Update 2-3-2021: Ik ben terug van de dierenarts,
Woody is de hele middag daar geweest.
Eerst een algemene controle, ook het hart en de longen leken goed te klinken.
Toch gekozen voor een röntgenfoto te laten maken, hier valt te zien dat woody wat vocht in haar longen heeft wat waarschijnlijk komt door hartproblemen.
De röntgenfoto kon gelukkig worden genomen zonder gas narcose omdat ze stil genoeg bleef zitten.
Hierna heeft ze een injectie gekregen met vochtverdrijver en de dierenarts zag dat het vrijwel meteen wat beter ging.
Daarom nu een flesje met vochtverdrijver gekregen welke ze 2x per dag moet. Dit een week proberen en volgende week terug voor controle, mocht het werken dan moet ze heel haar leven aan de vochtverdrijvers, werkt het niet dan gaan we verder zoeken om het alsof op te lossen/ zo goed als op te lossen.
Originele bericht:
Ik ben momenteel al meer dan een week bezig met mijn lieve hamster Woody en maak me ernstig zorgen.
Woody is geboren oktober 2020 en is een vrouwtje.
Sinds een aantal weken ademt woody heel erg snel en af en toe lijkt er wel een heel diepe zucht tussendoor te komen zoals op het filmpje.
Momenteel zijn we bezig met een antibiotica kuur die a.s. donderdag klaar zou moeten zijn, echter zie ik geen vooruitgang Doxyxycline 2x 0.1ML per dag Meloxidyl 1x 0,05ML per dag.
Graag zou ik willen weten of iemand mij kan vertellen wat dit zou kunnen zijn of advies kan geven aan de hand van het filmpje.