Hamster zomaar heel sloom

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Nina92
Leeftijd: 26

Hamster zomaar heel sloom

Bericht door Nina92 » 15 jul 2015, 13:41

Ik heb gisteren toch zo iets raars mee gemaakt met Sem...

Hij is altijd erg druk, als hij iemand zie vraagt hij meteen om aandacht en als hij uit z'n kooi is doet ie niets anders dan rennen. Gisteravond wilde ik hem in de ren doen. Het viel me meteen op dat hij erg rustig was, toen dacht ik nog dat dat kwam doordat ie net wakker was. In de ren ging hij meteen in een kartonnen doos zitten waar ie niet meer uit wilde. Pas nadat ik een tijdje erbij heb gezeten en hem lokte met snoepjes (die die niet aan wilde pakken) kwam hij héél langzaam uit de doos gekropen. Toen heb ik hem meegenomen en met hem op bed gezeten. Daar heeft hij 10 minuten in mijn handen gezeten, doodstil, terwijl ik hem niet vasthield. Normaal weet ie niet hoe snel die uit je handen moet gaan. Af en toe begon hij lichtelijk te trillen. Als m'n vader met zijn hand voor zijn ogen bewoog, reageerde die daar niet op. Toen zette ik hem weer terug in de kooi, daar bleef ie ook nog een halve minuut op mijn hand zitten voordat hij weer héél langzaam zijn nest in kroop. Hij voelde ook heel slap/zwakjes als ik hem vasthield, maar zijn oogjes stonden wel helder.

Ik was echt bang om hem vanochtend dood aan te treffen, maar een paar uur later rende hij weer vrolijk in zijn molen alsof er niks gebeurd was?! :-|

Iemand enig idee wat er met hem aan de hand kan zijn geweest? Warmte kan het niet zijn, het is nu niet meer warm in de kamer waar hij staat. Ik hoop dat het iets eenmaligs is...

Sometimes the smallest things take up the most room in your heart ♥

Nancy-Engeltje
Leeftijd: 35

Re: Hamster zomaar heel sloom

Bericht door Nancy-Engeltje » 15 jul 2015, 20:39

Hi Nina,

Wat naar zeg :( Ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken en er van alles door je hoofd heen ging. Ik heb dit zelf ook wel eens met Cosmo meegemaakt, het leek een beetje op een shockreactie zoals dwergjes dat ook eens hebben gehad bij mij. Kan het zijn dat hij is geschrokken? Dat doodstil zitten en een beetje trillen, klinkt daar wel naar.

Liefs, Nancy

Nina92
Leeftijd: 26

Bericht door Nina92 » 15 jul 2015, 21:40

Ja dat zei ik ook nog tegen m'n vader, "hij lijkt wel in shock". Maar waarvan zou ik niet weten. Toen ik naar zijn kooi liep om hem eruit te halen stond ie zoals altijd rechtop met gespitste oortjes, wat ie altijd doet als er iemand aankomt.

Ik heb hem er net weer even uit gehad en nu was ie weer z'n oude hyperactieve zelf :P Dus ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar vreemd is het wel.
Sometimes the smallest things take up the most room in your heart ♥

Nancy-Engeltje
Leeftijd: 35

Bericht door Nancy-Engeltje » 16 jul 2015, 19:55

Mooi dat hij nu weer lekker zichzelf is, Nina. Hebben jullie geen kat die hij geroken kan hebben of een ander dier? Ik merk dat mijn hamsters erg alert en schrikkerig zijn als ze de geur van mijn (nieuwe) kat ruiken al komt hij die kamer nooit in omdat de deur gesloten is.

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 16 jul 2015, 22:09

Tja, het klinkt mij ook als 'erg geschrokken' in de oren, zeker als er daarna helemaal niks meer aan de hand is. Zou het natuurlijk even extra in de gaten houden maar lijkt me geen reden tot paniek.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Kiwi fr
Hamsters: 8 dwerg hamsters

Bericht door Kiwi fr » 13 aug 2015, 15:05

Ik zie dat dit topic van julie is.
In deze maand hebben de hamsters ook wel dagen gehad dat ze languit lagen ,zonder reactie.Zelfs de vinnigste en kabaalmakers bewogen waren stil.
Tinny, Snowy, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Mijn site over mijn hamsters;http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/

Plaats reactie