Hyperactief en veel wassen?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Fenne&Pixel
Hamsters: Pixel

Hyperactief en veel wassen?

Bericht door Fenne&Pixel » 14 aug 2017, 23:22

Goedenavond allemaal hier,

Sinds ik terug ben van 2 weken vakantie, is Pixel een beetje vreemd gaan doen. Bij de oppas was alles goed, we kregen iedere dag een update en foto's (want ja, alleen laten is zo lastig). Iedere dag is ze even uit de bak geweest om haar rondje te doen, plekjes te markeren, etc. Nu we terug zijn merk ik dat ze zich veel wast, veel meer dan normaal, vooral de binnenkant van haar achterpootjes. Het begint ook een beetje kaal te worden nu, maar het schilfert niet ofzo. Daarnaast is ze heel actief, hyperactief zou ik zeggen, zeker voor haar doen. Ze lijkt rusteloos zodra ze 's avonds wakker wordt, overdag slaapt ze gewoon de hele dag en komt er misschien 1 of 2x uit voor een plasje. Ze eet en drink normaal en lijkt verder gezond. Ik vind het alleen allemaal zo vreemd want ik ken haar helemaal niet zo. Ze is nu richting 2 jaar oud en is een Syrische hamster. We gaan met haar naar de dierenarts deze week, maar ik wilde toch kijken of iemand hier ervaring heeft hiermee, of advies? Ik update als ik meer weet. Alles welkom hier. :( :-?

Fenne&Pixel

Re: Hyperactief en veel wassen?

Bericht door Fenne&Pixel » 24 aug 2017, 12:41

Update: De dierenarts vermoedde dat het van de estress kwam dat we op vakantie waren. Er was niets te voelen bij de baarmoeder of eierstokken. Voor uitsluitsel heeft Pixel een injectie gekregen tegen parasieten, die misschien in haar buik leefden. Morgen gaan we voor de follow-up check. Pixel heeft het even beter gedaan, maar ze wast zich sinds gisteren weer best vaak, het hyperactieve is volledig gestopt, al voordat we naar de dierenarts gingen.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 24 aug 2017, 13:24

Super dat jullie bij de DA zijn geweest, ook al is het niet helemaal duidelijk wat er scheelt. Hopelijk gaat het verder de goede kant op.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Fenne&Pixel

Bericht door Fenne&Pixel » 23 sep 2017, 21:31

Laatste update: Het is allemaal helemaal weer in orde. Bij de follow-up hebben we nog een keer de injectie gekregen, en een week later weer. Het is een kuur van 3 prikken die we dus afgemaakt hebben. Ze is weer helemaal de oude, hoewel het wassen eigenlijk toch wel iets leek te zijn wat weer ophield voordat ze naar de follow-up ging. Alles is weer goed in ieder geval. :)

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 23 sep 2017, 22:24

Fijn te horen dat het weer goed gaat :D
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Plaats reactie