurlijk hoort daar ook een hamsterbal bij waarmee hij lekker door de woonkamer kon rennen af en toe.
Het duurde niet lang voordat hij doorhad hoe zijn deurtje open moest en de hele woonkamer zijn nieuwe terrein werd.
Terugstoppen had geen zin, want binnen een paar seconden duwde hij de deur open.
We vonden het wel zielig om hem weer op te sluiten, nu hij eenmaal meer ruimte geproefd had, dus besloten we om zijn deurtje maar gewoon open te laten.
Een paar weken ging dit goed, hij doet zelfs behoefte op de speciaal aangeschafte hamster WCtjes!
Maar dit vond hij allemaal niet genoeg.
Naast verschillende materialen die we hem hebben aangeboden voor een knus nestje te bouwen, welke hij ook volledig gebruikte, vindt hij het ook nodig om regelmatig stukken plint en behang en bankstel te gebruiken. Met zijn grote ruimte is hij ook niet tevreden en heeft besloten dat het tijd is voor uitbreiding door een start te maken aan een tunnel.
Helaas was dit voor mij de druppel en mag hij verhuizen naar iemand die hem veel ruimte kan bieden, zonder dat hij het huis sloopt.
Alle toebehoren, de kooi, de WCtjes enz mogen ook gratis mee.
Hij is verder heel lief en heeft nooit gebeten.
We weten trouwens niet of het een vrouwtje of mannetje is hihi
We zijn bereid om de nieuwe eigenaar elke maand 15 euro over te maken om zijn voer en kooisnippers te bekostigen aangezien wij hem hebben aangeschaft en hem toch niet kunnen bieden wat hij nodig heeft.
In ruil hiervoor willen we wel graag elke maand een foto dat het goed met hem gaat.
De nieuwe eigenaar moet wel de mogelijkheid hebben om hem veel ruimte te kunnen bieden.
Is er hier iemand die zich geroepen voelt, dan horen we het graag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Hamster moet met spoed weg!!

Bericht door Goudhamster Hammie » 29 aug 2018, 11:11

Wat een deugnietje. Is een ren geen optie voor jullie? Je kunt er heel eenvoudig zelf een maken van hout, dan kunnen ze er niet overheen als je het hoog genoeg maakt. De ren kun je zelf zo groot maken als je wil. Misschien dat je hamstertje dan niet zo veel ruimte heeft als een woonkamer, maar daar kan hij wel van harte lust veilig spelen!

Jip

Bericht door Jip » 29 aug 2018, 14:11

Wat een leuke hamster! Mag ik vragen waar jullie wonen? :D

Dukat
Hamsters: W. v. Oranje, Plato, Hekate

Bericht door Dukat » 29 aug 2018, 15:18

Ik ben het eens met Goudhamster Hammie.

Er zijn veel manieren om uw hamster een ruimer verblijf te geven, zonder dat uw huis wordt gesloopt. Het forumlid Melson weet er veel van af en Nimfee ook. Zij kunnen u met plezier het e.a. adviseren. Misschien nog wel meer mensen, maar deze 2 komen het eerste in me op. ;)

Ik zou haast denken dat de hamster in elk geval het beste in een groot verblijf kan zonder deurtjes die hij zelf kan open maken.Ik heb de 2 gebruikers die ik noemde een PB gestuurd over uw topic.

Zo minimaal 120cmx50xm (of in uw geval nog meer ruimte), zo te zien. Maar das mijn mening.

Als u hem echt graag kwijt wilt, respecteren we dit uiteraard.
Hij is prachtig. Weet je heel zeker dat je hem wel kwijt wilt?
Laatst gewijzigd door Dukat op 29 aug 2018, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Mooonie
Hamsters: Toby en Chika
Leeftijd: 26

Bericht door Mooonie » 29 aug 2018, 16:34

Waar wonen jullie? Hoe groot is de huidige kooi waar hij/zij in verblijft?

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 29 aug 2018, 17:31

Tip voor het deurtje... Gewoon een klem gebruiken. Die krijgen ze echt niet open. Bijvoorbeeld zoiets

https://www.123inkt.nl/Maul-papierklem- ... HIEALw_wcB

melson

Bericht door melson » 29 aug 2018, 19:56

Er zijn veel manieren om uw hamster een ruimer verblijf te geven, zonder dat uw huis wordt gesloopt. Het forumlid Melson weet er veel van af en Nimfee ook. Zij kunnen u met plezier het e.a. adviseren.

voor meer tips wacht ik dan even eerst het antwoord af of de hamster mag blijven.

Wat je wel moet doen, is ervoor zorgen dat de hamster veilig is. Boven op een gordijnstang zittens is niet echt veilig. Als die daar vanaf valt breekt die met een beetje geluk alleen zijn tanden af, maar ik zal ervan uitgaan dat die eerder zwaar gewond tot dood is als hij valt. En ook al klimt die er zelf omhoog, hamsters kunnen geen diepte zien of als ze schrikken vluchten ze ook alle kanten op.
als die in de kamer zo los loopt: liggen er ook nog snoeren? anders die ook graag opruimen want als de hamster er aan knaagd kan die worden geëlektrocuteerd en zorgd voor een kortsluiting.

een hamsterbal hoort trouwens niet bij een hamster, die zijn niet zo geschikt.
verder zijn hamsters knaagdieren en die knagen, dus zo ontstaan dan tunnels. ;)

altijd handig om zich goed in te lezen voor de aanschaf van een dier om zo nare verrassingen voor jezelf en het dier te voorkomen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Mooonie
Hamsters: Toby en Chika
Leeftijd: 26

Bericht door Mooonie » 01 sep 2018, 15:01

Is het opgelost of is de hamster al herplaatst? Heb nog een pb gestuurt naar de topicstarter, maar niets meer gehoord.

**Lilia**

Bericht door **Lilia** » 01 sep 2018, 22:09

Erika heeft een e-mailadres ingevuld, wellicht werkt dat beter.

In ieder geval: ik denk dat je hem alles hebt geprobeerd te geven, en je bent zeker geen doorsnee baasje, waarvoor mijn complimenten. Heeft hij trouwens wel een loopradje?
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 02 sep 2018, 01:28

Is het wel een man? ik ken dit gedrag eigenlijk meer van de dames :lol:. Dames syren die ontsnappen verbouwen vaker de boel dan de heren, bij een ontsnapte dame zijn mijn plinten en wat er ook binnen bereik ligt weer eens de pineut terwijl bij de heren het meestal wel heel blijft. Op grote hoogte kijken of er iets te doen is zijn bij mij ook altijd dames. Meestal stopt dat enorme uitbreken en slopen wel op een bepaalde leeftijd.

georgette

Bericht door georgette » 05 sep 2018, 08:26

Ook ik had Erika pb gestuurd maar geen reactie. Hoop dat ze een oplossing hebben gevonden. Omdat wij geen reactie kregen zijn wij gisteren een andere syrische hamster gaan halen in Helmond de kinderen keken er niet naar om.

Plaats reactie