Bult bij goudhamster

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
lisetteb
Hamsters: Lilo

Bult bij goudhamster

Bericht door lisetteb » 14 mei 2019, 23:45

Hoi allemaal,
Gister was ik de kooi van mijn Syrische hamster chibi aan het verschonen toen ik erachter kwam dat hij een best grote bult heeft op zijn zij achter zijn poot, het zat er de avond van te voren nog niet. Als ik de vacht weghaal zie je dat de huid een beetje zwart is ipv roze. Het lijkt op een bolletje in zijn vel en het lijkt biet vast te zitten aan hem zegmaar, weet iemand wat dit is :( hier heb ik er foto’s van:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Re: Bult bij goudhamster

Bericht door Sicos » 15 mei 2019, 07:34

Het is een beetje lastig te zien omdat je hamster niet helemaal op de foto staat maat als het er gisteren nog niet zat en nu wel dan zou het best gewoon eten kunnen zijn die in zijn wangzakken zit. Deze lopen vrij ver door op het lichaam van een hamster.

Het beste kan je nog even wat nieuwe foto's maken van de zijkant waar heel je hamster op te zien is. Dit maakt het wat makkelijker om het te beoordelen.

lisetteb

Bericht door lisetteb » 15 mei 2019, 09:16

Ik zal later nog foto’s maken, het is nu wel kleiner geworden na die twee dagen maar het lijkt alsof er een korstje op zit en als ik eraan ruik heeft en ook een apart geurtje

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 15 mei 2019, 10:25

Zou best een abces /gezwel kunnen zijn, eerder abces als het nu kleiner is, dan is het open gegaan. Zeker als het stinkt is dat waarschijnlijk. Ik zou in dit geval dan een een dierenarts bellen of je nog iets moet doen: kan zijn dat het helemaal schoongemaakt/leeggemaakt moet worden of er misschien toch antibiotica gegeven moet worden. Sowieso langere tijd goed in de gaten houden!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

lisetteb

Bericht door lisetteb » 15 mei 2019, 18:45

Ga ik doen, bedankt!

Plaats reactie