Jimmy is een hartpatientje - Update: ingeslapen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Femkexx
Hamsters: Izzy
Leeftijd: 15

Re: Jimmy is een hartpatientje

Bericht door Femkexx » 22 mei 2017, 22:02

Het viel helaas niet mee.. ik heb net mijn nichtje geïnformeerd, dit is wat ik naar haar stuurde:

Ik heb nieuws, bereid je voor op een heel verslag
En dat het niet zo'n leuk nieuws is :(
Eerst hebben we 2 uur moeten wachten voordat we naar binnen mochten, en in die tijd heeft Jimmy de hele tijd geslapen, tussen alle keffende honden heen. Gelukkig heeft ze er dan niks van meegekregen. Toen we naar binnen mochten heeft een dierenarts (echt een geweldige vrouw) Jimmy helemaal onderzocht. Ze dacht eerst aan een middenoorontsteking, maar omdat Jimmy's temperatuur zo laag was (35.4 graden!) is ze toch even verder gaan zoeken en dacht ze dat Jimmy's hartje steeds zwakker werd. Daardoor ademde ze heel zwaar, is ze heel sloom en moe en is haar temperatuur zo laag. Jimmy heeft toen nog een spuitje gekregen dat een 'boost' voor haar hartje zou zijn. Dat kon 2 kanten uitgaan: of het hartje zou daadwerkelijk een boost krijgen en Jimmy zou zich wat beter gaan voelen, of het zou ineens heel hard achteruit gaan... ze vertelde er ook bij dat het meestal niet goed afloopt :( .
Ik heb ook echt het gevoel dat het niet goed zal gaan komen eigenlijk. Ik wist vanaf het begin eigenlijk al dat het niet goed was en dat het ook niet gaat komen. Ik heb het er wel vaker over met een vriendin en die zei een keer van: misschien is het wel gewoon verkoudheid ofzo. Ik had toen ook echt het gevoel van: nee, dat is het niet. Ik heb me ook echt schuldig gevoeld omdat ik dacht dat ik wilde dat er iets ergs was, maar ik weet nu dat dat gewoon mijn gevoel was en nog steeds is. Toen de dierenarts zei: misschien is het een oorontsteking, had ik ook zo van: nee, dat is het niet! En bij dat zwakker wordende hartje wist ik gewoon dat dat het was. Ik ga de komende tijd gewoon zoveel mogelijk van Jimmy genieten, ik weet zelf ook niet hoe lang het gaat duren. Ergens denk ik volgende week :( :( . Ik weet niet maar dat zegt mijn gevoel. Mama vertelde ook dat dat een soort van moedergevoel is, wat best kan kloppen aangezien Jimmy echt voelt als mijn kind :(

Hou er wel rekening mee dat je Jimmy niet meer zult zien, maar ik denk dat het beter voor haar is als het snel afgelopen is :( . Ze heeft in ieder geval een mooi leven gehad en ik ga er ook gewoon het beste van maken

Groetjes van:
Mens: Femke
Rus: Izzy

In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 24

Bericht door syrischehamster » 23 mei 2017, 09:39

Ach dat is niet het nieuws waar ik op gehoopt had :(
Veel sterkte ermee! En verwen Jimmy nog maar flink!!
Hopelijk knapt ze toch nog wat op van t spuitje!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 24 mei 2017, 07:57

Sterkte!
Je doet in elk geval wat je kunt.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Femkexx

Bericht door Femkexx » 30 mei 2017, 21:10

Even een update voor jullie:

Helaas heeft het spuitje niet geholpen en ik zie Jimmy steeds meer achteruit gaan. Ze heeft veel ups en downs, en de ups worden steeds minder up en de downs steeds meer down. Gisteren had ze echt een dieptepunt bereikt. Ze wilde niks meer eten en drinken, behalve een heel klein stukje appel. Ze beet mij af en toe en zag er ook heel slecht uit. Nu zit ze nog steeds in die down, terwijl die meestal maar 1 dag duurt. Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of dit nog wel een hamsterwaardig leven is voor Jimmy. Ik kijk het aan tot donderdag, ook omdat wij vrijdag een weekend weggaan. Mocht ze donderdag nog steeds zo slecht zijn en zich zo slecht voelen, dan gaan we haar een handje helpen :( . Als ze dan nog niet uit zichzelf is overleden of ze voelt zich wat beter, dan vragen we de buren (die ook een hamster hebben) om elke dag even te komen kijken en haar wat water te geven. Ze blijft dan gewoon op haar eigen plekje staan. Ik zou willen dat ik wat beter nieuws kon vertellen, maar het is niet anders :( . Ik weet ook niet waar ik op moet hopen. Van de ene kant wil ik niet dat Jimmy doodgaat, van de andere kant denk ik dat dat het beste voor haar is. En als ze al doodgaat, hoop ik dat ze gewoon in haar eigen omgeving inslaapt... :( :(

Ik zal morgen even een update sturen hoe het met Jimmy is
Groetjes van:

In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)

Mariska1808
Leeftijd: 21

Bericht door Mariska1808 » 31 mei 2017, 17:07

Wat vervelend dat het zo slecht gaat. Het klinkt als een aflopende zaak helaas. Mocht het haar tijd zijn dan is het denk ik wel zo waardig om haar een handje te helpen. Dan kan ze alsnog veilig bij jullie gaan, in plaats van helemaal alleen. Dit soort dingen komen altijd ongelegen, hopelijk kun je toch nog van je weekendje weg genieten ondanks de toestanden. Sterkte! :(
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Femkexx

Bericht door Femkexx » 01 jun 2017, 00:00

Dankjewel! Aangezien Jimmy niet nog zieker is geworden ten opzichte van gisteren hebben we besloten om nog even te wachten met inslapen. Het kan natuurlijk zijn dat ze uit zichzelf inslaapt als wij weg zijn, dat hoop ik echt niet. Gelukkig gaan de buren voor haar zorgen en heb ik mijn buurtmeisje gevraagd om elke dag even te appen hoe het met Jimmy is

-- 01 jun 2017 00:00 --

Dankjewel! Aangezien Jimmy niet nog zieker is geworden ten opzichte van gisteren hebben we besloten om nog even te wachten met inslapen. Het kan natuurlijk zijn dat ze uit zichzelf inslaapt als wij weg zijn, dat hoop ik echt niet. Gelukkig gaan de buren voor haar zorgen en heb ik mijn buurtmeisje gevraagd om elke dag even te appen hoe het met Jimmy is
Groetjes van:

Femkexx

Bericht door Femkexx » 05 jun 2017, 23:40

We zijn vandaag teruggekomen van ons weekendje en ik heb toen meteen even naar Jimmy gekeken. Dat was niet zo best :( ... Ze wankelde nog erger, ik moest haar regelmatig overeind helpen. Ook liet ze haar plas lopen en was ze extreem moe. Ze is toen in mijn hand in slaap gevallen en toen ik per ongeluk mijn vinger bewoog schrok ze wakker en liet ze een boosachtige piep horen. Ik merk gewoon aan alles dat Jimmy niet lekker in haar vel zit, en aangezien het alleen maar erger zal worden hebben mijn moeder en ik besloten om Jimmy in te laten slapen morgen :(
Ik vind het echt verschrikkelijk, maar ik weet dat het beter is voor Jimmy. Het leven dat ze nu leidt is het gewoon niet waard meer... :( :(
Groetjes van:

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 06 jun 2017, 13:05

Wat jammer.
Sterkte.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Mariska1808

Bericht door Mariska1808 » 06 jun 2017, 13:30

Hoe verschrikkelijk inslapen ook is, Jimmy zal je dankbaar zijn. Dit is geen leven voor haar, jullie hebben goed voor haar gezorgd. Goede verzorging betekend soms ook het diertje moeten laten gaan. Heel veel sterkte! :(
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3

Bericht door xAnnick » 06 jun 2017, 13:59

Wat vervelend dat het zo slecht gaat, maar het is een hele dappere beslissing om haar te laten gaan. Heel veel sterkte alvast :(
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 24

Bericht door syrischehamster » 06 jun 2017, 15:58

Ach.. Wat een rotbeslissing toch altijd. Maar het is in dit geval wel het enige juiste om te doen!
Veel sterkte femke! Je bent een goed baasje voor jimmy geweest!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Hamstersam
Hamsters: Syr Dorus

Bericht door Hamstersam » 06 jun 2017, 16:10

Heel erg voor je Femke... Je hebt enorm goed voor Jimmy gezorgd!!
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!

Femkexx

Re: Jimmy is een hartpatientje - Update: Ingeslapen

Bericht door Femkexx » 06 jun 2017, 16:47

Dankjewel iedereen! Jimmy is rustig ingeslapen. We hebben hem mee naar huis genomeb en het lijkt alsof ze elk moment weer wakker kan worden. Het is nog een beetje onwerkelijk allemaal, ik besef het me gewoon nog niet. Dit is inderdaad de beste keuze geweest... :(
Groetjes van:

Plaats reactie