Hoe oud zou ze zijn of is er iets aan de hand

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Re: Hoe oud zou ze zijn of is er iets aan de hand

Bericht door Gabriëlle » 04 okt 2018, 00:27

6 maanden garantie heb je in elke winkel, al gaat niet iedere winkel daar even goed mee om. Met een rechtsbijstandverzekering kun je in zo een geval vrij makkelijk je gelijk krijgen, of even naar het juridisch loket. De dierenwinkel moet dan bewijzen dat ze een gezonde hamster hebben verkocht en denk niet dat ze dat gaat lukken.

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 04 okt 2018, 11:06

Ik zou je nogmaals echt aanraden om gewoon contact te zoeken met een fokker... Dit is echt een nare teleurstelling elke keer en daarnaast natuurlijk erg verdrietig.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 04 okt 2018, 11:19

Ach, wat sneu om dit nogmaals mee te maken. Heel veel sterkte, nogmaals! :(

Helaas is deze ziekte heel erg besmettelijk. En je kunt dus zelf wel je maatregelen nemen door de kooi goed te ontsmetten, maar als de dierenwinkel en leverancier zelf geen maatregelen nemen, dan neem je dus een al besmet dier mee naar huis. En zoals hierboven ook al gezegd, de dieren worden waarschijnlijk te jong uit het nest genomen en hebben 0,0 aan weerstand.

Je hebt inderdaad sowieso 6 maanden garantie. Plus, de dierenwinkel is in dit geval wel degelijk aansprakelijk. Ze hebben nl geen 'deugdelijk produkt' verkocht. De ziekte was duidelijk al bij aankoop aanwezig. In jullie geval is het zelfs overduidelijk nu je 2 net aangekochte Syrtjes van dezelfde winkel met deze ziekte hebt gehad. Terwijl je als consument had mogen verwachten dat je (2x) een gezonde hamster zou hebben aangekocht. Maar goed, dit is het financiele aspect. En gelijk hebben en gelijk krijgen zijn vaak twee dingen. Als een bedrijf niet wil meewerken moet je meestal veel moeite doen om je gelijk te krijgen. En je zit waarschijnlijk niet op al die toestanden te wachten, je wilt gewoon een gezond dier voor je zoontje.
https://www.licg.nl/consumentenrecht/#h ... s-mankeert

Wel zou je kunnen overwegen een klacht in te dienen bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
https://formdesk.minlnv.nl/kcdv/AA_Keuz ... en_NVWA_v1

Nu je kennelijk in Zuid-Limburg woont zou ik je ook Hamstery Black Beauty aanraden. Als je zelf geen Facebook hebt wil ik wel even voor je vragen of hij een jong Syrtje beschikbaar heeft. Leg wel even goed uit dat je 2x een Syrtje van een dierenwinkel met natstaart hebt gehad en overleg even of je extra maatregelen moet nemen eer je een nieuw Syrtje in huis neemt.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 04 okt 2018, 11:47

Precies! Ik weet dat de fokker je heel graag informatie verstrekt over het houden en huisvesten van je hamster. Hij kan je dus ook genoeg advies geven over hoe je je beestje kunt huisvesten zonder dat deze door de vorige hamsters besmet wordt.

Zijn hamsters zijn een flink stuk groter dan die van de Parasol. Wees hierop behoedt. Ze hebben grotere spulletjes nodig.

Ik ben in elk geval ontzettend tevreden over de hamster die ik bij hamstery black beauty heb gehaald. Ik heb namelijk echt het idee dat ze een stuk afhankelijker zijn, wat natuurlijk goed is voor je zoontje die hoogstwaarschijnlijk veel met het beestje wil knuffelen. Dit merkte ik bij de dierenwinkelhamsters op een hele andere manier. De prijs is overigens hetzelfde, mocht je je zorgen maken over de prijs.

Plaats reactie