Gesloten topic

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
HamsterA
Hamsters: Woezel

Gesloten topic

Bericht door HamsterA » 02 sep 2018, 16:32

Gesloten topic :)
Laatst gewijzigd door HamsterA op 14 nov 2018, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 22

Re: Witte bultjes op oortjes?

Bericht door xAnnick » 02 sep 2018, 17:55

Het zou ook nog schurft kunnen zijn, of een andere parasiet. Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan voor advies, die kan ook beoordelen of het een parasiet is of een schimmel en hoe dit behandeld kan worden.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

HamsterA

Bericht door HamsterA » 02 sep 2018, 18:16

xAnnick schreef:
02 sep 2018, 17:55
Het zou ook nog schurft kunnen zijn, of een andere parasiet. Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan voor advies, die kan ook beoordelen of het een parasiet is of een schimmel en hoe dit behandeld kan worden.
Dat zou ook nog kunnen inderdaad... Dankjewel voor je snelle antwoord :D

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 02 sep 2018, 20:08

Ik heb het zelf niet eerder gezien. Ik weet wel dat bij ratten vergevorderde mijt kan leiden tot 'bloemkooloortjes'.

Afbeelding
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

HamsterA

Bericht door HamsterA » 02 sep 2018, 21:13

Sylvia. schreef:
02 sep 2018, 20:08
Ik heb het zelf niet eerder gezien. Ik weet wel dat bij ratten vergevorderde mijt kan leiden tot 'bloemkooloortjes'.

Afbeelding
Het lijkt er inderdaad erg op, bedankt voor je reactie! :D

Romy S

Bericht door Romy S » 02 sep 2018, 22:20

Als ik de foto van hamsterA uitvergroot zie ik erg rafelige oorrandjes dus als ik jou was even met hem bij de DA langs gaan. Het kan mijt zijn inderdaad maar ook een schimmelinfektie in een vergevorderd stadium

Schimmel komt vaker voor bij oudere hamsters, het is niet pijnlijk die informatie heb je goed, dit kun je ook zelf heel goed behandelen met antischimmelcreme van het kruitvat. Ik gebruik het soms ook mocht het nodig zijn. In het begin 2 x daags en als het afneemt een paar keer in de week om het bij te houden. Het is wat vettige creme maar werkt doeltreffend.

Maar voor nu doe je er verstandig aan even naar de DA te gaan voor de zekerheid. Succes !!!
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

HamsterA

Bericht door HamsterA » 06 sep 2018, 18:22

Romy S schreef:
02 sep 2018, 22:20
Als ik de foto van hamsterA uitvergroot zie ik erg rafelige oorrandjes dus als ik jou was even met hem bij de DA langs gaan. Het kan mijt zijn inderdaad maar ook een schimmelinfektie in een vergevorderd stadium

Schimmel komt vaker voor bij oudere hamsters, het is niet pijnlijk die informatie heb je goed, dit kun je ook zelf heel goed behandelen met antischimmelcreme van het kruitvat. Ik gebruik het soms ook mocht het nodig zijn. In het begin 2 x daags en als het afneemt een paar keer in de week om het bij te houden. Het is wat vettige creme maar werkt doeltreffend.

Maar voor nu doe je er verstandig aan even naar de DA te gaan voor de zekerheid. Succes !!!

Dankjewel voor je snelle reactie :D

HamsterA

Bericht door HamsterA » 06 sep 2018, 18:29

Hoi allemaal!

Allereerst erg bedankt voor jullie snelle reacties :D

Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest, helaas kon ze mij niet precies vertellen wat er aan de hand was. Zelf vermoedde ik inderdaad een schimmel maar de dierenarts vertelde dat een schimmel niet zo op de oortjes ' ligt. ' Uiteindelijk bleken de witte bultjes op meerdere plekken op zijn lijfje voor te komen en heeft ze overal foto's van gemaakt.

Ik heb nu medicijnen mee gekregen die ik om de 3 weken moet toedienen. Hierbij werd mij uitgelegd dat het herstelproces erg lang kan duren en mochten er veranderingen optreden moet ik zo snel mogelijk contact opnemen. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn het medicijn wat ik voorgeschreven gekregen heb heet: 'Stronghold roze. ' ;)

Ik hoop natuurlijk dat de medicijnen toeslaan en dat ze zich snel weer de oude zal voelen. Ik houd jullie op de hoogte :D

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 06 sep 2018, 23:41

Stronghold roze wordt gegeven ivm mijt. Ik neem aan dat je 1 druppel in de nek moet geven en dit over 3 weken moet herhalen? Mijt wordt in principe snel door de Stronghold gedood. Maar de huid kan bij langdurige mijt erg beschadigd zijn en daar gaat inderdaad een hele tijd overheen eer dat weer is genezen. Laat nog horen hoe het over een poosje met je hamster gaat!
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

HamsterA

Bericht door HamsterA » 08 sep 2018, 22:26

Sylvia. schreef:
06 sep 2018, 23:41
Stronghold roze wordt gegeven ivm mijt. Ik neem aan dat je 1 druppel in de nek moet geven en dit over 3 weken moet herhalen? Mijt wordt in principe snel door de Stronghold gedood. Maar de huid kan bij langdurige mijt erg beschadigd zijn en daar gaat inderdaad een hele tijd overheen eer dat weer is genezen. Laat nog horen hoe het over een poosje met je hamster gaat!
Ja, het klopt inderdaad dat ik haar iedere 3 weken een druppel in haar nek moet geven!
Dankjewel voor je extra informatie, daar heb ik zeker iets aan :D
Ik zal je op de hoogte houden zodra ik veranderingen zie, dankjewel voor je hulp.
Liefs

HamsterA

Bericht door HamsterA » 23 sep 2018, 19:20

Hee allemaal,
We zijn nu weer een tijdje verder, dus weer tijd voor een update :D
Het gaat erg goed met mijn hamster, de plekjes zijn zo goed als weg op haar buik en neus, op de oortjes en haar rug bijna allemaal. Ik mag woensdag weer een druppel toedienen bij haar en ben zeker benieuwd hoelang het nog gaat duren voordat alles verdwenen is!
Morgen zal ik nog een aantal foto's toevoegen zodat jullie kunnen zien hoe goed de plekjes aan het wegtrekken zijn.

Ik houd jullie op de hoogte! :D

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 24 sep 2018, 08:21

Wat fijn dat het beter gaat!

Plaats reactie