Niezen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
brutus101
Hamsters: Brutus & Pyla(des)

Niezen

Bericht door brutus101 » 10 jul 2018, 18:07

Hoi!

Ik heb net een paar dagen een nieuwe hamster. Het is een vrouwtje en ze is 10 weken oud. Nu is het alleen zo dat zij continu niest. Ze doet dit niet in haar slaap, alleen als ze wakker is en rondloopt in haar kooi. Ik heb als bodembedekking van die grijze korrels met stro daarop, en nog wat nestspul in haar huisje en op wat plekken in haar kooi.
Ze is wel actief (rent de hele nacht in haar rad) en ze eet en drinkt goed. Ook staat ze niet op de tocht. Ze staat wel naast de kooi van Brutus, mijn andere hamster. Ik weet niet wat zijn (?) geslacht is. Weet iemand wat dit genies kan zijn?

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Re: Niezen

Bericht door Sicos » 10 jul 2018, 20:03

Klinkt mij als een allergie ergens voor, mijn eerste idee gaat naar de stro. Probeer dat eens uit de kooi te halen en kijk hoe het dan gaat.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 10 jul 2018, 20:08

Is het een Syrtje?

Kijk eens naar haar neusje, of het er wel mooi droog uit ziet. Kan zijn dat ze toch verkouden is of inderdaad allergisch is ergens voor.

Ik ben zelf niet bekend met Syrtjes, maar ik meen dat Syrtjes ook een soort niesend geluid maken (dat klinkt een beetje als ief-ief-ief) als ze een beetje nerveus zijn of ergens nieuw zijn etc. Er zijn op het forum wel een aantal topics over.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 10 jul 2018, 21:52

Ik kan me eigenlijk heel goed aansluiten bij Sylvia! Mijn vriend en ik hebben ook allebei een syr en die maken het geluid ook als ze heel enthousiast zijn! Vooral bij het graven! Ik zou even nagaan of het echt om niezen gaat, of omdat je hamster enthousiast is/nerveus is( zijn nieuwe verblijf).

Nu moet ik wel zeggen dat ze er gelijk mee stoppen als ze klaar zijn met graven ofzo of enthoudiast zijn over andere dingen. Het gaat niet de hele dag door. Maar als de oorzaak van het "niezen" nervositeit is, dan kan het best zijn dat het langer aanhoudt door de dag heen.

boenbritt
Hamsters: Sherlock

Bericht door boenbritt » 27 jul 2018, 13:02

Mijn hamster maakt dat geluid ook wel eens wanneer hij op mijn kamer rond loopt! Het is gewoon puur als hij iets nieuws ziet of dat hij per ongeluk ergens vanaf is gevallen ofzoiets. Het kan natuurlijk ook een allergie zijn

Plaats reactie