Ouder hamstertje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Hamtam
Hamsters: Flippie en Snoetje

Ouder hamstertje

Bericht door Hamtam » 13 okt 2017, 16:23

Vraagje: Ons vriendje Flippie is zo'n 19 maanden. Het is echt een opaatje met een krom ruggetje. Maar verder nog kwiek en gezond. Hij eet wat minder, slaapt wat meer... Maar verder nog heerlijk actief. Is er iets dat ik extra kan/moet geven aan een senior Russisch dwerghamstertje?

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Re: Ouder hamstertje

Bericht door Mirkku » 14 okt 2017, 17:26

19 maanden is niet zó oud in principe.. hoeveel extraatjes geef je? Aan noten/zaden/groente/fruit/meelwormen/eiwit/koffiemelk/havermout,...?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Hamtam

Bericht door Hamtam » 26 okt 2017, 11:27

Mirkku schreef:19 maanden is niet zó oud in principe.. hoeveel extraatjes geef je? Aan noten/zaden/groente/fruit/meelwormen/eiwit/koffiemelk/havermout,...?
Niet? Ik had begrepen dat rusjes na 1,5 jaar in de seniorenfase kwamen. Hij krijgt 1-2x per week een stukje wortel, komkommer of appel en 1-2 keer per week een meelworm

Mirkku

Bericht door Mirkku » 26 okt 2017, 11:41

Ja je hebt op zich wel gelijk, het is natuurlijk bijna 1,5. Maar om dan al echt een oud opaatje met krom ruggetje te zijn, dat vind ik meer bij 2+ passen. Maar aan wortel, komkommer en appel heeft hij niet echt veel om op krachten te blijven. één meelworm per week is ook heel weinig. Ik zou flink wat meer noten/zaden/eiwit/koffiemelk gaan geven!

Hamtam

Bericht door Hamtam » 26 okt 2017, 11:54

Mirkku schreef:Ja je hebt op zich wel gelijk, het is natuurlijk bijna 1,5. Maar om dan al echt een oud opaatje met krom ruggetje te zijn, dat vind ik meer bij 2+ passen. Maar aan wortel, komkommer en appel heeft hij niet echt veel om op krachten te blijven. één meelworm per week is ook heel weinig. Ik zou flink wat meer noten/zaden/eiwit/koffiemelk gaan geven!
Oh echt? Hij krijgt Beaphar care+ voer. De DA zei dat dit voldoende was en de rest voor erbij was, maar dat klopt dus niet? Oei. Hoe vaak moet hij wat krijgen dan? Dank je wel!!

-- 26 okt 2017 13:53 --

Oh en 19 mnd is al over de 1,5 jaar hihi. we hebben hem overgenomen van iemand waarvan de hond er gek van werd. Dus de leeftijd weet ik niet 100% zeker.

Mirkku

Bericht door Mirkku » 26 okt 2017, 15:25

Wauw, ik ben niet zo wakker vandaag geloof ik :oops: !
Tja, dat hangt af van 'voldoende'. Het zal vast genoeg zijn om gewoon genoeg te krijgen, maar de wat oudere hamstertjes mogen, net als hele jonkies, best wel extra verwend worden vind ik! Dagelijks een extraatje is niet zo gek hoor, zeker als hij het lekker vind zou ik dat gewoon geven. Geen 'oei' nodig dus, maar een beetje extra kan geen kwaad.

Hamtam

Bericht door Hamtam » 26 okt 2017, 19:21

Mirkku schreef:Wauw, ik ben niet zo wakker vandaag geloof ik :oops: !
Tja, dat hangt af van 'voldoende'. Het zal vast genoeg zijn om gewoon genoeg te krijgen, maar de wat oudere hamstertjes mogen, net als hele jonkies, best wel extra verwend worden vind ik! Dagelijks een extraatje is niet zo gek hoor, zeker als hij het lekker vind zou ik dat gewoon geven. Geen 'oei' nodig dus, maar een beetje extra kan geen kwaad.
Okay dan gaan we dat doen! Dank je wel!

Plaats reactie