Hamster heeft kale buik met wat schilfertjes? wat te doen?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
may0910
Hamsters: Snow
Leeftijd: 15

Hamster heeft kale buik met wat schilfertjes? wat te doen?

Bericht door may0910 » 11 jul 2019, 19:00

hallo,

Mijn hamster snow van 1jr en 5 maand oud had laatst 2 wondjes in zijn nek. ( heb ik ook een topic van )
die zijn nu weg door bodembedekking te veranderen, waarschijnlijk stof allergie. hij stopt een tijdje met krabben maar de laatste tijd krabt hij weer meer en ik controleerde hem vandaag en ik zag dat hij ineens een grote kale plek op zijn buikje heeft, bijna zijn hele buik.
en voor zover ik kon zien ook wat huidschilfers, aangezien snow heel druk was en er niet van houd om zo opgepakt te worden om hem te kunnen onderzoeken.

ouders willen ,nog, niet naar de da omdat dat nogal duur is/kan worden. ik wil misschien gaan bellen naar de da om meer te overleggen.
weet iemand wat het kan zijn? ik las zelf in een hamterboekje wat ik heb dat het een parasiet of schimmel kan zijn. ik heb hem 1 pipetje gegeven die ik nog overhad. ik moet nu dus even wachten tot het beter gaat, hopelijk.

heeft iemand tips? ik weet even niet wat ik nog meer kan doen namelijk, ik heb zijn kooi ook verschoond trouwens.

Snow
*Rust zacht Rippertjiep en Lady*

Sylvia.

Re: Hamster heeft kale buik met wat schilfertjes? wat te doen?

Bericht door Sylvia. » 11 jul 2019, 22:14

wat voor bodembedekking heb je?
heb je hem een pipetje van Beaphar gegeven?

Kun je een foto van hem plaatsen? Zodat we kunnen zien hoe zijn vacht er uitziet.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

may0910
Hamsters: Snow
Leeftijd: 15

Bericht door may0910 » 12 jul 2019, 10:47

ik heb nu cotton n cotton, weet nu even niet van welk merk. niet van joris no smell in ieder geval.
ik heb uit de dierenwinkel die van de vogels mee gekregen omdat ze geen pipetjes van hamsters hebben.
hij zei dat het goed moest zijn, ik twijfel daar wel n beetje aan maar er zitten wel dezelfde stoffen in? en het is van beaphar.
ik heb geen foto, ik kan hem proberen te maken alleen dan word snow heel druk en mislukt de foto denk ik ook. ik kan het straks wel proberen.
Snow
*Rust zacht Rippertjiep en Lady*

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Bericht door Gabriëlle » 14 jul 2019, 02:05

Let wel op dat je genoeg pipetten geeft voor het gewicht van je hamster 1 is van de hamsterversie voor de meeste syren veel te weinig.

Zal waarschijnlijk wel kloppen dat de werkzame stof hetzelfde is in de hamster/vogel verpakking maar de dosis moet ook bij het gewicht passen, dus dat zul je moeten uitrekenen en nakijken.

Plaats reactie