Heb ik een mijt plaag?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Vanillax

Heb ik een mijt plaag?

Bericht door Vanillax » 08 jun 2018, 15:18

Mijn dwerg is al een week of 3 niet lekker. Naar de dierenarts geweest vanwege een ontstoken oogje, hij eet matig etc.
Ik gaf al aan dat ik hem wat regelmatiger vond krabben dan normaal, maar de dierenarts kon niets ongewoons vinden aan zijn vachtje.

Ik kreeg zalf mee en inmiddels ziet het oog er een stuk beter uit en is hij ook duidelijk weer levendiger.

Nu was ik net zijn zandbakje aan het verschonen, zag ik dat er allemaal kleine donkerrode speldenprikjes in rondliepen... Ze zaten in beide zandbakken en volgensmij ook in de bodembedekking.

Op de foto’s is het donker en langwerpig, op de ene ligt hwt horizontaal en de andere verticaal

Nu kan ik vandaag helaas niet zoveel meer doen, ik sta op het punt om te vertrekken naar een belangrijk evenement. Maar; morgen krijgt hij een nieuwe kooi en dus ook volledig nieuwe bodembedekking.

Inmiddels heb ik zelf jeuk van het zien van die kleine bewegende puntjes, hoe zorg ik dat dit niet mee gaat naar het nieuwe hok?
Ik zie bij mijn hamster zelf helemaal niets, geen kale plekken of beestjes in de vacht. Wat moet ik doen?
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie