Hamster plotseling dood

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
boenbritt
Hamsters: Sherlock

Hamster plotseling dood

Bericht door boenbritt » 08 okt 2018, 19:35

Hallo, ik heb al meer dan een half jaar mijn Syrische hamster en hij zal 5 december 1 jaar worden. Hij is altijd erg actief geweest en at goed, was niet bang ofzo. Gisteravond hadden we hem ook nog op de bank bij ons en daar was hij ook gewoon nog actief en heefrtook appel gegeten. Vandaag wou ik hem weer oppakken maar ik zag hem nergens, dus heb ik in zijn holletje gekeken en daar lag hij ondersteboven met zijn snuit helemaal naar beneden. Hij had ook wat zaagsel in zijn bek en gisteravond had ie ook moeite met het doorslikken van iets, maar dat is vgm uit eindelijk weer goed gekomen. Misschien een idee hoe hij is gestorven? Voelt net alsof ik heb gefaald...

gr Britt.

Trouwens ik heb hem bij een fokker gehaald.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Hamster plotseling dood

Bericht door Sylvia. » 08 okt 2018, 21:13

Ach, wat sneu! Heel veel sterkte! :(

Het klinkt alsof iets in zijn keel is blijven steken of dat hij zich verslikt heeft. Heb je niet alsnog in zijn mondje kunnen kijken? Dan had je wellicht iets meer zekerheid gehad.
Ik zie niet in waarom jij zou hebben gefaald. Het klinkt meer als een ongeluk en dat had je toch ook niet kunnen voorkomen?

Ik zou het wel even aan de fokker doorgeven. Misschien dat die nog enig ander idee heeft van een mogelijke oorzaak.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Plaats reactie