Wat is er met Ellie?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
FigoFox
Hamsters: Ellie
Leeftijd: 21

Wat is er met Ellie?

Bericht door FigoFox » 16 mei 2018, 17:15

Hoi allemaal!
Er is iets met mijn 2 jarige syrtje Ellie, maar ik weet niet wat. De laatste tijd is ze op haar buikje heel erg nat. Eerst dacht ik dat haar drinkflesje lekte maar nadat die is vervangen door een nieuwe is er niets verandert. Voor de rest gedraagt ze zich nog normaal. Ze is fanatiek en rent en speelt gewoon, eet en drinkt, etc. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Zodra ze wakker is zal ik proberen er een foto van te maken.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Wat is er met Ellie?

Bericht door Sylvia. » 16 mei 2018, 18:58

Wat voor nat is het? Is het waterachtig als urine of dikker? Ruikt het ergens naar? Kijk eens in haar bedje of je iets raars ziet. Of het daar vies is of nat is, of dat je bloed ziet.

Het zou wellicht een blaasontsteking kunnen zijn of een baarmoederontsteking. Voor beide zou je naar de dierenarts moeten om een AB kuur te krijgen.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

FigoFox

Bericht door FigoFox » 17 mei 2018, 11:05

Afbeelding

Hier is een foto. Zoals je ziet is het bij haar plassertje donkergeel viezig, dus het is denk ik urine. Ik heb in haar nestje gekeken en daar zie ik niks raars. Ik ga vandaag in ieder geval de dierenarts even bellen.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 17 mei 2018, 18:05

Ach, dat ziet er helemaal niet goed uit! Het ziet er inderdaad uit als urine, niet als pus. Ik zou dan aan een blaasontsteking denken. Heb je de dierenarts nog kunnen bereiken?

FigoFox

Bericht door FigoFox » 18 mei 2018, 10:10

Ik kon gisteren meteen bij de dierenarts terecht. Die heeft gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk geen blaasontsteking of iets dergelijks is omdat Ellie dan vooral nat zou moeten zijn helemaal onder aan haar buik, want ze is ook nat bij haar nek etc.
Waar de dierenarts wel is achtergekomen is dat haar mondje een beetje beschadigd is en kwam tot de conclusie dat als ze drinkt ze wat water achterlaat in haar wangzakken en het water vervolgens haar mond uitloopt wanneer ze weer in haar bedje ligt.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 18 mei 2018, 10:15

Aha OK. Ik heb wel vaker foto's gezien van een hamstertje wat zo nat was van een blaasontsteking hoor. Dus het kan wel. Maar als het niet naar urine ruikt, dan zal het toch water zijn. Zeker als er een oorzaak bij haar mondje is gevonden. Hopelijk heeft ze er verder geen last van. Ik zou het wel even in de gaten blijven houden.

FigoFox

Bericht door FigoFox » 18 mei 2018, 18:55

Ik zal haar in de gaten houden :)

Plaats reactie