Hamster wankelt en valt om, houdt kop scheef.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Suus02
Hamsters: .

Hamster wankelt en valt om, houdt kop scheef.

Bericht door Suus02 » 13 feb 2020, 23:09

Haaiii, mijn Russische dwerghamster gedraagt zich al een tijdje vreemd. Hij wankelt bij het lopen en valt om als hij op zijn achterpootjes gaat staan. Ook houdt hij zijn kopje scheef en sinds kort zit ook een van zijn ogen dichter dan de ander. Ik ben er al mee naar de dierenarts geweest. Ze zeiden dat het waarschijnlijk een middenoorontsteking was. Ik kreeg antibiotica en nog een ander ontstekingsremmend middeltje mee. Ik heb dat aan mijn hamster gegeven maar er veranderde niet veel. Mijn hamster is altijd al erg mager terwijl hij genoeg te eet en drinkt. Sinds een aantal weken lijkt ie wel wat aan te komen. Hij is ook nog net zo actief als vroeger en lijkt er verder eigenlijk weinig last van te hebben. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en of ik er iets mee moet doen? Groetjes Suus

Sylvia.
Hamsters: Kody

Re: Hamster wankelt en valt om, houdt kop scheef.

Bericht door Sylvia. » 14 feb 2020, 10:39

Misschien kun je een filmpje plaatsen?

Hoe lang heb je de AB gegeven? Ben je daar inmiddels mee gestopt? Je zou de dierenarts even kunnen raadplegen om te kijken of aanvullende behandeling nodig is.

In ernstige gevallen blijft het hoofdje na een MOO scheef staan en kunnen ze ook klachten blijven ervaren. Dan is er schade ontstaan. Misschien dat dat het geval is.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Suus02
Hamsters: .

Bericht door Suus02 » 15 feb 2020, 00:17

Heb m net in zijn hok gevonden terwijl hij lag en nog ademde, maar wel al helemaal koud was. Denk dat t helaas over is en dat is denk maar beter want ik vermoed dat er toch iets van een hersentumor aanwezig was. Ene oog is ook uitgezet en gaat niet meer dicht.

Siska
Hamsters: Snuffie

Bericht door Siska » 15 feb 2020, 06:54

😢ach wat verdrietig.
Hopelijk is m nu wel een hoop leed bespaard gebleven.
Sterkte!

Sylvia.
Hamsters: Kody

Bericht door Sylvia. » 15 feb 2020, 10:35

Het klinkt inderdaad alsof er meer aan de hand is. Als het oog er uitkomt zou de oorzaak goed een tumor kunnen zijn.

Ik hoop dat hij inmiddels is overleden. Is dit niet het geval, dan zou ik toch overwegen om hem in te laten slapen, als het daadwerkelijke overlijden langer lijkt te duren.

Sterkte :(
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Plaats reactie