Hamsters krabben zich veel

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Marjette
Hamsters: Knofje

Hamsters krabben zich veel

Bericht door Marjette » 03 jan 2018, 21:29

Hi,

Ik heb twee dwerghamsters (1 van ongeveer 5 maanden en 1 waarvan we de leeftijd niet weten). Ze staan in losse kooien en niet direct naast elkaar. Wel staan er cavias naast de één van de hamsters (het vrouwtje)

Nu naar het probleem. De hamsters krabben zich veel, meer dan anders. Ik zie niks aan de huid, geen wondjes/plekjes/schilfers/roodheid. Wel zie ik bij een van de twee hamster een klein gewichts verlies. Er gaat elke twee dagen ongeveer 1 gram vanaf. En ze weegt nu 30 gram. De andere hamster verliest geen gewicht. Het is een mannetje van ongeveer 48 gram.
Nu hebben we het vrouwtje een halve maand geleden gewogen en toen dachten we dat ze 40 gram woog maar dit hebben we niet genoteerd en kan ik dus niet met zekerheid bevestigen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Even aankijken of “preventief” een spray/zalfje geven ( en welke dan?)

Alvast bedankt.

Eveline
Leeftijd: 42

Re: Hamsters krabben zich veel

Bericht door Eveline » 04 jan 2018, 21:44

Ik zou bij dat krabben niet direct een gewichtsafname verwachten, eerder dat je dan wat aan de huid gaat zien.
Ik denk dat ik het even zou afwachten.
Preventief druppels geven kan weinig kwaad maar is niet perse handig als je niet weet of er wat aan de hand is, en je ook niet weet door wat het veroorzaakt zou worden.
Groetjes van Eveline

Marjette
Hamsters: Knofje

Re: Hamsters krabben zich veel

Bericht door Marjette » 17 jan 2018, 09:14

Dankjewel!

Plaats reactie