Hamster ontsnapt, gevallen en nu niet meer zichzelf

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Lsve
Hamsters: Bubbels

Hamster ontsnapt, gevallen en nu niet meer zichzelf

Bericht door Lsve » 07 nov 2018, 10:15

Hoi Allemaal,

Mijn syrische hamster bubbels is 3 dagen geleden snachts uit haar hok gesprongen...
Hoe weet ik nog steeds niet, ze woont in dit hok al 4 maanden en ze kwam nieteens in de buurt van de rand.

Maar goed, ze is dus best van een grote hoogte gevallen, denk wat meer dan 1 meter, zie foto.
In die nacht heeft ze ook een hele basilicum plant opgegeten 😅

De afgelopen 3 dagen dat ze weer veilig in der hok zit doet ze vrij weinig. Ze komt alleen der slaapplek uit voor drinken en eten en gaat daarna verder slapen.

Ze is ongeveer 5maanden oud, en voor de val was ze juist super actief, graven, rennen, springen etc.
Via google dacht ik misschien aan een hersenschudding.... Maar hoe lang duurt dat dan!?

De dierenarts zal lastig worden omdat ze ook nog niet echt tam is..

Help! Wie heeft er informatie en tips!!

Afbeelding

melson

Re: Hamster ontsnapt, gevallen en nu niet meer zichzelf

Bericht door melson » 07 nov 2018, 13:19

Ik zal je toch een dierenarts adviseren. Bij een val van een meter hoogte kan het van alles zijn. Misschien helemaal niets en de hamster is maar geschrokken tot breuken/kneuzingen en interne blessures. een dierenarts kan tenminste pijnstillers geven.

in elk geval heb je een deksel nodig voor je bak. Dan kun je hem ook nog leuker inrichten met minimaal dubbel zoveel zaagsel. Daar heeft je hamster ook plezier aan en je mooie bak wordt in zijn geheel gebruikt en is niet alleen gevuld met lucht waar de hamster niks mee kan. ;)
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Lsve
Hamsters: Bubbels

Re: Hamster ontsnapt, gevallen en nu niet meer zichzelf

Bericht door Lsve » 07 nov 2018, 20:56

Dankje voor je reactie!
Ik ga dan morgen in iedergeval even bellen!

De andere kant van de bak heeft wel een grote graaf ruimte, maar toch nog 30cm van de bovenkant af 😱
Bedankt voor je tips 😊

Afbeelding

Plaats reactie