Vies en een vreemde plek bij vrouwtje + foto hiervan

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
kaylo
Hamsters: Lilo, Kida
Leeftijd: 20

Vies en een vreemde plek bij vrouwtje + foto hiervan

Bericht door kaylo » 06 okt 2018, 21:53

Hoi!
Ik had even een vraag. Ik heb vandeweek een nieuwe hamster opgehaald, deze had ik gevonden via Marktplaats. Ik zal niet in details treden, maar ik moet zeggen dat ik zo mijn bedenkingen had bij de manier waarop ze werd verzorgd... Nu viel mij meteen op dat ze een heel vieze kont heeft. Ik wilde afwachten of dit zou verbeteren als ze bij mij was, dat is inmiddels inderdaad wel een beetje het geval, maar nog steeds was ze behoorlijk vies. Net heb ik wat water gekookt, dit uiteraard laten afkoelen en heel voorzichtig geprobeerd om het een beetje schoon te maken. Dit lukte gelukkig wel een beetje, maar het viel me op dat ze een raar stukje heeft 'daar beneden'. Nu vraag ik me af of dit iets van een splinter is, een wondje? Ik kreeg het niet weg, dus denk niet dat het viezigheid was.

Hier onder zal ik een foto plaatsen ervan:

Afbeelding

Is er iemand die me misschien meer kan vertellen?

Alvast bedankt!

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Vies en een vreemde plek bij vrouwtje + foto hiervan

Bericht door Goudhamster Hammie » 07 okt 2018, 09:08

Is je hamster een syrtje?

Want dan zou het natstaart kunnen zijn. Natstaart komt door teveel stress. Een verhuizing of een verplaatsing kan erg veel stress opleveren voor zo'n diertje.

Wat is her gedrag van de hamster voor de rest? Is zij een beetje humeurig en eet en drinkt ze wel goed?

kaylo
Hamsters: Lilo, Kida
Leeftijd: 20

Bericht door kaylo » 07 okt 2018, 10:07

Volgens mij wel!

Ze had het dus al wel voor we haar hadden opgehaald. Dus het lijkt me dan van iets daarvoor te komen, mocht dat het geval zijn? Verder lijkt er niets aan de hand te zijn, ze eet en drinkt genoeg, valt haar voerbakje aan, en lijkt niet humeurig te zijn. Ik zal haar voor nu even met rust laten, maar wel in de gaten houden. Dank voor het meedenken!

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 07 okt 2018, 14:22

Graag gedaan. Houd het eten en drinken goed in de gaten, want bij diarree wordt er bijna niks opgenomen bij de spijsvertering. Let vooral op het vocht dat ze binnenkrijgt.

Als je merkt dat ze achteruit gaat met eten en drinken, probeer haar dan met een spuitje wat brinta dat zeer verdund is met water te geven. Als ze vermagert is kattenmelk een goede optie

Plaats reactie