Rare bal(len) mannelijke goudhamster, help!

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
HamsterNacho
Hamsters: Nacho

Rare bal(len) mannelijke goudhamster, help!

Bericht door HamsterNacho » 03 jul 2017, 22:53

Via via ben ik benaderd om een hamster te adopteren. een gezin kon er wegens omstandigheden niet voor zorgen en moesten van hem af.
Ik heb heel veel ervaring met rusjes, maar dit is mijn eerste goudhamster: Nacho.

Nu heb ik al ondervonden dat het bij goudhamsters zeer duidelijk is wanneer het om een mannetje gaat :). Een mooi duidelijk kontje wat uitsteekt. maar nu het probleem:

Soms als hij uit zijn slaapplekje komt, zie ik opeens een rond bolletje tevoorschijn komen vanuit zijn uitstekende kontje. Nu heb ik gelezen dat dit daadwerkelijk een (teel)bal kan zijn, maar het ziet er zo gek en rond uit dat het voor mij meer overkomt als een gezwel (al dan niet goed-aardig).

Mijn vraag dus: is het normaal dat er soms één bal tevoorschijn kan komen?
of lijkt dit meer op een gezwel?

Jullie zouden me enorm helpen door hierop te reageren. ik ben onervaren met goudhamsters en hoop zeker niet voor lieve Nacho dat dit wat naars is..

Mooonie
Hamsters: Humpy, Pumpkin
Leeftijd: 24

Re: Rare bal(len) mannelijke goudhamster, help!

Bericht door Mooonie » 03 jul 2017, 23:10

Is het mogelijk om er een foto van te maken? Als je 3 berichten geplaatst hebt kan je deze posten.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Re: Rare bal(len) mannelijke goudhamster, help!

Bericht door xAnnick » 03 jul 2017, 23:30

Ik denk dat het in dit geval gewoon om de teelbal gaat, deze kunnen vooral bij hitte duidelijk zichtbaar zijn.
In het volgende topic vind je ook een foto (even scrollen) van een hamster waarbij de balletjes zichtbaar zijn, daar lijkt het er ook maar 1.
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=2&t=13923
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Plaats reactie