Oren blijven plat

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
kaylo
Hamsters: Lilo, Kida
Leeftijd: 20

Oren blijven plat

Bericht door kaylo » 28 nov 2018, 16:18

Hoi, het valt mij op dat mijn hamster altijd met platte oren loopt. Ze lijkt verder gezond, loopt genoeg rond, eet en drinkt genoeg. Ze is alleen in het verleden nogal verwaarloosd, waardoor ze in het begin onwijs vies was, extreem aan het hamsteren was, en als ze niet in de kooi zat, liep ze alleen kleine rondjes. Dat is inmiddels allemaal heel erg verbeterd, alleen die oren blijven omlaag staan. Weet iemand toevallig of ik hier zelf iets mee kan? Of wijst het sowieso op ziekte en kan ik het beste naar de DA?

Afbeelding

Sylvia.

Re: Oren blijven plat

Bericht door Sylvia. » 28 nov 2018, 23:07

Ik heb zelf niet veel ervaring met Syrtjes, maar het lijkt net of je Syrtje geen oorschelpen meer heeft? Klopt dat? Ik laat even ter vergelijking een foto zien die ik zojuist op Facebook heb gezien. Dit is een foto van Romy, Hamstery het Tukkertje.

Afbeelding
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 28 nov 2018, 23:17

Als je Syrtje inderdaad geen oorschelpen meer heeft hoeft dit overigens geen gevolgen voor de verdere gezondheid te hebben. Het kan gekomen zijn omdat de moeder bij de geboorte de oortjes heeft afgebeten (dit kan per ongeluk gebeuren bij een moeilijke bevalling, als de moeder de uk niet snel genoeg naar buiten krijgt), of dat ze met meer Syrtjes in een koop is komen zitten en die de oortjes hebben afgebeten (Syren horen niet met elkaar in een kooi).

Oortjes kunnen ook verloren gaan door ernstige vormen van mijt.

Zijn beide oren hetzelfde? Zie je iets van randjes of zo?

Haar gehoor wordt hier overigens ook niet door aangetast.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Romy S