ziek of ouderdom?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
darkt
Leeftijd: 36

ziek of ouderdom?

Bericht door darkt » 26 mar 2017, 14:58

Middag mensen ik heb een russiche dwerghamster, maar de laatste tijd gedraagd hij zich wat vreemd.

Hij loopt met een gebogen rug, daarbij heb ik het idee dat zijn zicht ook minder is ook is zijn dag en nacht ritme veranderd.
ook als hij over de trappen naar boven en beneden loopt lijkt hij wat stijf en soms laat hij hem letterijk naar beneden vallen.

Al vind ik dit geen goed idee gezien hij soms we'll 40-50 cm valt gelukkig ligt er veel zachte boddem dekking maar toch.

Hij is nu denk ik 1 - 1,5 jaar is ook zag ik dat ze bij klauw nagel wat lang was.

Nu is mijn vraag is zijn gedrag en gebogen rug normaal? En hoe kan ik die nagel het beste knippen wat hij houdt er niet echt van om vast gepakt te worden. Maar mag graag op schoot en zo.

Mvg,

Hendrik

✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

Sopie
Hamsters: Bibi, Hammie, Gameboy

Re: ziek of ouderdom?

Bericht door Sopie » 29 mar 2017, 12:48

Mij lukte het ook niet om mijn hamster zijn nagels te knippen. Ik denk dat je het beste naar de dierenarts kan gaan. Een gebogen rug is wel een kenmerk van ouderdom. Meestal slapen ze dan ook meer en kunnen ze niet goed klimmen. Daardoor vallen ze ook. Dus ik denk dat het ouderdom is.

Mariska1808
Leeftijd: 21

Bericht door Mariska1808 » 29 mar 2017, 13:24

Wat bedoel je precies met een gebogen rug? Een hoog ruggetje is inderdaad een kenmerk van ouderdom. Sommige hamsters krijgen dit al vrij snel en anderen nooit. Het knippen van de nagels moet wel gebeuren, eenmaal te lang slijten ze niet meer volledig af. Je kunt dit ook met twee personen doen, de ene vasthouden en de ander knippen. Als het is gelukt kun je een steen oid in de kooi neerleggen om het natuurlijke slijten te bevorderen.

Van 40/50 cm vallen vind ik wel echt riskant! Zou even hangmatten ophangen om de val te breken.
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Hammie2409

Bericht door Hammie2409 » 29 mar 2017, 16:43

Ik had een paar jaar geleden een hamster en die had ook een gebogen ruggetje en toen bleek de rug gebroken te zijn. Dus voor de zekerheid zou ik naar de dierenarts gaan ook omdat hij zich laat vallen van 40/50 cm.

darkt
Leeftijd: 36

Bericht door darkt » 29 mar 2017, 19:02

wel kom net bij de dierenarts web, heb hem in moeten laten slapen, bleek dat hij een bult onder inde buik had welke niet ingedrukt kon worden, daarnaast reageerd hij amper nog.

Rust zacht machette.
✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

Mariska1808
Leeftijd: 21

Bericht door Mariska1808 » 30 mar 2017, 11:17

He wat naar! Veel sterkte. :(
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Plaats reactie