tralies knagen en heen en weer pezen.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

darkt
Leeftijd: 36

Re: tralies knagen en heen en weer pezen.

Bericht door darkt » 21 sep 2017, 00:35

wc rollen doet ze niks mee, wilgen takken knaagt ze wel op, heb ook zoutloze knaag stenen geprobeerd, doet ze ook niks mee, sterker nog ze loopt overal met een boog omheen, behalve de de takken zeg maar, daarom leg ik steeds 2 in de kooi.

Verder veel hout speelgoed en huisjes en wip wap, klim toren, graaf toren, saucer, gebruikt ze allemaal niet gaat er omheen en dat was het.
Daar bijt ze niet op alleen dus de tralies, en nu bij de nieuwe terrarium, probeerde ze een gat te knagen in de achterwand en het glas. Ze doet niks anders dan de hoeken opzoeken, dan de bodem dekking aan de kant graven en een gat proberen te maken.

Nu ik de hoeken beschermd heb, wordt ze wakker, ze loopt even in haar bal of vrij rond. +/- 30 minuten in de bal en dan heeft ze geen zin meer, maar als ze los loopt hup naar de keuken en proberen onder de keukenblok te komen, door te graven opening te bijten. Zet ik er een hekwerk voor gaat ze ook zo te keer op het hek werk, ze moet en zal achter het keukenblok/kruipruimte want ze wil gewoon weg heb ik het idee nu ze dus niet meer in de aquarium iets kapot kan maken in de hoeken, gaat ze direct weer slapen (probeer wel met haar te spelen en praten maar ze negeerd mij) na dat ze er even uit is geweest en volgens mij slaapt ze de hele nacht door want ik hoor of zie haar niet meer.
Tot de volgende dag, dan begint het spel van de keukenblok weer als ze er uit mag. Zet ik haar in een grote transport koffer om de kooi te doen, idem ze weet nu hoe hij open moet en doet dus niks anders dan proberen op te maken, dan er uit, zich op de grond laten vallen en hun richting keuken......

Ik ben onder de keukenblox geweest omdat ik wou weten wat haar zo aantrekt daar, maar er ligt helemaal niks behalve stof, ze kan zelfs niet weg gezien het alleen maar betonen vloer en muren zijn met geen openingen.
Maar toch wil ze daar heen, ik sta voor een raadsel....

Ben ten einde raad heb denk ik voor bijna 300-400 euro aan dingen besteed aan haar. Maar ze wil alleen maar onder dat keuken blok maar dan kan ze de kruipruimte in en ben ik haar kwijt.
Lijkt wel of ze gewoon niet tam is of wil worden (Er was al gezegd sommige worden nooit tam) een ik ben al zover dat ik zo iets heb van weg ermee, want ik heb totaal geen plezier aan zo.

✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 21 sep 2017, 11:57

Tja, misschien wil ze inderdaad niet tam worden, het getuigt wat mij betreft wel van veel liefde voor het beestje dat je zoveel probeert!
de opmerking van 'misschien maar weg ermee' vind ik wel wat kort door de bocht klinken, maar het is duidelijk; jij bent gefrustreert en jij beleeft op deze manier geen plezier aan je hamster.
Maar zoals ik zei/vroeg, als het dezelfde hamster als waar je in 2015 een topic over had? Dan is ze dus bijna 3 en dan denk ik dat je maar 'gewoon' moet afwachten tot ze overlijdt, dat zal echt niet lang meer duren nu... en dan heb je daarna een paradijsje en heel veel speeltjes voor een nieuwe hamster!

Mocht het niet dezelfde hamster zijn en deze nog jong zijn, dan den ik dat je wellicht toch maar via dit forum op zoek moet gaan naar iemand die wel plezier beleeft aan een niet-handtamme, leuke hamster (ik vind haar wel mooi hoor!)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

darkt

Bericht door darkt » 21 sep 2017, 12:48

Het is een andere de eerste die ik had was ook een syrtje, maar die was mishandeld en uit eindelijk heb ik deze toen deels weten te bevrienden, helaas is hij kort daarop overleden.

Ik heb haar inclusief kooi en speeltjes op internet aangeboden voor iemand die misschien wel weet wat ze hiermee moeten doen.
Wat betreft me zelf ik ga terug naar ratjes gezien ik veel meer ervaring hiermee heb en laat de hamsters wel over aan de kenners.
Mocht je belangstelling hebben dan kun je haar inclusief kooi en spullen so bij me ophalen, gezien ik dan zeker weet dat ze een goeie plek heeft.
✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 21 sep 2017, 14:07

Ik zou het zeker overwegen als ik niet een kamer vol hamsters had... nog 9 opvangertjes (russische dwerghamsters) zoeken een huisje :/ En in 14m2 (studentenkamer) kun je je voorstellen dat er nu niks meer bij past! Mocht het hier weer leeg zijn kan ik even een berichtje sturen of ze er nog is.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

darkt

Bericht door darkt » 21 sep 2017, 15:14

Is goed

Plaats reactie