Hamster ademt snel?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
KokozElmo
Hamsters: Poepie,Snowy,Duckie
Leeftijd: 24

Hamster ademt snel?

Bericht door KokozElmo » 06 jan 2019, 19:33

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een oudere hamster van mij, Duckie. Duckie wordt in Februari 2 jaar!
Duckie heeft wel last van ouderdomsverschijnselen, Hij slaapt bijvoorbeeld meer, Hij drinkt en eet gewoon en is af en toe actief, en hij plast ook keurig in zijn plasbakje. Hij rent niet meer in zijn wiel omdat 1 van zijn achterpoot niet mee wilt werken. Oude opa!

Paar dagen geleden begon hij snel te ademen, maar niet geluid of bekje open.
Ik ben meteen naar dierenarts geweest, ze zei dat ze ruis hoorde in zijn longen(klein beetje maar). Ik weet niet wat ik daar aan moet denken...
Maar hij heeft nog goede poep/plast goed en ze heeft alles gevoeld en dat was prima.
Maar ze zegt dat ik antibiotica moet gebruiken.

Medicijnen:
Novadox 2 daags 2 druppels, 7 dagen gebruiken.

Na paar dagen vind ik dat die wel actiever is maar wel nog best snel ademt.
Hoort dat bij oudere hamsters? ik ben wel laatst verkouden geweest en ik had gelezen dat ik dat kan overbrengen aan een hamster, en ik zag dat door verkoudheid de hamster ook best snel ademt.
Ik vertrouw geen 1 dierenarts in Almere, dus ik vraag even rond bij dit forum.
Kan iemand meer tips geven of vertellen wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt.

Groet,
Dee

Sylvia.

Re: Hamster ademt snel?

Bericht door Sylvia. » 07 jan 2019, 09:49

Als Duckie plots benauwd is geworden en de dierenarts een ruis op zijn longen hoort, dan zal hij waarschijnlijk een luchtweginfectie hebben. Daar wordt inderdaad een AB kuur voor voorgeschreven en Novadox is daarvoor in principe de beste keus.