HELP: Hamster ontstoken penis?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
KokozElmo
Hamsters: Poepie♥, Snowy♥
Leeftijd: 24

HELP: Hamster ontstoken penis?

Bericht door KokozElmo » 09 dec 2018, 03:50

Goedenavond allemaal,

Ik heb een dringende vraag aan jullie,

Ik heb een hamster genaamd Ellie (Eleanor) 1,5 jaar oud. Het is een meisjesnaam ik weet het maar dat verhaal daarachter doet er nu even niet toe.
Afgelopen paar maanden heeft hij last van zijn penis, het is nogal dik en het puntje ziet er wit uit en er kwam ook witte pus uit, ik ben toen meteen naar de dierenarts gegaan de dierenarts vond het ook nogal dik uit zien ze heeft alles gecheckt en hij plast goed ect. Hij heeft toen antibiotica gekregen, pijnstillers en honingzalf om het te smeren op zijn penis. Na zijn antibiotica leek alles wel oke te zijn. Maar enkele weken later begon zijn plas ineens anders uit te zien. Ik had papier in hoek gezet waar hij altijd plaste gewoon uit voorzorg, zijn plas was donker geel/bruin. Dus ben dierenarts gaan bellen en heb het hele verhaal opnieuw uitgelegd, ik had nog een hele fles antibiotica dus ik moest dat weer gebruiken en dat heb ik ook netjes gedaan. Alleen het probleem blijft aanhouden en ik maak mij weer gewoon zorgen. Ik weet niet zeker of hij nu wel plast omdat de wc papier niet nat is, dus geen plas. Ik heb gekeken of die verstopte plasser had. Ik heb dat ook geprobeerd maar hij lijkt dat niet te hebben. Ik heb aantal foto's gemaakt van zijn penis. Maar het viel mij ook op dat zijn penis altijd buiten hangt. Moet ik dan weer naar de dierenarts of zal het niks zijn?
Verder drinkt hij goed, eet hij goed, en is nog wel actief. Hij vind alleen niet fijn als je aan zijn penis, buik komt.
Ik ben hopeloos, en ik heb al twee hamsters in korte tijd verloren en ik wil nu Ellie echt niet kwijt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groet, Dee.

Hieronder de foto's
Afbeelding

Afbeelding

Sylvia.

Re: HELP: Hamster ontstoken penis?

Bericht door Sylvia. » 09 dec 2018, 14:10

Ik vind de plasser van je hamster er eigenlijk niet vreemd uitzien. Ik zie niets roods of diks. Een hamster maakt, naast sperma uiteraard, ivm voortplantingsfuncties diverse proteinrijke substanties aan. Die zien er ook wit uit. Dus, ik vraag me af of je daadwerkelijk pus hebt gezien.

Als er sprake zou zijn van een prolaps van de plasser, dan zou er wel iets aan moeten worden gedaan, want dan kan het dier niet meer plassen. Zie foto's in bijgaande link. Van een rat, maar het idee is hetzelfde.
http://ratguide.com/health/figures/para ... gure_1.php

Hou even in de gaten of je Syr plast. Ik weet niet wat voor kleur plas een Syr normaliter heeft. Ik heb alleen rusjes. Wel kan de kleur van plas varieren afhankelijk hoe veel ze drinken of wat ze eten.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

KokozElmo
Hamsters: Poepie♥, Snowy♥
Leeftijd: 24

Re: HELP: Hamster ontstoken penis?

Bericht door KokozElmo » 09 dec 2018, 19:38

Hallo Sylvia,

Bedankt voor u reactie de foto's zijn nogal onduidelijk, maar de foto's van die link lijkt best wel op die van Ellie, Hij heeft wel geplast zag ik net. Maar het zou best kunnen verklaren dat het steeds terug komt. Misschien toch maar weer eens terug gaan naar de dierenarts. Almere heeft niet echt goede dierenartsen vind ik zelf, en ze vragen ook belachelijk hoge prijzen. Maar goed! ik hou het even voor nu in de gaten.

Plaats reactie