Rus maakt rare geluiden incl. filmpje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Celine_Loki
Hamsters: Loki

Rus maakt rare geluiden incl. filmpje

Bericht door Celine_Loki » 26 aug 2017, 13:40

Mijn 10-week oude Russische dwerg maakt een tsjilpend geluid sinds ik hem heb. Niet zeker of hij dit al in de dierenwinkel deed of dat het begon toen ik hem thuis had gebracht. De helft van zijn terrarium is gevuld met Corbo en de andere helft met mini-hemp (wat hij fijn vind om in te graven), zijn bedding is gemaakt van Pennine gerecycled papier, hij eet en drinkt goed, slaapt veel en lijkt actief in beide nacht en af en toe over de dag. Ik heb hem nu ongeveer 2 weken.

Wanneer hij rond de kooi rent of graaft tsjirpt hij zachtjes, hij tsjirpt harder als hij slaapt. Soms rolt hij zichzelf op in een bal, bochelt hij zijn rug en sluit zijn ogen. Hij maakt dan een klik en schraap geluidje. Je kan in de filmpjes zien/horen wat hij doet. (geluid hard zetten)

Wat kan het zijn, wat kan ik er aan doen, moet ik me zorgen maken? bedankt :zwaai:

https://youtu.be/3ymhDDShFiw
https://youtu.be/-4lGW6F72ds

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Rus maakt rare geluiden incl. filmpje

Bericht door Sylvia. » 27 aug 2017, 10:03

Ik vind het er niet helemaal goed uitzien. Ook zijn houding niet. Hij lijkt in je geinteresseerd en gaat dan zo in elkaar gebogen zitten met een beetje dichtgeknepen ogen en afwachtende houding. Hij lijkt ook wat zwaar te ademen. Het zou goed kunnen dat hij een luchtweginfektie heeft.
Zeker als je het niet helemaal vertrouwt, kun je het beste je gevoel volgen en even met hem naar de dierenarts gaan. Die kan even naar hem even bekijken of hij snot in zijn neusje heeft en luisteren naar zijn ademhaling of hij een luchtweginfektie heeft. En voelen aan en luisteren naar zijn buikje of hij een verstopping oid heeft.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

_Zuurstok

Bericht door _Zuurstok » 30 aug 2017, 10:01

Dit is inderdaad niet goed, je diertje heeft het moeilijk. Direct naar de dierenarts voor medicatie, anders is de kans dat zijn longen kapot gaan hierdoor groot. Denk dat je dierenarts ab mee geeft, vanuit die kuur kan je het beste even kijken hoe het gaat
Groetjes Mandy

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 30 aug 2017, 18:29

Eens, dat ziet eruit als een heel erg zieke hamster! Ik zou écht snel een afspraak maken. Als ze ook maar íets laten zien is er iets aan de hand, en hier kan iedereen zien dat er echt wat aan de hand is.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Plaats reactie