Help ze heeft een wondje!

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Yukidehamster
Hamsters: Yuki

Help ze heeft een wondje!

Bericht door Yukidehamster » 20 sep 2018, 22:10

Hoi, het viel mij gister op dat mijn hamster Yuki ineens een plekje of haar rug had, toen ben ik rond gaan kijken op forums en denk zelf dat het komt omdat ze mijten zou hebben, nu heb ik de meeste maatregelingen ondernomen en haar hele hok ontsmet en alles schoongemaakt. (ook nieuwe maiskorrel bodembedekking gekocht inplaats van zaagsel) ook heb ik 1 druppel antiparasiet van beaphar in haar nekje gedaan maar uiteindelijk is dat toch in het wondje gekomen en zag ik dat ze er veel last van had (natuurlijk als er iets in een wond prikt) dus heb ik het advies van mijn zus opgevolgd en het met lauw water van het wondje gehaald.

Wat moet ik nu nog meer doen? moet ik wel morgen even bij de DA langs gaan? want zelf denk ik niet dat zij veel kunnen doen. en moet ik alsnog die antiparasiet in haar nek doen? anders komen we er nooit vanaf..

(op de foto heb ik het spul er nog niet afgehaald met lauw water)
Afbeelding

HamsterA
Hamsters: Woezel

Re: Help ze heeft een wondje!

Bericht door HamsterA » 23 sep 2018, 19:32

Het zou kunnen zijn dat ze een infectie / ontsteking heeft opgelopen. Hierbij is het belangrijk dat je zelf niet meteen medicijnen toedient, dat zou het misschien juist kunnen verergeren. Mochten er meer plekjes op haar lichaam ontstaan, je merkt dat ze veel pijn heeft / veel krabt, is het slim om even langs de dierenarts te gaan. Ook kan het zo zijn dat je hamster een allergische reactie toont op een schoonmaakmiddel die je gebruikt voor het schoonmaken van het hok of een ander materiaal? Heb je onlangs iets nieuws gebruikt of gekocht voor haar?
Succes, ik hoop dat ze snel opknapt.

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Help ze heeft een wondje!

Bericht door xAnnick » 26 sep 2018, 21:53

Hoe ziet het er inmiddels uit?

Ik zou voor de zekerheid ook naar de dierenarts gaan, toen mijn hamstertje wondjes had, bleek hij demodex te hebben en dit is alleen maar erger geworden omdat dit niet op tijd herkend werd. Dus mocht de dierenarts niets kunnen vinden, kun je demodex als mogelijke optie noemen. Succes met je hamstertje!
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Plaats reactie