Heel veel jeuk mannelijk dwerghamstertje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Irissrianne

Heel veel jeuk mannelijk dwerghamstertje

Bericht door Irissrianne » 01 aug 2017, 00:46

Mijn mannelijk dwerghamstertje heeft de laatste tijd heel veel jeuk. Hij gaat dan zitten en begint een soort te likken en bijten aan zijn buikje en geslachtsdeel.. Ik weet niet of het iets ergs is en ik maak me zorgen want wanneer hij wakker is zit hij voortdurend te krabben.. hoe ziet het buikje van jullie mannelijke dwerghamster eruit? En wat denken jullie wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt!

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Re: Heel veel jeuk mannelijk dwerghamstertje

Bericht door Mirkku » 01 aug 2017, 10:14

Bij de dierenarts kun je stronghold kitten halen, dat is een anti-parasiet middel waarvan je een klein drupje in de nek kan geven. Zie je geen gekke dingen? Het kan natuurlijk geen kwaad om je hamster mee te nemen naar de dierenarts en even te laten onderzoeken. Mocht het parasieten zijn zul je snel verbetering zien na gebruik van het middel, zo niet dan moet je denk ik verder onderzoek laten doen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Heel veel jeuk mannelijk dwerghamstertje

Bericht door Sylvia. » 01 aug 2017, 10:49

Ik zou even met je hamstertje naar een dierenarts gaan. Het zou mogelijk kunnen zijn dat hij iets als mijt heeft. Maar als hij slechts aan zijn buikje bijt is het beter als de dierenarts hem even ter plekke nakijkt en onderzoekt.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Plaats reactie