Mijn hamster had last van een ontstoken oogje, was namelijk rood en tranerig.
Heb ik een antibiotica zalfje gekregen voor 2x daags (7 dagen), maar omdat ons hamstertje ontzettend moeilijk te druppelen was, ze wilde namelijk niet stil blijven zitten en als ze het spul rook rende ze als een speer weg, hadden we de eerste 2 dagen wel 2x daags gedaan en de rest van de dagen lukte het maar 1x per dag. Het werd er natuurlijk maar niet beter op, dus kreeg ik van de arts het CAF zalfje voor de 2e keer en moesten we het echt 2x per dag proberen anders zou het spul niet werken.
Met heel veel moeite en heel veel afleiding manoeuvres was het ons wel gelukt, maar na 2 weken zagen we nog steeds geenverschil. Ze is verder helemaal gezond en beweeglijk, ogen zijn ook niet dicht geplakt ofzo.
Ik begon daarna haar oogje met afgekoeld lauw water schoon te maken, want ik vond het tranen zo zielig. En er komt dus bruin traanvocht op mn watteschijfje. Alsof er bruine tranen uit der oog komen.
En dat blijft nu steeds komen (voornamelijk na het slapen of af en toe tussendoor). Ik maak dat nu 2x per dag schoon.
Ik weet het nu niet zo goed meer, want die antibiotica helpt voor geen meter. Ik las op internet over verstopte traanbuisjes, zou ze dat niet kunnen hebben? Of is het gewoon ouderdom (ze is eigenlijk pas 1,5).
Dacht misschien is der bodembedekking te stoffig, dus heb de zaagsel vervangen voor back2nature en carefresh nestmateriaal vervangen voor wc papier. (Sommige wc papier velletjes zijn nu ook een beetje bruin, wat stippen, omdat ze er met haar oog op ligt).
But anyway, wat zouden jullie doen of hebben jullie tips? Vind haar zo zielig met der oogje