Hoe oud zou ze zijn of is er iets aan de hand

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Mcdbergh
Hamsters: Dikkie Dik

Hoe oud zou ze zijn of is er iets aan de hand

Bericht door Mcdbergh » 23 sep 2018, 16:08

Goedendag,

Sinds afgelopen donderdag heeft mijn zoontje een nieuwe hamster gekregen nadat vorige week zijn vorige hamster helaas overleden was.

We hebben de hamster thuis in de kooi gezet en haar een aantal dagen rustig laten wennen aan haar kooitje.
Echter in de afgelopen dagen is ze van als je haar probeerde op te pakken dat ze uit je hand sprong naar ik lig in een buis en je kan me gewoon oppakken.[
Afbeelding

Hoe oud is ze of is er iets met haar aan de hand?

Afbeelding

Afbeelding

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Hoe oud zou ze zijn of is er iets aan de hand

Bericht door Sylvia. » 23 sep 2018, 16:28

Zo te zien heeft ze een vies kontje? Is dat urine of diarree?

Eet ze wel? Heeft ze wel haar oogjes open? Loopt ze wel gewoon door het hok?

Ik vind haar er eerlijk gezegd niet zo goed uitzien. Of het moet zijn dat ze op de foto net heel slaperig is?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Mcdbergh

Bericht door Mcdbergh » 23 sep 2018, 16:37

Ja zo hebben we har gekregen / gekocht.
Aan haar kontje ruikt het naar ontlasting sterk.
Dat weet ik niet of ze eet, haar hartje klopt maar ze opent haar oogjes een heel klein beetje maar dan hèb je ook alles gezegd.
Ze beweer wat met haar snuitje en af en toe haar pootjes

Mcdbergh

Bericht door Mcdbergh » 23 sep 2018, 16:48

Ze is net in mijn hand overleden
Afbeelding

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 23 sep 2018, 17:05

Ach, heel veel sterkte! Ook voor je zoontje! :(

Ik vermoed dat ze natstaart had. Daar zijn jonge Syrtjes gevoelig voor.
http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... /index.php

NB: Lees ook even goed met het oog op ontsmetting van de kooi, alvorens er een nieuwe hamster in te zetten.

Mcdbergh

Bericht door Mcdbergh » 23 sep 2018, 18:31

Ja we hebben meteen met de winkel contact opgenomen, e konden een nieuwe hamster ophalen.
We hebben haar in een doosje gedaan en ze wordt morgen begraven.
De kooi hebben we met groene zeep en detol schoongemaakt.
Ik zal straks en foto van de nieuwe hamster genaamd super posten.

Romy S

Bericht door Romy S » 23 sep 2018, 23:30

Beter geweest om daar geen nieuwe hamster te op halen . Het is erg besmettelijk en ook je nieuwe hamster kan dit zo
krijgen, beter om de volgende keer een diertje van een fokker of uit de opvang te halen. Sterkte met het verlies
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 24 sep 2018, 08:07

Romy S schreef:
23 sep 2018, 23:30
Beter geweest om daar geen nieuwe hamster te op halen . Het is erg besmettelijk en ook je nieuwe hamster kan dit zo
krijgen, beter om de volgende keer een diertje van een fokker of uit de opvang te halen. Sterkte met het verlies

Dit klopt. Er is een zeer reëele kans dat het hamstertje ook natstaart zal krijgen. Het is echt heel besmettelijk. Hamsters van fokkers zijn over het algemeen sterker, omdat er verantwoord (in de meeste gevallen) gefokt wordt. Hamsters van fokkers zijn naar mijn idee ook veel groter.

Brownie

Bericht door Brownie » 24 sep 2018, 09:03

Ach wat ontzettend sneu. Sterkte!
Ik hoop ook dat de nieuwe hamster het niet heeft. Waarom haal je er nog een bij deze dierenwinkel (of uberhaupt bij een dierenwinkel)? Veel beter om ze bij een fokker te halen! Bij een dierenwinkel gebeuren dit soort dingen sneller en ze zitten vaak maar in die zielige hokjes..

Mcdbergh

Bericht door Mcdbergh » 24 sep 2018, 09:35

Dus het is beter om haar in een ander kooitje te zetten?

Ik zou bij God niet weten waar je een fokker van hamsters bij mij in de buurt zich bevind.

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 24 sep 2018, 09:56

Op dit forum kun je een heel eind komen, ook met bijvoorbeeld zogenoemde 'hamstertaxi's' - dat iemand een hamstertje (een heel eind) voor je zou willen meenemen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 25 sep 2018, 10:44

Mag ik trouwens vragen waar je de hamster had gekocht?

Als je ons zegt waar je woont, dan kunnen we even meedenken voor een goede fokker. Soms valt er wel iets te regelen met het oog op afhalen of brengen van de hamster. En wellicht woon je zelfs in de buurt van een goede fokker. ;)

Mcdbergh

Bericht door Mcdbergh » 03 okt 2018, 19:08

Ik heb haar gekocht bij Stox in heerlen, ondertussen hebben we de kooi helemaal met Detol ontsmet. We hebben contact opgenomen met de winkel, ze vonden het heel erg. We konden langskomen en mijn zoontje mocht een andere hamster uitzoeken.
Hij heeft er een gevonden en haar Greumel genoemd ( limburgs voor kruimel ).
Deze hebben we nadat de kooi schoon en droog was in een verse kooi gezet.

Eerste week ging het hartstikke goed met haar, maar sinds 2 dagen heeft ze ook het zelfde als de vorige hamster.
Gisteren ben ik met haar naar de dierenarts gegaan en heeft ze een ontstekings remmer gekregen en antibiotica die ik elke dag 2x moet toebrengen.
Na de dieren arts thuis gekomen weer de gehele kooi gedesinfecteerd en nieuwe bodem bedekking erin en al het houten speelgoed en dingen die ze had weg gegooid zodat ze in rust kan genezen.

Gisteren was ze nog heel vitaal en vanochtend toen ik wakker werd en haar weer de anti biotica wilde geven merkte ik dat er al een stuk minder leven in zit.

Door de dag heen heeft mijn vrouw haar vaker de drinkfles voor haar mondje gehouden maar ze dronk ietsjes
Vanavond terugkomend van het werk , zag ik dat ze heel zielig met haar kopje tegen het glas aan gedrukt zat.
haar hele onderkantje was klets nat.
Daar heb ik haar in de hand gepakt en haar nogmaals de antibiotica toegediend. Maar ze deed al bijna niet meer haar mondje open.
een tijdje na de antibiotica heb ik dmv een klein spuitje haar geprobeerd wat water in haar mondje te geven.
Uiteindelijk haar weer terug gezet in de kooi en als ze probeert te lopen valt ze om en als ze blijft zitten dan wiebelt ze wat heen en weer.

Mijn vrouw heeft gisteren met de winkel gebeld en zij gaven aan dat ze van niks wisten. We konden de kosten niet op hun verhalen zeiden ze ook nog.
Nou we hebben aangegeven das niet het probleem. Het probleem is dat er zieke dieren worden verkocht.
Ze gingen ( zeiden ze althans ) alle hamster kooien schoon maken en ontsmetten.

Maar is zielig om haar te zien, hopelijk komt ze er bovenop maar vrees het ergste.

Mcdbergh

Bericht door Mcdbergh » 03 okt 2018, 22:36

Helaas is ze ook net overleden 😢

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 04 okt 2018, 00:00

Mcdbergh schreef:
03 okt 2018, 19:08
Ik heb haar gekocht bij Stox in heerlen, ondertussen hebben we de kooi helemaal met Detol ontsmet. We hebben contact opgenomen met de winkel, ze vonden het heel erg. We konden langskomen en mijn zoontje mocht een andere hamster uitzoeken.
Hij heeft er een gevonden en haar Greumel genoemd ( limburgs voor kruimel ).
Deze hebben we nadat de kooi schoon en droog was in een verse kooi gezet.

Eerste week ging het hartstikke goed met haar, maar sinds 2 dagen heeft ze ook het zelfde als de vorige hamster.
Gisteren ben ik met haar naar de dierenarts gegaan en heeft ze een ontstekings remmer gekregen en antibiotica die ik elke dag 2x moet toebrengen.
Na de dieren arts thuis gekomen weer de gehele kooi gedesinfecteerd en nieuwe bodem bedekking erin en al het houten speelgoed en dingen die ze had weg gegooid zodat ze in rust kan genezen.

Gisteren was ze nog heel vitaal en vanochtend toen ik wakker werd en haar weer de anti biotica wilde geven merkte ik dat er al een stuk minder leven in zit.

Door de dag heen heeft mijn vrouw haar vaker de drinkfles voor haar mondje gehouden maar ze dronk ietsjes
Vanavond terugkomend van het werk , zag ik dat ze heel zielig met haar kopje tegen het glas aan gedrukt zat.
haar hele onderkantje was klets nat.
Daar heb ik haar in de hand gepakt en haar nogmaals de antibiotica toegediend. Maar ze deed al bijna niet meer haar mondje open.
een tijdje na de antibiotica heb ik dmv een klein spuitje haar geprobeerd wat water in haar mondje te geven.
Uiteindelijk haar weer terug gezet in de kooi en als ze probeert te lopen valt ze om en als ze blijft zitten dan wiebelt ze wat heen en weer.

Mijn vrouw heeft gisteren met de winkel gebeld en zij gaven aan dat ze van niks wisten. We konden de kosten niet op hun verhalen zeiden ze ook nog.
Nou we hebben aangegeven das niet het probleem. Het probleem is dat er zieke dieren worden verkocht.
Ze gingen ( zeiden ze althans ) alle hamster kooien schoon maken en ontsmetten.

Maar is zielig om haar te zien, hopelijk komt ze er bovenop maar vrees het ergste.

Hallo,

Dit verhaal klinkt mij heel bekend in de oren. Zelf heb ik een syrtje gehaald bij de Daniels in Vlodrop, waar ze de beestjes van De Parasol halen uit Vlodrop. Ik weet dat de Stox in Roermond ze hier ook vandaan haalt en er is een reëele kans dat die in Heerlen ze hier ook vandaan haalt. Mijn beestje was 6 weekjes oud toen ik haar kocht en ze was binnen anderhalve week ingeslapen, ook wegens natstaart. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ze de beestjes te vroeg uit de nestjes halen en ze te snel vervoerd worden waardoor ze teveel stress krijgen.
Het was niet erg slim om terug te gaan naar dezelfde winkel, aangezien ze de beestjes van dezelfde plek halen en als de één besmet is, zal de rest dat ook worden hoogstwaarschijnlijk.

Ik ben na dit voorval van hamstery Black Beauty een hamstertje gaan halen. Hij zit in Grathem en hij heeft geweldig lieve en mooie hamsters, gefokt op schoonheid en karakter. Ze zijn net zo duur als de dierenwinkel hamsters, maar ze zijn een stuk groter en echt ontzettend mooi. Ik heb mijn beestje niet bij Luc (de fokker) gehaald, maar bij Dierenparadijs Weert, waar de eigenaar van deze kleinschalige winkel goed bevriend is met de hamstery en hij vertelt je goudeerlijk informatie over de hamsters. Deze man herkende meteen mijn probleem met natstaart bij dierenwinkel beestjes. Hij vertelde dat de hamsters van hamstery black beauty echt mooie beesten waren, die echt ontzettend lief en knuffelig zijn. Ze worden bij de fokker namelijk dagelijks opgepakt wanneer ze hier groot genoeg voor zijn.

Dus nu heb ik een lieve hamster genaamd Lilly. Ze is ontzettend mooi en lief en je merkt het verschil ontzettend met de dierenwinkelhamster.

Mocht je nog van plan zijn om een hamster aan te schaffen, dan zou ik bij Hamstery Black Beauty of naar dierenparadijs Weert gaan. Die van Weert geeft je 6 maanden garantie op je beestje, al is dit hoogstwaarschijnlijk niet nodig.

Bij dierenparadijs zitten dus ook een aantal hamsters van de hamstery, maar voor meer keuze moet je naar de hamstery zelf toegaan.

http://dierenparadijs.nl
Dit is die van Weert
https://m.facebook.com/MouseryBlackBeau ... ale2=nl_NL
Dit is Hamstery Black Beauty, hier zie je zijn nestjes en zie je de ouders.
Laatst gewijzigd door Goudhamster Hammie op 04 okt 2018, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie