Grote bult op dwerghamster

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
anouk1717
Hamsters: Kira

Grote bult op dwerghamster

Bericht door anouk1717 » 25 okt 2018, 16:14

Mijn hamster heeft dit dus ook, kwam ik net achter. Alleen bij haar doet het geen pijn maar ze loopt wel een beetje raar. Ze heet Kira (Russische dwerghamster) en ze is 2 1/2. Ik zou het ook niet weten. Misschien een tumor, dat hopen we niet natuurlijk. Mijn beestje heeft er gelukkig geen last van maar het is wel opvallend. Ik denk dat de dierenarts er niet veel aan kan doen want dit komt wel vaker voor bij hamsters en een operatie hiervoor is bijna niet te overleven. Ik zal het even afwachten, bel anders nu nog een keer en vraag of ze over een paar dagen een plekje hebben.

anouk1717
Hamsters: Kira

Re: Grote bult op dwerghamster

Bericht door anouk1717 » 25 okt 2018, 16:22

Afbeelding

Lijkt het een beetje op dit? Weet iemand misschien waar mijn hamster last van heeft?

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Re: Grote bult op dwerghamster

Bericht door Sicos » 25 okt 2018, 17:11

Dat ziet er uit als een hoog ruggetje, dat is iets wat hamsters op een gegeven moment krijgen door ouderdom. Maar als je het niet helemaal vertrouwt dan is een dierenarts bezoek nog altijd de beste oplossing. Mocht een bult vrij plotseling komen dan kan het ook een abces zijn dus dan kan je het beste even controleren of ze ter hoogte van de bult een beschadiging aan de huid heeft. Is het een abces dan zal je toch echt naar de dierenarts moeten om het open te laten maken zodat het vuil eruit kan.

Plaats reactie