Syr - hoge rug, loopt wankel/bibbert

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
irisatuy

Syr - hoge rug, loopt wankel/bibbert

Bericht door irisatuy » 08 okt 2017, 00:20

Hallo allemaal

Ik merk sinds eergisteren dat Dobby (syr van 2jaar en 2maand) nogal veel lijkt te bibberen of zwaar ademen (zonder geluid)... ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, maar hij loopt wat wankel daardoor ook.
Tevens lijkt hij een hoge rug te hebben, maar als ik m aanraak of m laat strekken toont hij geen pijnsignalen.
Hij is minder actief laatste weken, maar eet en drinkt wel normaal, en is ook iets zwaarder geworden.

Zijn dit gewoon ouderdom dingetjes, of is het toch slimmer om naar de dierenarts te gaan?

Romy S

Re: Syr - hoge rug, loopt wankel/bibbert

Bericht door Romy S » 08 okt 2017, 00:33

Hoi
Wat een mooie leeftijd heeft hij, geweldig, maar alles wat je opgenoemd hebt heeft wel met zn hoge leeftijd te maken.
Een hamster zal niet snel laten blijken dat hij pijn heeft, het zijn immers prooidiertjes.
ik zou hem lekker wat Brinta pap geven met koffiemelk of wat Griekse yoghurt zodat hij op krachten kan blijfen.
Zorg dat hij lekker warm blijft want als hij zo wankelig is denk ik hoe erg ook dat het niet zo lang meer zal duren.

sterkte met Dobby
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Plaats reactie